بالن‌های ترکیه دیگر امن نیستند
کد خبر: ۳۵۸۷
تاریخ انتشار: 2015 June 30    -    ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
در شرایطی که که در سالهای گذشته سفر با بالنهای گردشگری بر فراز مقاصد گردشگری ترکیه در بین گردشگران افزایش چشمگیری یافته، وقوع سه حادثه برای این بالنها در دو سال اخیر نشان می دهد این وسیله تفریحی دیگر برای گردشگران ترکیه امن نیست.

در آخرین مورد این حوادث روز جمعه یک بالن حامل گردشگران چینی در منطقه گردشگری «کاپادوسیا» در مرکز ترکیه به یک کابل برق برخورد کرد که به آتش گرفتن آن، برخوردش با زمین و مجروح شدن 15 گردشگر انجامید.

در دسامبر 2014 نیز بر اثر سقوط یک بالن، یک گردشگر چینی کشته شد و تعدادی نیز مجروح شدند. در می 2013 نیز سه گردشگر برزیلی بر اثر برخورد دو بالن حامل گردشگران در ترکیه کشته شدند که نشان می دهد این وسیله تفریحی دیگر برای گردشگران ترکیه امن نیست و باید در استانداردهای استفاده از آن تجدید نظر شود، این در حالیست که دولت ترکیه قصد دارد در آینده نزدیک با استفاده از «زیپلین» یا همان کشتی‌ های هوایی گردشگران را به بازدید از زیبایی‌های این کشور ببرد.

هزینه سفر با این کشتی‌ های هوایی که در آلمان ساخته شده و 75 متر طول دارند، حدود 800 یورو است و گردشگران می ‌توانند در هنگام پرواز با آنها از جاذبه‌ های گردشگری ترکیه و بویژه شهر تاریخی استانبول عکس گرفته و از مناظر زیبای این شهر و دیگر شهرهای ترکیه لذت ببرند.

ترکیه سال 2014 با میزبانی از حدود 40 میلیون گردشگر نزدیک به 29 میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد داشت و دولت این کشور قصد دارد این رقم را با میزبانی از 50 میلیون گردشگر به حدود 50 میلیارد دلار در سال 2023 افزایش دهد که حاصل آن قرار گرفتن  ترکیه در جمع 5 مقصد برتر گردشگری جهان خواهد بود.

پیش بینی می شود ترکیه که در سال 2011 به لطف بهار عربی در مصر و تونس هفتمین مقصد گردشگری لقب گرفت، تا پایان سال جاری میلادی نیز میزبان حدود 42 میلیون گردشگر باشد که حاصل آن ایجاد علاقه برای کسب درآمد، ایجاد هزاران شغل جدید در این کشور خواهد  بود.

در حال حاضر بخش اعظم گردشگران ترکیه از کشورهای عربی حوزه خلیج‌ فارس، انگلیس، آلمان، روسیه، بلغارستان، هلند، گرجستان، فرانسه، سوریه و ایتالیا بوده و دولت این کشور در حال برنامه ریزی برای جذب گردشگر از آفریقا و کشورهای منطقه آمریکای جنوبی است.

فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار