دعوت از دی‌کاپریو برای حضور در یک جشنواره ایرانی
کد خبر: ۳۶۲۸۶
تاریخ انتشار: 2016 May 09    -    ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰

صبح ديروز نشست خبری جشنواره فیلم سبز با حضور فرهاد توحیدی دبیر جشنواره و مهدی توحیدپور دبیر اجرایی جشنواره در موسسه فرهنگی صبا برگزار شد.

توحیدی در ابتدای صحبت‌هایش گفت: جشنواره فیلم سبز از 24 تا 31 اردیبهشت ماه در تهران و مراکز استانها برگزار می‌شود. فیلم‌هایی از ایران و 41 کشور جهان به دبیر خانه رسیده است که پس از انتخاب توسط هیئت انتخاب در ایام جشنواره به نمایش درمی‌آید.

وی با اشاره به گذشته این دوره از جشنواره گفت: نزدیک یک دهه ا زبرگزاری آخرین دوره این جشنواره می‌گذرد. این جشنواره در دهه 80 تا سال 84 برگزار شد و در سال 84 تعطیل شد تا اینکه در اسفند ماه سال 92 با صدور احکام دبیران جشنواره پنجمین دوره آن رونمایی شد.

توحیدی افزود: در کنار فعالیت دبیرخانه جشنواره فیلم سبز جشنواره هنرهای تجسمی با اعلام فراخان شروع به کار کرد. آثار تجسمی در گالری فرهنگستان صبا در رشته‌های گرافیک، عکاسی، کاریکاتور و آثار حجمی و هنرهای تجسمی به نمایش گذاشته می‌شود.

دبیر جشنواره فیلم سبز اضافه کرد: طی سالهای اخیر افکار عمومی متوجه مسائل زیست‌محیطی شده و سازمانها مردم‌نهاد در حوزه های محیط زیست تلاش می‌کنند فرهنگ زیست‌محیطی را ترویج دهند. در کشور ما مسائل فزاینده‌ای در مشکلات محیطی دیده می‌شود بخصوص در حوزه آب خشک شدن دریاچه‌ها بخصوص دریاچه ارومیه، دریاچه بختگان و سایر تالاب‌ها. بحث ریزگردها، بحث استفاده از بنزین آلوده از جمله مواردی است که مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته است. یکی از ابزارهایی که مردم را متوجه آسیب‌های زیست محیطی می‌کند رسانه‌هایی چون سینما و هنرهای تجسمی است که نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کند.

توحیدی در مورد ارسال آثار زیست‌محیطی به جشنواره فیلم سبز گفت: از آغاز تا پایان زمان فراخوان 1900 فیلم به دبیرخانه ارسال شد که بیشترین حجم فیلم‌ها مربوط به کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا و آمریکا است.

وی در مورد آثار شاخص جهانی این دوره از جشنواره گفت: فیلم «زمین» ساخته یان آرتور به نمایش گذاشته می‌شود و فیلم افتتاحیه جشنواره خواهد بود ضمن اینکه اولین حضور جهانی فیلم «قدرت تغییر» اثر کال فیشر از آلمان در این جشنواره به نمایش درمی‌آید.

توحیدی در مورد سفیران محیط زیست گفت: از چهره‌های محبوبی چون فاطمه معتمد‌آریا، شبنم قلی‌خانی و رضا کیانیان به عنوان سفیران محیط زیست در جشنواره فیلم سبز حضور خواهند داشت. همچنین گروه موسیقی پالت به عنوان سفیر محیط زیست معرفی می‌شود.

دبیر جشنواره فیلم سبز با اشاره به اینکه جشنواره‌های فیلم سبز در کشورهای مختلف دنیا برگزار می‌شود، گفت: جشنواره فیلم سبز ایران به باشگاه جهانی جشنواره فیلم سبز (GFM)  پیوسته است و فیلمسازان ایرانی که در حوزه‌ ساخت فیلم‌های زیست‌محیطی فعالیت می‌کنند راحت‌تر می‌توانند در جشنواره‌های جهانی فیلم سبز دیگر کشورها حضور داشته باشند.

توحیدی با اشاره به آثار راه‌یافته به بخش داوری فیلم‌های ملی گفت: 38 فیلم انیمیشن، 12 فیلم بلند، 20 فیلم کوتاه، 10 فیلم داستانی سینمایی و 30 فیلم کوتاه داستانی در بخش ملی جشنواره فیلم سبز به نمایش درمی‌آیند.

وی افزود: در بخش هنرهای تجسمی جشنواره فیلم سبز 1500 اثر دریافت شد که از بین آنها 400 اثر در مجموعه گالری‌های فرهنگستان هنر در معرض دید قرار می‌گیرد.

در ادامه این نشست مهدی توحیدپور دبیر  اجرایی جشنواره گفت: جشنواره فیلم سبز در 31 مرکز استان فعالیت می‌کنند و فیلم‌ها در ایام جشنواره از ساعت 9 صبح تا 11 شب به نمایش درمی‌آیند.

وی در محل نمایش فیلم‌ها گفت: سینما فلسطین کاخ اصلی جشنواره خواهد بود و سالن‌های کانون پرورش فکری و فرهنگستان هنر در اختیار جشنواره قرار می‌گیرد. بلیطهای جشنواره رایگان است.

در انتهای این نشست فرهاد توحیدی در پاسخ به سوالی در مورد پست صفحه شخصی لئونار  دی‌کاپریو در اینستاگرام اشاره کرد و گفت: چنین اقداماتی نشان دهنده توجه جامعه بین الملل به معضلات حوزه‌های زیست محیطی است. خشک شدن دریاچه ارومیه می‌تواند خطرات مهمی را ایجاد کند و از مهمترین مناطق طبیعی جهان است که شرایط وخیمی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه برای حضور دی‌کاپریو در جشنواره فیلم سبز درحال مکاتبه هستند افزود: تلاش می‌کنیم تا از طرف آقای دی‌کاپریو پیام تصویری یا مکتوبی برای این دوره از جشنواره دریافت کنیم هرچند که کمی دیر شده است و پیش از آن نماینده منتخب مجلس در ارومیه از ایشان دعوت کردند ولی امیدواریم پیامی ویدیوئی از او در مورد دریاچه ارومیه در جشنواره پخش کنیم.

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار