امکان استفاده از هورمون در تولید مرغ وجود ندارد
کد خبر: ۳۵۴۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 May 02    -    ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
امیر میمندی پور، عنوان کرد:  تمامی شایعاتی که در خصوص هورمونی بودن مرغ ها وجود دارد از عدم شناخت علمی از چرخه و فرآیند تولید طیور ناشی می‌شود.

وی در ادامه با تکذیب این بحث و ابراز تاسف از دامن زدن به این شایعه حتی در بین افراد تحصیل کرده ادامه داد: مرغ‌های ایرانی فاقد هرگونه هورمونی هستند و رسانه‌ها این موضوع را منعکس کنند تا مردم بدانند مرغی که با زحمت سرمایه گذاران و همت کارشناسان دامپروری و  ناظران دامپزشکی تولید می‌شود هیچ مشکلی ندارد و می‌توانند آن را مصرف کنند.

میمندی پور که فارغ التحصیل بیوتکنولوژی تغذیه دام و طیور از کشور مالزی است در ادامه به توضیح چرایی رشد مطلوب مرغ در یک دوره زمانی کوتاه مدت و بیان اینکه این موضوع ارتباطی به مصرف هورمون ندارد پرداخت و افزود: اینکه مرغ در دوره کوتاه مدت به رشد مطلوبی می‌رسد نتیجه تلاش علمی، اصلاح نژاد، کاهش بیماری و تغذیه مناسب است.

دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره ملی ژنتیک ادامه داد:برای پرورش جوجه‌های گوشتی، جوجه‌های یک‌روزه از مرغ مادر گوشتی و جوجه‌کشی‌ها خریداری شده و سپس به مرغ‌داری منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: به علت پرورش سریع جوجه‌های گوشتی که در عرض ۴۲ روز از وزن ۴۲ گرم به ۲۵۰۰ گرم می‌رسند، برنامه‌های پرورشی، تغذیه‌ای و بهداشتی به خصوصی در گله‌های پرورشی صورت می‌گیرد به طوری که  پرورش سنتی آن قابل مقایسه با نوع صنعتی نیست. محل مزرعه پرورش طیور باید به نحوی انتخاب شود که در اطراف آن تراکم واحدهای پرورش دام و طیور کم باشد و هم‌چنین با مراکز مرتبطی مانند جوجه‌کشی، کشتارگاه‌ها، مراکز فراوری ضایعات و پسماندهای دام و طیور و حتی واحدهای کشاورزی و خصوصا گلخانه‌ای که از فضولات دام و طیور به عنوان کود استفاده می‌کنند و می‌توانند موجب انتقال عوامل بیماری‌زا شوند دارای فاصله مناسب باشند.

وی اظهار داشت: بهتر است به جای دامن زدن به شایعات بی اساس در مورد وجود مرغ هورمونی در کشور و شائبه سازی جهت دار برای واردات مرغ خارجی که به هیچ وجه به نفع تولید ملی و اقتصاد کشور نیست با اطلاع رسانی صحیح رسانه ای و آگاه سازی مردم در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل لقب گرفته است ، از تولید کننده داخلی و اقتصاد کشور حمایت کنیم.

میمندی پور در پایان تهویه مناسب، نوردهی به سالنها و نظارت بر نوع تغذیه و جیره غذایی دقیق در تولید مرغ صنعتی بسیار حائز اهمیت دانسته و عنوان کرد: روند تولید مرغ در مرغداریهای صنعتی هر لحظه کنترل می شود.
مهر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
0
0
من مرغدار هستم
1. اصلا" هورمونی در صنعت پرورش طیور وجود ندارد.
2. احتیاجی به هورمون در پرورش طیور وجود ندارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار