MkI
GTI این خودرو در سال 1975 در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد اما
2 سال بعد با یک موتور4 سیلندر1588 سیسی با قدرت 110 اسب بخار در
خیابانهای آلمان دیده شد. خودروی کوچک MkI حدود 810 کیلوگرم وزن داشت و در
9 ثانیه به شتاب صفر تا 100 کیلومتر میرسید.
MkII GTI 9 سال بعد از حضور پر سروصدای اولین گلف، مدل MkII با یک
شاسی جدید و موتور 1781 سیسی چهار سیلندر با قدرت 110 اسب بخار در
خیابانها مانور میداد.
MkII G60 گلف به پیشرفت و توسعه بیشتری نیاز داشت. بنابراین
فولکسواگن مدل جدید سوپرشارژ G60 با موتور 160 اسب بخاری را وارد خط تولید
کرد.
گلف رالی MkII به عنوان یک محصول ویژه داخلی ساخته شد. یک خودرو
چهار سیلندر رالی با قابلیت تحرک چهار- چرخ (four-wheel) و چراغهای جلوی
مستطیل که کمی بالاتر از جایگاه خود قرار گرفتند. حدود 5 هزار دستگاه از
این خودرو ساخته شد و قیمت آن دو برابر یک خودروی جدید گلف محاسبه شد.
MkII Golf Limited مدل لیمیتد (Limited) خودش را در میان نادرترین
خودروهای کارخانه قرار داد. این خودرو یک موتور 210 اسب بخاری داشت و از
طرفی درون خودرو نیز پر از گزینههای جالب بود. رینگهای خودرو به مدل 15
اینچی ارتقا یافت و مدل چراغهای عقب و جلو کاملا تغییر یافت.
MkIII GTI سومین نسل از خودروهای گلف با یک موتور 2 لیتری در سال
1992 در خیابانها ظاهر شدند. به واسطه افزایش 188 کیلویی وزن، MkIII از
چالاکی و شتاب انواع جوانتر خود برخوردار نبود. با یک موتور 148 اسب بخار و
16 سوپاپه که روی مدلهای سال 1993 نصب شد، مشکل شتاب و سرعت همچنان باقی
ماند.
MkIII VR6 این مدل در آن زمان به یک موتور شبه V شکل مجهز شد که
اتفاق جالبی برای آن زمان محسوب میشد. با این موتور VR6 در 7.1 ثانیه به
شتاب صفر تا 100 دست یافت.
برای بیستمین سالگرد MkIII GTI به منظور گرامیداشت بیستمین سال
تولد خودروهای گلف، فولکسواگن این خودرو را به مشتریان ارائه کرد. با
صندلیهای شطرنجی و رینگهای طرحدار 16 اینچی واستفاده بیشتر از رنگ قرمز
در طراحی داخلی.
MkIV GTI در سال 1998 فولکسواگن چهارمین نسل از خودروهایش را
برای انواع سلیقهها تولید کرد. این خودرو با دو مدل از موتور با توجه به
خواست مشتریان ارائه می شد.
MkIV R32 در سال 2003 این مدل از گلف به موتور VR6 2/3 لیتری با
قدرت 237 اسب بخار مجهز شد. در آن زمان برای دراختیار گرفتن این خودرو
صفهای طولانی شکل گرفت و رشد سهام شرکت سیر صعودی شدیدی از خود نشان داد.
MkIV V6 4Motion این مدل با یک موتور V6 2.8 لیتری و قدرت تولید 201
اسب بخار، با حرکت با ثبات تمام چرخ، محبوبیت زیادی را از آن خود کرد.
MkIV GTI در بیست و پنجمین سالگرد تولد گلف این مدل رونمایی شد.
900 دستگاه بنزینی و 900 دستگاه دیزلی از این خودرو ساخته شد.
MkIV GTI در واقع این مدل بعد از بیست و پنجمین سالگرد در آمریکا
رونمایی شد. این مدل گلف بهانه جشن بیستمین سالگرد تولد گلف در آمریکا بود
و بعد از آن 400 دستگاه به آمریکا و200 دستگاه به کانادا ارسال شدند.
MkV GT اسپورت در واقع میتوان گفت این مدل گلف با یک موتور
1.4لیتری بنزینی دوقلو و یک مجموعه دیزلی 2 لیتری به پرفروشترین گلف تا
سال 2009 تبدیل شد. سامانه تعلیق خودرو تا 15 میلیمتر کاهش یافت و و به
ترمزهای GTI مجهز شدند.
MkV GTI موفقیت مدل گلف در بیستو پنجمین سالگرد تولد آن، الهام بخش
مدلهای سریعتر در ساخت این خودرو شد. بنابراین استفاده از یک موتور 2
لیتری TFSI در کنار جعبه دنده 6 سرعته و حجم کمتر سامانه تعلیق به سریعتر
شدن این مدل کمک بیشتری کرد. از طرفی صندلیهایی با پارچهای با طراحی ویژه
نظر مشتریان بیشتری را جلب کرد.
MkV پیرلی مدل پیرلی گلف با همکاری "رابراسمیتس" rubbersmiths و با
یک موتور 2 لیتری TFSI ساخته شد. قدرت موتور این خودرو 30 اسب بخار بیشتر
از انواع استاندارد موتورهای گلف بود و در 7 ثانیه به شتاب صفر تا 100
کیلومتر دست می یافت. در این خودرو از تایرهای ویژه پیرلی استفاده شد.
MkV R32 قدرت بیشتر خود نسبت به اجدادش را مدیون سرهم بندی به شیوه
جدید است. این خودرو از یک موتور VR6،2.3 لیتری با قدرت 247 اسب بخار بهره
می برد و در 6.5 ثانیه به شتاب صفر تا 100 می رسید. این خودرو به سامانه
رانندگی چهار- چرخ و ترمزهای بزرگ 345 میلیمتری مجهز شد.
MkV GTI پنج سال بعد در تولد 30 سالگی نسخه دیگری از گلفهای
فولکسواگن رونمایی شد. نسخه 30 سالگی گلف 30 اسب بخار اضافی نسبت مدلهای
استاندارد تولید می کرد. چراغهای جلو، کشیده تر و چراغهای عقب رنگی طراحی
شدند. رینگها به مدل اسپورت 18 اینچی و فضای داخلی از مواد درجه یک ساخته
شدند.
GTI W12 به یک موتور دو قلوی متوسط از مدل "کانتینتال"
(Continental) بنتلی، قاب و سپر پشتیبانی عقب "آئودی "R8 و محور و ترمز مدل
"گالاردو" (Gallardo) لامبورگینی مجهز شد و آن را در رده مضحکترین
گلفهای ساخته شده قرار داد. این مدل برای شرکت در فستیوال Worthersee
GTI در 8 هفته ساخته شد.
MkVI GTI با بهرهمندی از یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری همنسلان خود را
قدرتمند کرد. تغییر اساسی شکل خودرو به واسطه چراغها و تغییر بدنه در
فروش خودرو بسیار تاثیر گذار بود.
MkVI Golf R در سال 2010 این مدل 59 اسب بخار بیشتر از مدل MkVI GT
قدرت داشت. این خودرو به رینگ های 18 اینچی و سامانه رانندگی چهار چرخ مجهز
شد. این مدل در5.7 ثانیه به شتاب صفر تا 100 میرسید.
کابریولت R با وجود اینکه این خودرو تنها یک مدل مفهومی بود،
اما شایسته توجه است. این خودرو یک مدل روباز گلف R با قابلیت رانندگی
تمام چرخ و موتور 2 لیتری توربوشارژ 266 اسب بخاری است.
MkVII Golf GTI نسل هفتم گروههای فولکسواگن در ساخت گلف است که به
موتورهای 4 سیلندر و توربوشارژ 217 اسب بخاری مجهز شدهاند.
MkVII Golf R این مدل چیست؟ سریعترین و قدرتمندترین گلفی که تا به
حال ساخته شده. با یک موتور2 لیتری توربوشارژ 4 سیلندری و با قدرت تولید
296 اسب بخار. با قابلیت شتاب صفر تا صد در 4.9 ثانیه
Golf R استیت مانند گلفهای سری R . تنها کمی کاربردیتر. مناسب
برای فضاهای شهری. شاید این خودرو مناسبترین خودروی شهری گلف در چند سال
اخیر بوده است.
Golf GTI کلاپ اسپورت کلاباسپورت مدلی بین GTI معمولی و مدلهایی
با قابلیت حرکت تمام چرخ است. این خودرو با یک مدل چهار سیلندر 2 لیتری
قدرتی برابر 261 اسب بخار تولید میکند.
کلاب اسپورت اس گلف ClubSport S" ، با افزایش توان به ۳۰۵ اسب
بخار، توانست رکورد سریعترین خودروی دیفرانسیل جلو را در پیست نوربرگ
رینگ، از آن خود کند.
مدلR ورینت Variant درمدلهای مخصوص اروپا از همان موتور استفاده
شده که در گلف R هاچ بک و آئودی S3 استفاده میشد. موتوری چهار سیلندر 2.0
لیتری ، که 296 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور را به وسیله
جعبهدنده 6 سرعته DSG به هر چهار چرخ میفرستاد حداکثر سرعت این خودرو هم
250 کیلومتر است.
Golf GTI هارتبیت مدل مفهمومی گلف که چهلمین سالگردش را با آن جشن گرفت. با موتوری با قدرت 394 اسب بخار.
گلف GTE کانسپت در سال گذشته فولکسواگن در نمایشگاه اتریش، از یک
مدل پیشرفته هیبرید پلاگین کانسپت گلف GTE رونمایی کرد. خودرویی با عملکرد
بالا و اسپرت، با یک پیشرانه هیجانانگیز توربو و ظرفیت دو سرنشین و طراحی
مدرن و جذاب که میتواند سیمای خودروهای آینده گلف را ترسیم نماید. این
خودرو حرف C در نقاط مختلف به چشم می خورد. از چراغهای جلو و فرم نوآورانه
آنها گرفته تا ستون C خودرو. ستون عقب خودرو با فرم خاص خود، علاوه بر
تأمین ایمنی و خصوصیات آئرودینامیکی، بهعنوان یک دریچه بزرگ هوا برای خنک
کردن دیسکهای ترمز عقب نیز عمل میکند.