آتش‌سوزی کانادا احتمالاً چند ماه طول بکشد+عکس
کد خبر: ۳۶۱۲۴
تاریخ انتشار: 2016 May 08    -    ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
مسئولان حیات‌وحش «آلبرتا» انتظار دارند که مهار آتش‌سوزی مهیب در منطقه جنگلی «مک موری» چندین ماه به طول انجامد.

شبکه «بی بی سی» گزارش کرد که آتش‌‌سوزی عظیم که در ایالت «آلبرتا» کانادا به راه افتاده است، بیش از پیش در حال زیادتر شدن است و احتمال می‌رود منطقه «ساسکاچوان» در همسایگی آلبرتا را نیز دربرگیرد.

طبق این گزارش، شرایط جوی داغ، خشک و همراه با باد در مسیر تلاش‌ صدها آتش‌نشان برای مهار آتش‌ مانع ایجاد کرده است. شعله‌های آتش از قبل موجب شده است که 80 هزار نفر از ساکنان شهر نفت‌‌خیز «فورت مک موری»، خانه‌های خود را ترک کنند.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که هنوز هزاران نفر از ساکنان در شمال شهر گرفتار هستند و مقامات شهر اعلام کردند که عملیات تخلیه منازل تا قبل از یکشنبه (امروز) تکمیل نخواهد شد.

«راشل ناتلی» نخست‌وزیر ایالت آلبرتا گفته است که آتش‌سوزی هنوز تحت کنترل درنیامده است.

طبق گزارش بی بی سی، آتش‌سوزی د رحال حاضر منطقه‌ای بیش از 200 هزار هکتار را در برگرفته است و این شامل مناطقی می‌شود که همچنان در حال سوختن است و شامل مناطقی می‌شود که به طور کامل سوخته است.

گزارشات هواشناسی از احتمال بارندگی در روزهای یکشنبه و دوشنبه خبر داده است. اوایل هفته جاری، اکثر افرادی که خانه‌های خود را ترک کرده‌اند به سمت جنوب حرکت کرده‌اند و برخی از آنها نیز به سمت شمال فرار کرده‌اند و در اردوگاههای کار بالاتر از فورت مک موری پناه گرفته‌اند.

طبق این گزارش، شعله‌های آتش تمامی محله‌ها را تخریب کرده است و به ساکنان این محله‌ها گفته شده است که ممکن است بازگشت آنها به خانه‌هایشان زمان ببرد.

حدود یکهزار و 600 خانه و ساختمان‌های دیگر از بین رفته است ولی تلفات جانی در پی نداشته است و گزارشی از زخمی شدن افراد در این آتش‌سوزی گزارش نشده است.

فورت مک موری در قلب کشور شن‌های نفت کانادا است و این منطقه سومین ذخایر بزرگ نفتی جهان را دارا است. حدود یک چهارم از تولید نفت کشور کانادا، در نتیجه این آتش‌سوزی متوقف شده است و این نگرانی به وجود آمده که بر اقتصاد کانادا تأثیر منفی بگذارد.



فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار