غرفه روسیه در نمایشگاه کتاب افتتاح می‌شود
کد خبر: ۳۵۷۴۹
تاریخ انتشار: 2016 May 04    -    ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
در مراسم افتتاحیه غرفه روسیه سرگئی کایکیین رئیس اداره کل نمایشگاه‌های کتاب روسیه و «پیتر رادزیخوفسکی» نماینده آژانس فدرال در امور چاپ و ارتباطات همگانی، مدیر موزه «بولگاکف» و جمعی از اهالی رسانه حضور خواهند داشت.

براساس این گزارش، در اخبار مرتبط با این غرفه همچنین امروز در دانشگاه الزهرا (س) طی مراسمی با حضور مدیر موزه بولگاکف به بحث آزاد و سخنرانی درخصوص زندگی و آثار نویسنده مشهور روسیه «میخائل آناناسویچ بولگاکف» پرداخته خواهد شد.

همچنین از دیگر برنامه های این هیات بحث درخصوص زندگی و آثار آلکسی تولستوی با حضور آلکس وارلاموف نویسنده و محقق ادبیات معاصر روسیه در دانشگاه الزهرا است.

بنا بر اعلام، هیات روسیه، متشکل از 35 نفر است که شامل 9 نویسنده روس، هیاتی از ناشران، چند مسوول اجرایی و پنج نفر از مقامات بلندپایه روسی است.

روسیه به عنوان مهمان ویژه امسال نمایشگاه کتاب تهران در در غرفه ای 270 متر مربعی در سالن ملل واقع در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب میزبان نشست‌های مختلفی با هدف معرفی فرهنگ، هنر ادبیات و جاذبه‌های گردشگری روسیه و نیز معرفی ترجمه‌های متقابل ادبیات دو کشور است.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه‌روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.


ايسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار