پنالتی‌هایی که سوختند و پنالتی‌هایی که سوزاندند +عکس
کد خبر: ۳۵۹۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2016 May 06    -    ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
روزنامه دیلی میل انگلیس در گزارشی از روزهای خاطره در ضربات سرنوشت‌ساز پنالتی در بازی‌های فینال نوشت: در آن روزها، وقتی در زمان پنالتی مهاجم و دروازه‌بان با هم روبرو می‌شدند، می‌توانستید بفهمید که چه فشاری بر دو بازیکن است. پنالتی‌های سرسام‌آوری که دروازه‌بانان بزرگ دریافت کردند و پنالتی‌زنان قهاری چون زین‌الدین زیدان، دیوید بکهام، آلن شیرر، مت لی تیسر، و ری استوآرت که حساس‌ترین گل‌ها در حساس‌ترین لحظات پنالتی به ثمر رساندند.

در ادامه 23 پنالتی خاطره انگیز را با هم مرور می کنیم:

روزهای خاطره و پنالتی

1. نوامبر 1913 / بازی بین منچستر یونایتد و تاتنهام / جورج استیسی آمریکایی با به ثمر رساندن این ضربه پنالتی سرنوشت ساز، منچستر یونایتد را به قهرمانی لیگ برتر رساند.


روزهای خاطره و پنالتی

2. در این صحنه «رابرت کاپی» بلژیکی ضربه پنالتی خود را در بازی پرحاشیه در مقابل چکسلواکی در المپیک 1920 تبدیل به گل می‌کند. در حالی‌ که بازی تا دقیقه 40، دو بر صفر به سود بلژیک بود، تیم چکسلواکی زمین را به نشانه اعتراض به تصمیمات عجیب «جان لوئیز» داور انگلیسی ترک کرد. در نهایت، فیفا بلژیک را قهرمان مسابقات اعلام کرد.



روزهای خاطره و پنالتی

3. این پنالتی سرنوشت‌ساز در 30 ثانیه مانده به پایان وقت اضافی در فینال جام حذفی انگلیس بین دو تیم پریستون و هادزفیلد اعلام شد که منجر به پیروزی یک بر صفر پریستون گردید. پیش از گل شدن این پنالتی، مفسر فوتبالی بی بی سی یعنی «توماس وودروف» گفت: «اگر این پنالتی گل شود، من یکی شوکه می‌شوم».



روزهای خاطره و پنالتی

4. «جیمی سندرز» دروازه‌بان وستبرامویچ دل در دل ندارد و قادر به تماشای پنالتی‌ سرنوشت‌ساز بازی فینال جام حذفی انگلیس در مقابل «پریستون» نیست. «رانی آلن» این ضربه را گل کرد و بازی به نفع برامویچی‌ها تمام شد و به مقام قهرمانی رسیدند.




روزهای خاطره و پنالتی

5. «ران رینولدز» در حال پرواز برای دریافت شوت سهمگینی که پنالتی‌زن تیم آستون ویلا به تیرک دروازه کوبید و ورزشگاه وایت هارت لین در 1954 شاهد مساوی بودن این بازی بسیار مهم رفت در جام حذفی بود.



روزهای خاطره و پنالتی

6. «لوکاس پوکلِپوویچ» دروازه‌بان «بِوِرن» شوت «پیتر استورِی» بازیکن آرسنال را در فصل 71-1970 در سری بازیهای جوانمردانه بین شهری اروپا دریافت می‌‌کند. آرسنال، این بازی را با نتیجه 4 بر صفر برد اما در مرحله بعدی توسط اف سی کلن آلمان حذف شد.



روزهای خاطره و پنالتی

7. «اگون لوی» دروازه‌بان اینتراخت فرانکفورت آلمان در حال بسیار عجیبی به سمت شلیک «فرانتس پوشکاش» مهاجم رئال مادرید می‌رود. با این گل، نتیجه 4 بر 1 به سود رئال جلو افتاد و در پایان بازی 7 بر 3 به پایان رسید و بدین ترتیب رئال مادرید قهرمان جام اروپا در سال 1960 شد.



روزهای خاطره و پنالتی

8. «دیو آندروود» دروازه‌بان در یک بازی مهم در زمستان 1962 نتوانست ضربه پنالتی «پیتر مک کانل» بازیکن تیم کارلیزل را دریافت نماید.



روزهای خاطره و پنالتی

9. ضربه سرکش «ترِوور چامبرلین» در سال 1963 بازیکن فولهام بر دروازه برمینگهام نشست.


روزهای خاطره و پنالتی

10. «هری گریگ» دروازه‌بان منچستر یونایتد نهایت تلاش خود را در بازی مقابل آرسنال در فصل 64-1963 برای دریافت ضربه پنالتی «جورج ایستهام» بازیکن آرسنال می‌کند اما موفق نمی‌شود. همین ضربه پنالتی باعث شد که آرسنال منچستر یونایتد را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد.


روزهای خاطره و پنالتی

11. این ضربه پنالتی که یکی از از ماندگارترین ضربات پنالتی تاریخ فوتبال است، توسط «آنتونیو پاننکا» بازیکن چکسلواکی در ضربات پنالتی پس از اینکه بازی این تیم با آلمان غربی در فینال 1976 جام ملت‌های اروپا 2 بر 2 مساوی شد، زده شد و چکسلواکی را به قهرمانی اروپا رسانید. جالب اینکه پاننکا در آن لحظه بسیار حساس و سرنوشت‌ساز، ضربه خود را به صورت چیپ زد.


روزهای خاطره و پنالتی

12. «ری کلمنس» دروازه‌بان تیم ملی انگلیس، در جام ملت‌های اروپا در سال 1980 در بازی مقابل اسپانیا، ضربه پنالتی دنی بازیکن این تیم را به خوبی می‌گیرد. این بازی با نتیجه 2 بر یک به سود انگلیس پایان یافت.


روزهای خاطره و پنالتی

13. به راستی چه کسی می‌تواند تکنیک همیشگی لرزش پای «بروس گروبلار» دروازه‌بان لیورپول را فراموش کند. او در فینال اروپا در سال 1977 با استفاده از تکنیک خود، ذهن «فرانچسکو گراتزیانی» بازیکن بورسیا مونشن گلادباخ را آنقدر مغشوش کرد که ضربه پنالتی خود را به بالای دروازه فرستاد. با این اتقاق، لیورپول قهرمان اروپا شد.


روزهای خاطره و پنالتی

14. ری استوآرت مدافع وستهام در عمر خود 86 ضربه پنالتی زد و 76 مورد آن را به ثمر رساند. او، استاد پنالتی زدن بود. در این تصویر، او در حال زدن ضربه پنالتی به سمت دروازه منچستر سیتی در فصل 86-1985 لیگ برتر است که نهایتا منجر به سوم شدن وستهام پس از اورتون و لیورپول در جدول لیگ شد.



روزهای خاطره و پنالتی

15. در این لحظه، «میشل پلاتینی» اسطوره فوتبال فرانسه توپ را بوسید و اما در بازی بسیار مهم در مرحله یک چهارم نهایی در مقابل برزیل در جام جهانی 1986 مکزیک، توپ را به گل تبدیل نکرد. اما آنقدر خوش شانس بود که «جولیوس سزار» و «سوکراتس» ضربات خود را تبدیل به گل نکنند و فرانسه به جمع 4 تیم نیمه نهایی بپیوندد.



روزهای خاطره و پنالتی

روزهای خاطره و پنالتی

16. این صحنه، یکی از غم‌انگیزترین صحنه‌های تاریخ فوتبال انگلیس است. «استوآرت پیرس» بازیکن تعصبی تیم ملی انگلیس پس از، از دست دادن ضربه پنالتی در مقابل تیم ملی آلمان در نیمه‌نهایی جام جهانی 1990 به شدت افسوس می‌خورد. در تصویر دوم، پیرس وقتی آلمان گل نهایی را می‌زند و انگلیس از دور مسابقات حذف می‌شود، فریاد حسرت می‌کشد. میزان فشار بر بازیکن را می‌توانید در تصویر دوم به وضوح ببینید.



روزهای خاطره و پنالتی

17. «دیوید اولیری» پس از ضربه پنالتی خود که باعث حذف رومانی از مرحله یک چهارم جام جهانی 1990 ایتالیا شد، خوشحالی می‌کند. او یکی از بهترین ستاره‌های تیم رویایی «جک چارلتون» در آن زمان بود.



روزهای خاطره و پنالتی

18. این ضربه پنالتی که از دست رفت را می‌توان یکی از تلخ‌ترین ضربات پنالتی تاریخ فوتبال دانست. «روبرتو باجیو» که یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال است، در فینال جام جهانی 1994 در مقابل برزیل، آخرین ضربه پنالتی ایتالیا را از دست داد و عملا برزیل قهرمان جام جهانی شد.



روزهای خاطره و پنالتی

19. «مت لی تی‌سی‌یر» را می‌توان یکی از بهترین پنالتی‌زنان تاریخ فوتبال دانست که از 49 ضربه پنالتی عمرش، 48 ضربه را تبدیل به گل کرد. تنها ضربه پنالتی که از دست داد، در سال 1993 در مقابل دروازه بان ناتینگهام فارست «مارک کراسلی» بود. البته تصویر فوق، مربوط به ضربه موفق او در مقبال دروازه‌بان تاتنهام در سال 1995 است.



ضربات سرنوشت‌ساز پنالتی فینال

20. «آلن شیرر» هم یکی دیگر از بهترین پنالتی‌زنان تاریخ فوتبال است. شیرر در یورو 96 در مقابل آلمان و اسپانیا و در جام جهانی 1998 در مقابل آرژانتین با ضربات پنالتی گل کاشت. در تصویر فوق، او در حال کاشتن توپ برای ضربه پنالتی در مقابل هلند در یورو 96 است.


ضربات سرنوشت‌ساز پنالتی فینال

21. آن روز میلیون‌ها انگلیسی در پای گیرنده‌ها و در ورزشگاه ومبلی شاهد از دست دادن آن پنالتی مهم توسط «گرت ساوتگیت» مدافع تیم ملی انگلیس در مقابل آلمان در مرحله نیمه‌نهایی یورو 1996 بودند. آلمان رفت برای قهرمانی و ساوتگیت رفت برای تبلیغ پیتزا در تلویزیون ملی انگلیس.




ضربات سرنوشت‌ساز پنالتی فینال

22. «زین‌الدین زیدان» اسطوره فوتبال که پیوسته نویدبخش موفقیت برای تیم‌هایش بود، در یورو 2000 در مرحله نیمه‌نهایی، گل برتری را بصورت پنالتی به تور دروازه پرتغال چسباند و در فینال هم به همراه تیمش ایتالیا را شکست داد و قهرمان شد.


ضربات سرنوشت‌ساز پنالتی فینال

23. این تصویر، صحنه پنالتی «دیوید بکهام» در جام جهانی 1998 در مقابل تیم ملی آرژانتین را نشان می‌دهد. با اینکه ضربه دیوید به ثمر رسید، اما انگلیس در ضربات پنالتی بازی را واگذار کرد.
بلاغ
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
0
3
در تصویر شماره 16 که شامل دو عکس از یک بازیکن میباشد با تفاوتی که در دو پیراهن وجود دارد مشخصه که مربوط به دو بازی مختلف هست . اما توضیحات شما به شکلی هست که انگار مربوط به یک صحنه است که البته چنین نیست. لطفا" دقت بیشتری بفرمائید.
پاسخ ها
حسین
| |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
حتی مدل موهایش هم مثل هم نیستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار