هوش مصنوعی گوگل تابحال ۲۸۶۵ رمان عاشقانه خوانده!
کد خبر: ۳۶۱۵۷
تاریخ انتشار: 2016 May 08    -    ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵
براساس گزارش منتشر شده توسط BuzzFeed، سیستم هوش مصنوعی گوگل در چند ماه اخیر برای تقویت قدرت مکالمه‌ی محاوره‌ای خود بیش از ۲۸۶۵ جلد رمان عاشقانه مطالعه کرده است.

هدف از این کار تقویت اپلیکیشن گوگل است تا بتواند به راحتی با کاربران خود ارتباط برقرار کند. این ارتباط شامل درک سخنان طرف مقابل یا همان کاربرانی است که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند.

اندرو دای، مهندسی که این طرح را به پیش می‌برد، در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

سیستم هوشمند گوگل در صورتی که بتواند جملات شما را بصورت محتوایی و با تقکیک نکات ظریف متوجه شود، بسیار کاربردی‌تر خواهد بود. این سیستم می‌تواند بصورت بسیار بهتر و قابل درک‌تری را در اختیار کاربران قرار دهد. برای مثال مکالمه‌ی گوگل در صورت تقویت ویژ‌گی‌های محاوره‌ای آن شبیه به مکالمه‌ای خواهد شد که افراد با دوستان خود برقرار می‌کنند.

جیسون فردنفلدز، مدیر ارشد ارتباطات در گوگل در مورد اپلیکیشن گوگل چنین اظهار نظر کرده است:

در حال حاضر اپلیکیشن گوگل توانایی درک سوالات ابتدایی را دارد. برای مثال این سیستم قادر است سوالاتی نظیر "برج ایفل در کجا واقع شده؟" را درک کند. در صورتی که سوالات خود در مورد برج ایفل را ادامه داده و سوال "چه کسی آن را ساخته؟" را بپرسید، هوش مصنوعی گوگل ضمیر آن را به برج ایفل ارجاع داده و منظور شما را تا اینجا به راحتی درک می‌کند. اما در صورتی که سوالاتی را با محتوای عمیق‌تر بپرسید، هوش مصنوعی گوگل قادر به پاسخگویی نخواهد بود. منظور از سوالات عمیق، پرسش‌هایی است که کلمات استفاده شده در جمله به وضوح گویای اطلاعات درخواستی در پشت پرده‌ی سوال نیستند. برای مثال می‌توان به قواعدی در ادبیات نظیر طعنه زدن یا استعاره اشاره کرد که بن بستی برای قدرت درک سیستم هوش مصنوعی گوگل است.

هوش مصنوعی که می‌توان آن را شبکه‌ی عصبی نیز خواند، یک سیستم هوشمند است که قابلیت درک و یادگیری را نیز دارد. درک سخنان و مفاهیم موجود در جملات نقل شده از انسان‌ها امری است که برای هوش مصنوعی بسیار چالش برانگیز است.

بسیاری از سرویس‌های گوگل روی پاسخگویی به درخواست‌های کاربران بنیان نهاده شده، از این‌رو متخصصان گوگل در حال آموزش سیستم خود از طریق مطالعه‌ی رمان‌‌های عاشقانه هستند تا لغات مورد استفاده در سیستم بیش از پیش افزایش پیدا کند.

هوش مصنوعی گوگل پس از دریافت رمان‌های مورد نظر و مطالعه‌ی ‌آن‌ها، اقدام به نگارش جملات کرده و عبارت‌های خود را با جملاتی که در کتاب‌ها مطالعه می‌کند تا ادبیات خود را بیش از پیش به ادبیات انسان نزدیک‌تر کند.

هرچند شاید کتب مربوط به ادبیات کودکان گزینه‌ی خوبی برای آموزش یک سیستم هوش مصنوعی به نظر برسد، اما فردنفلدز به این موضوع اشاره کرده که رمان‌های عاشقانه گزینه‌ی بسیار بهتری است.

 زومیت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار