خالق بیت کوین کیست؟+ عکس
کد خبر: ۳۵۷۲۳
تاریخ انتشار: 2016 May 04    -    ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
کریگ رایت، یکی از سرمایه گذاران حوزه آی تی که اهل استرالیاست، به تازگی مدعی شده که  سازنده اصلی پول مجازی و یا همان بیت کوین است.

با توجه به اینکه همیشه " ساتوشی ناکاموتو" را به عنوان خالق این تکنولوژی می شناختیم، گمانه زنی هایی درمورد ادعای رایت وجود دارد.

خالق بیت کوین کیست؟

اما وی برای اثبات حرف خود از چند استدلال قابل توجیه حرف زد و ثابت کرد که او به قفل ها یا همان بلاک های بیت کوین دسترسی دارد. 

با برداشته شدن نقاب ناکاموتو و شناخته شدن بیت کوین، این تکنولوژی می تواند در آینده نقش تاثیر گذارتری داشته باشد. داشته باشد. 

بیت کوین یک نوآوری اینترنتی با کارکردهای مشابه «پول بی پشتوانه» یا پول حکومتی است. نوآوری بودن بیتکوین به این معناست که خالقان آن توانسته‌اند آنرا در مدت کوتاهی از یک ایده به یک واقعیت اثرگذار بر دنیای اقتصاد و مراکز سیاست پژوهی مبدل کنند. زیرا در چندسال گذشته ارزش بیت کوین در بازارهای جهانی از چند صدم دلار به صدها دلار افزایش یافته است. اما پول بودن یک جایگاه حقوقی است و پول بودن بیتکوین منوط به پذیرش جایگاه حقوقی آن از سوی دولت هاست. تا کنون هیچ دولتی پول بودن بیتکوین را تأیید نکرده است .

بیت کوین امکان پرداخت‌های بسیار کم هزینه را فراهم می‌کند. این شبکه  سیستم کنترل کننده متمرکز ندارد و توسط هیچ سازمان، مؤسسه و یا نهاد دولتی اداره نمی‌شود. زمان متوسط تأیید هر انتقال بیت‌کوین، تقریباً ده دقیقه است. انتقال پول از یک نقطه به نقطه دیگر در تمام شبکه اطلاع‌رسانی شده و تمام نقاط از آن آگاه خواهند شد.

قبل از ابداع بیت کوین، سیستم‌های مالی آنلاین برای امنیت به یک سیستم کنترل کننده مرکزی احتیاج داشتند. ساتوشی ناکاموتو با ابداع یک شیوه اثبات کار در شبکه همتا به همتا، راهی جایگزین پیشنهاد کرد. بیت کوین پروژه‌ای نسبتاً جدید و شدیداً تحت توسعه است. به همین دلیل توسعه دهندگان آن به کاربران توصیه می‌کنند که به آن به عنوان یک نرم‌افزار آزمایشی نگاه کنند.

باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار