دلیل خداحافظی کامبیز دیرباز از اینستاگرام+عکس
کد خبر: ۳۵۷۱۰
تاریخ انتشار: 2016 May 04    -    ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰
با سر زدن به صفحه اینستاگرامی کامبیز دیر باز با این پیام در قسمت بیوگرافی وی مواجه میشویم؛ «با سپاس از شما عزیزانی که فرهنگ ایران‌زمین را سربلند نگه داشتید و به نشانه اعتراض به افرادی که حرمت شما را نادیده گرفتند، این صفحه فعلا سفید خواهد ماند.» وی پس از توهین هایی که برخی کاربران پس از حضورش در برنامه تلویزیونی به وی کردند، این نوشته را قرار داد و پست های خود را حذف کرد.

دیرباز علت خداحافظی اش از صفحات مجازی را برملا کرد
دیرباز چندی پیش در مصاحبه با جام جم اظهار داشت :

فکر می‌کردم اینستاگرام یک پل ارتباطی است. پس از فراگیر شدن اینستاگرام، به نظر می‌رسید هر فرد یک مجله اختصاصی به سردبیری خود دارد و مطالب مورد علاقه‌اش را در آن نشر می‌دهد. از این زاویه نگاه می‌کردم که افراد می‌توانند براحتی و به شکل مستقیم نظرات‌شان را بنویسند و دیگران از آن مطلع شوند. باید فرهنگ استفاده از چنین شبکه‌هایی وجود داشته باشد.

وقتی افرادی فرهنگ استفاده از یک ابزار را ندارند (نمی‌دانم نام‌شان را چه می‌توان گذاشت) براحتی هرچه از دهان‌شان بیرون می‌آید، نثار دیگران می‌کنند. نه این‌که تحمل چنین رفتارهایی را نداشته باشم بلکه اصلا معنی ندارد که شرایط و بستری مهیا کنم تا فردی اجازه این قبیل رفتارها را داشته باشد؛ بنابراین به محض نوشته شدن نظرات نامناسب، صفحه‌ام را غیرفعال کردم.

اگر احساس کنم بستر فراهم است و این فرهنگ جاافتاده که دو طرف محترمانه و مودبانه با یکدیگر برخورد کنند، باز می‌گردم. کاملا محترمانه با مخاطبم صحبت می‌کردم و همین انتظار را از آنها داشتم، همانند رفتار در زندگی عادی که در صورت بی‌احترامی فردی یا با او قطع رابطه یا سعی به ارشادش می‌کنیم.

 از آنجا که توانایی ارشاد تعداد زیادی از افراد را نداشتم، ترجیح دادم این پل ارتباطی را قطع کنم، اما اگر فرهنگ استفاده از این شبکه جا بیفتد و بسترش فراهم شود، دوباره شروع به کار خواهم کرد.

باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار