برگ درخت کاج، از یخ قالبی تا دمنوش
کد خبر: ۳۵۵۲۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2016 May 05    -    ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
در این بخش، تصمیم داریم شما را با برگ درخت کاج، خواص دمنوش آن و تهیه یخ های قالبی زیبا با استفاده از این برگ ها، آشنا کنیم. با ما همراه باشید.
(اختصاصي تابناك باتو) در این بخش، تصمیم داریم شما را با برگ درخت کاج، خواص دمنوش آن و تهیه یخ های قالبی زیبا با استفاده از این برگ ها، آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

برگ درخت کاج، از یخ قالبی تا دمنوش  

برای ساخت یخ های قالبی زیبا با برگ کاج، به مقداری برگ کاج، قالب های مکعبی یخ، و آب نیاز داریم. بهتر است آب را دو بار بجوشانیم و بگذاریم به دمای محیط برسد، این کار باعث می شود یخ های ما شفاف تر به نظر برسند.

برگ درخت کاج، از یخ قالبی تا دمنوش

برگ ها را تمیز می شوییم، قسمت های کوچک آن را از شاخه جدا می کنیم، برگ های ریز انتهایی شاخه ها را جدا می کنیم تا جلوه زیباتری به یخ های ما بدهد.

برگ درخت کاج، از یخ قالبی تا دمنوش

برگ درخت کاج، از یخ قالبی تا دمنوش  برگ درخت کاج، از یخ قالبی تا دمنوش

برگ های جدا شده را در قالب مکعبی شکل یخ قرار می دهیم، در هر قسمت قالب، یک تکه از برگ های جدا شده، کافی ست. سپس آب را به آن اضافه می کنیم و در فریزر قرار می دهیم تا یخ ببندد.

برگ درخت کاج، از یخ قالبی تا دمنوش  برگ درخت کاج، از یخ قالبی تا دمنوش

برگ درخت کاج، از یخ قالبی تا دمنوش  برگ درخت کاج، از یخ قالبی تا دمنوش

برگ درخت کاج، از یخ قالبی تا دمنوش  برگ درخت کاج، از یخ قالبی تا دمنوش

برگ درخت کاج، از یخ قالبی تا دمنوش

آشنایی با مراحل تهیه دمنوش برگ کاج

اگرچه قرن هاست که از دمنوش برگ درخت کاج به ویژه توسط بومیان آمریکا استفاده می شود اما عموم مردم از خواص این دمنوش اطلاع چندانی ندارند. اگر قصد دارید درمانی موثر برای رفع عفونت ها و یا پیشگیری از سرطان بیابید زمان آن رسیده است که با این نوع دمنوش آشنا شوید. به نقل از سایت «Health news»، جالب است بدانید ویتامین C موجود در این نوشیدنی بسیار بیشتر از آب پرتقال تازه است، در گذشته بومیان آمریکا از این دمنوش برای پیشگیری از بیماری اسکوروی (کمبود ویتامین C) استفاده می کردند. به علت حجم بالای آنتی اکسیدان در برگ های این گیاه از برگ های سوزنی این درخت به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی استفاده می شود.

خاصیت درمانی:
روغن موجود در برگ سوزنی شکل این گیاه مانند اوکالیپتوس از بدن در برابر بیماری های متعددی محافظت می کند.
* سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.
* عفونت سینوس ها و برونشیت را برطرف می کند.
* مصرف دمنوش برگ کاج، قارچ و باکتری اشریشیاکلی را از بین می برد.
* از بدن در برابر سرماخوردگی و آنفلوآنزا محافظت می کند.
* برای درمان اگزما، پسوریازیس، شوره سر، آکنه و کورک مفید است. علاوه بر آن، برگ های کاج منبع عالی ویتامین A است. این گیاه به درمان بیماری هایی چون حساسیت، سنگ کلیه، فشار خون بالا، چاقی مفرط، افسردگی و تومور نیز کمک می کند.
نتایج بررسی ها نشان می دهد که برگ های درخت کاج تاثیر قوی آنتی اکسیدانی دارد. این گیاه منبع پروآنتوسیانین است که ترکیبی با ویژگی های آنتی اکسیدانی است.

برای تهیه دمنوش آن، برگ هایی از درخت کاج را که در مراحل رشد آن از آفت کش استفاده نشده و غیرسمی است، در آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه بیندازید تا دم بکشد. دمنوش را کمی شیرین و سپس مصرف کنید.

دقت کنید که برگ همه درخت های کاج قابل مصرف و خوراکی نیست و ممکن است سمی باشد. مصرف این دمنوش به زنان باردار یا زنانی که قصد بارداری دارند، توصیه نمی شود، زیرا احتمال سقط جنین وجود دارد.

ترجمه،تهیه و تنظیم: تابناک باتو
منابع: instructables ، navadiha

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Turkey
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
0
10
همیشه فکر می کردم برگ درخت کاج سمی است و اخر مقاله هم نوشته اید که ممکن است سمی باشد، بنابراین چطور می توان تشخیص داد سمی است یا نه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
0
5
کاج سمی
پاسخ ها
علی علی زاده
| |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
خوب بود برای عموم مردم روشن تر توزیح داده مشد عوام مثل من هم می توانستن با خیال راهت استفاده کنند بیشترین نیازمندان کم اطلاع ترین مردمند
طاهره نوحز
|
Germany
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
1
0
چطور برگ چیده شده کاج را تازه نگه داریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار