دومین دوره المپیاد ورزش‌های ساحلی خلیج‌فارس
کد خبر: ۳۵۴۷۵
تاریخ انتشار: 2016 May 01    -    ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
دومین دوره از المپیاد ورزش‌های ساحلی خلیج فارس با حضور تیم‌های مختلف ورزشی در رشته‌های فوتبال، والیبال، هندبال، فوتوالی، پرچم در ساحل، قایقرانی، بوکس و ووشو در مجموعه ورزشی ساحلی غدیر بندرعباس آغاز به کار کرد.

در این مراسم فرماندار بندرعباس با تأکید بر ترویج و احیای بازی‌های بومی و محلی، عنوان کرد: باید با ترویج آئین و سنت‌های خود همچون ورزش‌های ساحلی در جذب گردشگر تلاش کرد.

احمد پویافر تصریح کرد: باید با ترویج آئین و سنت‌های خود همچون ورزش‌های ساحلی در جذب گردشگر تلاش کرد و بتوان بندرعباس را به‌عنوان خطه درخشان خلیج‌فارس به نمایش گذاشت.

این مقام مسئول اضافه کرد: اقدام به برگزاری مسابقات ساحلی آن هم در شهری که خود از وجود کیلومترها از این نعمت خدادادی بهره می‌برد امری ارزشمند و مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه ساحل بی‌نظیر هرمزگان بهترین فرصت برای توسعه ورزش، جذب گردشگر و درآمدزایی است، خاطرنشان کرد: هرمزگان قابلیت میزبانی المپیاد ساحلی کشور و حتی در ابعاد بین‌المللی را داراست.

پویافر با قدردانی از تلاش‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس به‌ دلیل برگزاری چنین مسابقاتی گفت: از مدیران پرتلاش این سازمان، خواستار تداوم و ترویج ورزش‌های ساحلی و برگزاری مسابقات در سطوح بین‌المللی هستم چرا که بی‌شک با زندگی مردم ساحل‌نشین گره خورده است.

همچنین مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: با توجه به ظرفیت‌های شهر بندرعباس و قرارگیری آن در نوار ساحلی خلیج‌فارس، باید از این موقعیت و موهبت الهی به بهترین شکل بهره برد که یکی از آن‌ها بها دادن به ورزش‌های ساحلی است.

محمدمهدی جهانبخش تصریح کرد: برگزاری این المپیاد در دومین دوره اقدامی است در جهت حرکت‌های بزرگ که بی‌شک سبب تزریق انگیزه و روحیه شاداب در جامعه و ایجاد شرایطی مناسب در جهت پرورش استعدادهاست.

وی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های شهر بندرعباس و قرارگیری آن در نوار ساحلی خلیج‌فارس، افزود: باید از این موقعیت و موهبت الهی به بهترین شکل بهره برد که یکی از آن‌ها بها دادن به ورزش‌های ساحلی است که به‌طور ویژه مورد توجه شهرداری بندرعباس است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس با اشاره به این‌که در برگزاری این المپیاد باید هیات‌های ورزشی به‌عنوان بازوان سازمان حضور داشته باشند، تصریح کرد: به‌طور حتم می‌بایست هیأت‌های ورزشی با ارائه نظرات و راهکارهای خود ما را در بهتر برگزارشدن المپیاد و تبدیل آن به یک المپیاد ملی و منطقه‌ای یاری کنند.

وی با بیان اینکه توسعه ورزش ساحلی به توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی منجر می شود، تصریح کرد: این المپیاد می تواند جز برنامه های شاخص روز ملی خلیج فارس باشد که می توان با بهره گیری از فکرها و ایده های موجود در رشته های ورزشی که امکان استفاده از ساحل و برگزاری آن را دارا می باشد با کمی سرمایه گذاری و برنامه ریزی درست بستر تبدیل شدن بندرعباس را به مرکز توسعه ورزش های ساحلی ایران فراهم کرد.

جهانبخش با اشاره به اینکه ورزش حرفه ای بدون پشتوانه به مدارج قهرمانی نمی رسد، خاطرنشان کرد: با توجه به قرار گیری این المپیاد در تقویم ویژه برنامه های روز ملی خلیج فارس و توجه و نگاه ویژه مسئولین به ورزش های ساحلی می توان با همت و تلاش همه جانبه تمام دستگاه های درگیر این المپیاد را در پهنه ی وسیع تری تبدیل به یک المپیاد ملی کرد که میتواند به رشد و ارتقاء ورزش حرفه ای استان و شهر بندرعباس کمک شایانی کند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس با بیان اینکه ورزش بندرعباس سرشار از استعدادهایی است که نیازمند کمی حمایت است، خاطرنشان کرد: امیدوارم با اجرای طرح های مناسب در آینده ورزشی بندرعباس و کشف استعداد های برتر از دل همین مسابقات، آغازی مناسب برای تحولی شگرف در سطح ورزش استان و کشور عزیزمان باشیم.

جهانبخش ادامه داد: هرمزگان با قدمت چندین ساله خود در ورزش‌های ساحلی و موفقیت‌های پی‌درپی آن از جمله حضور بازیکن هرمزگانی در تیم‌های ملی ساحلی، همگی نشان از وجود پتانسیل و ظرفیت در بین ورزشکاران ساحلی در این استان است که نیاز به توجه و برنامه‌ریزی دقیق دارد.

وی با بیان اینکه تیم‌های ورزشی ساحلی بندرعباس، حرف‌های زیادی برای گفتن در کشور دارند اضافه کرد:  پتانسیل و ظرفیت‌های فراوان ورزشکاران بندرعباسی در رشته‌های گوناگون ساحلی از مهمترین دلایل برگزاری این المپیاد است که با تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران ما در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس و دیگر دستگاه‌های ذ‌ی‌ربط توانستیم این المپیاد مهیج و جذاب را برای دومین سال پی‌در‌پی برگزار نمائیم.

جهانبخش در پایان افزود: با توجه به وجود ساحل، این نعمت بی کران الهی درشهر بندرعباس و وجود استعداد های بی شمار و درخشان در حوزه ورزش های ساحلی، توسعه و پیشرفت ورزش های ساحلی از رئوس برنامه های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس است که باید با برنامه ریزی صحیح و اجرای هدفمند بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم.


برنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار