ارکستر سمفونیک تهران تعطیل شد
کد خبر: ۳۶۰۶۴
تاریخ انتشار: 2016 May 07    -    ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
بعداز ظهر امروز شنبه 18 اردیبهشت 1395 سومین جلسه شورای اجرایی ارکسترها برگزار شد و مهمترین اتفاق این جلسه این بود که علی رهبری مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران و فرهاد فخرالدینی مدیر هنری ارکستر ملی ایران به‌نشانه اعتراض این جلسه را ترک کردند.

در همین باره علی رهبری گفت: ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی با دو مدیر هنری تنها مشکلی که نداشتند مشکلات هنری بود. مشکل ما در یک سال گذشته فقط اداری بود. ما در یک سال گذشته با بنیاد رودکی مشکلات اداری داشتیم.

وی ادامه داد: وقتی بنیاد رودکی (حمیدرضا) نوربخش را در شورایی می‌گذارد که نه به ارکستر سمفونیک و نه به ارکستر ملی هیچ ربطی ندارد، این باعث آبروریزی و باعث خجالت فرهنگ یک مملکت است. من و آقای فخرالدینی جلسه را ترک کردیم چرا که نتوانستیم تحمل کنیم که بعد از سه جلسه آقایان بیایند و بحث کنند که مدیر هنری باشد یا نباشد.

مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران تأکید کرد:‌ در حال حاضر 3 ماه است که نوازندگان ارکستر حقوق نگرفته‌اند. تا این لحظه هیچ قدمی برای حل این مسئله برداشته نشده و امروز نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران به من گفتند که اگر قراردادها امروز نوشته نشود از فردا سرِ تمرینِ ارکستر نمی‌آیند.

رهبری تأکید کرد:‌ از قول من بنویسید که ارکستر تعطیل شد. در حال حاضر به این فکر می‌کنیم که کِی از ایران بروم. آبرویم جلوی بچه‌های ارکستر و مردم رفته است. اعضای شورا آمده‌اند که فقط آبروی ما را ببرند.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته برنامه‌های هنری هیچ مشکل نداشته است. الآن که نتوانسته‌اند مشکلات اداری را حل کنند نشسته‌اند و فکر کرده‌اند که چگونه ما را ناراحت کنند، بعد آمده‌اند و در جلسه این بحث را می‌کنند که ارکسترها به مدیر هنری نیاز دارند یا خیر.

رهبری که ناامیدی در صدایش موج می‌زد، تأکید کرد:‌ مشکل این آقایان من و آقای فخرالدینی هستیم، ما حق بچه‌ها را می‌خواهیم.

رهبری در پایان صحبت‌هایش درباره قرارداد خودش نکته جالبی را بیان کرد و گفت: بنیاد رودکی قراردادی به من داده تا امضا کنم. جالب است به شما بگویم که یکی از بندهای این قرارداد این است که اجازه مصاحبه با هیچ تلویزیون، روزنامه و خبرگزاری را ندارم. من این قرارداد را امضا نکرده‌ام و امضا نخواهم کرد، این درست همان بلایی است که می‌خواستند سر یکی از بازیکنان فوتبال بیاورند.

امروز سومین جلسه شورای اجرایی ارکسترها با حضور گنجه‌ای، نوربخش، شهبازیان، شریفیان و سریر به‌همراه جمالی مدیرعامل بنیاد رودکی با حضور رهبران دو ارکستر سمفونیک تهران و ملی، آقایان علی رهبری و فرهاد فخرالدینی تشکیل شد. شنیده‌ها حاکی است که مخالفت آقایان نوربخش و جمالی برای حل مسئله قراردادهای به تأخیر افتاده نوازندگان، منجر به عدم رسیدگی به  آنها شد و به این ترتیب وضعیت نامشخص قرارداد نوازندگان هر دو ارکستر همچنان ادامه دارد.
تسنيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار