ساخت مسجد در «ملبورن» ممنوع شد
کد خبر: ۳۶۰۵۱
تاریخ انتشار: 2016 May 07    -    ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
مقامات استرالیا تسلیم فشارهای راست گرایان افراطی شده و ساخت مسجد جدید در منطقه «کیسی» جنوب شرق ملبورن را به بهانه حفظ محیط زیست و تنوع زیستی منطقه ممنوع کردند.

شورای اسلامی ملبورن پیش از این طرح ساخت مسجدی با ظرفیت، 470 نمازگزار را در منطقه روستایی «نار وارن» کیسی ارائه داده بود و موافقت مقدماتی را از مقامات گرفته بود، ولی راست گرایان افراطی به ساخت مسجد اعتراض کرده و چندین تظاهرات در ملبورن و دیگر شهرها برگزار کردند و دولت را مجبور به جلوگیری از ساخت مسجد کردند.

مقامات ملبورن در توجیه مخالفت خود با ساخت مسجد گفتند: این مسجد مناره ای 25 متری خواهد داشت و همین امر جلوی مناظر طبیعی را می گیرد و طرح ساخت مسجد با شروط مورد حمایت و حفظ منطقه روستایی سازگار نیست.

از سویی دیگر، زین شاه، رئیس شورای اسلامی ملبورن دلیل مخالفت مقامات با ساخت مسجد را ترس مقامات از راست گرایان افراطی دانست و گفت: آن ها از گسترش پدیده اسلام هراسی در کشور نگران هستند.

وی افزود: شورا و صندوق اسلامی ملبورن طی 18 ماه گذشته، تلاش های بسیاری کردند تا جلوی نگرانی مقامات را درباره طرح ساخت مسجد بگیرند، ولی امکان پذیر نشد و حتی مقامات یک بار بهانه آورده بودند که ساختمان بلند جلوی دید مناظر را می گیرد و وجود پارکینگ در این مکان شلوغی ایجاد می کند.

زین شاه تصریح کرد: مسلمانان ملبورن از این اقدام ابراز ناراحتی کرده و پیشنهاد دادند که ارتفاع مناره را کم می کنند و در طرح ساخت مسجد اصلاحات انجام داده تا مشکلی پیش نیاید.
 شبستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار