پست پربازدید دانش‌آموز مسلمان در فضای مجازی + عکس
کد خبر: ۳۶۲۶۸
تاریخ انتشار: 2016 May 09    -    ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
عکس یک دانش‌آموز مسلمان دبیرستان «لس اوسوس» واقع در منطقه سن برناردینو در ایالت کالیفرنیا وقتی با نام «داعشی» در سالنامه مدرسه به چاپ رسید، با موجی از انتقادات در فضای مجازی مواجه شد.

پست پربازدید دانش‌آموز مسلمان در فضای مجازی

گروه تکفیری داعش حروف انگلیسی «i s i s» را مخفف دولت اسلامی عراق و شام برای خود معرفی کرده‌ است که در زیر عکس این دختر مسلمان در کنار نام وی (فیلیپس) دیده می‌شود.

این دانش‌آموز مسلمان که حجاب بر سر دارد در سالنامه مدرسه که شامل وقایع مهم یک سال اخیر مدرسه است، با نام «فیلیپس داعشی» معرفی شده است!

این دانش‌آموز مسلمان نیز با قرار دادن صفحه مذبور سالنامه در فیسبوک نوشت: بی‌نهایت ناراحت، آزرده و خجالت‌ زده‌ام. ظاهراً من در این سالنامه داعشی هستم. مدرسه به سراغ من آمد و با جسارت گفت که این یک اشتباه چاپی بوده است. اما من نمی‌توانم آن را بپذیرم.

این دانش‌آموز همچنین این عکس را در توئیتر قرار داد که به سرعت مورد توجه شمار زیادی قرار گرفت که اقدام مدرسه را مورد انتقاد قرار دادند. در مدت کوتاهی این پست هزاران بار در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد.

سوزان پتروسلی، مدیر مدرسه با عذرخواهی در توئیتر اعلام کرد که مدرسه برای تصحیح این خطا و بررسی دلایل آن اقدام کرده است.

شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی، بزرگترین سازمان حامی حقوق مسلمانان آمریکا نیز در حال پیگیری این مسئله است.

حسام آیلوش، مدیر اجرایی شعبه لس‌آنجلس این سازمان گفت: ما همراه با خانواده این دانش‌آموز در حال پیگیری انگیزه احتمالی این حادثه هستیم؛ زیرا امنیت این دانش‌آموز به خاطر این برچسب غلط در خطر است.

وی افزود: هیچ دانش‌آموزی نباید با نسبت داده شدن به یک گروه آن‌ هم گروهی مانند داعش، تحقیر شود.

به گفته شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی، ۲۰۰ جلد از این سالنامه در میان دانش‌آموزان این مدرسه توزیع شده است.

این سازمان گفت: این دانش‌آموز که نامش به خاطر امنیت خانواده‌اش ذکر نمی‌شود، به مدرسه برنخواهد گشت تا این موضوع کاملاً حل شود.
ايكنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار