‌تأثیر تحرک بر عملکرد تحصیلی در کودکان ‌بیش‌فعال‌
کد خبر: ۳۵۴۶
تاریخ انتشار: 2015 July 09    -    ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳
دقت کودکان در گروه (AHDH) به طرز قابل توجهی بهبود یافته بود، اما تفاوت چشمگیری در گروه کنترل مشاهده نشد. بر اساس این مطالعه، یک مکانیسم موجود در ارتباط میان ‌تحرک و عملکرد این است که...
‌تأثیر تحرک بر عملکرد تحصیلی در کودکان ‌بیش‌فعال‌‌تأثیر تحرک بر عملکرد تحصیلی در کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه‌ و بیش‌فعالی‌

Attention Deficit Hyperactivity Disorder = A D H D        
‌                                  
اختلال کمبود توجه و بیش فعالی

‌آیا حقیقتا تحرک تأثیری بر عملکرد تحصیلی بهتر در انجام تمرین های دشوار کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه و بیش فعالی دارد؟

محققان 26 کودک و نوجوان مبتلا به اختلال کمبود توجه و بیش فعالی و 18 نفر کودک و نوجوان سالم را گردآوری کردند و میزان تحرک و سطح فعالیت شرکت کنندگان محاسبه شد؛ در حالی که آنان مشغول تکمیل آزمونی بودند که نیازمند نادیده انگاشتن عوامل حواس‌پرتی و تمرکز خوب بود.

دقت کودکان در گروه (AHDH) به طرز قابل توجهی بهبود یافته بود، اما تفاوت چشمگیری در گروه کنترل مشاهده نشد. بر اساس این مطالعه، یک مکانیسم موجود در ارتباط میان ‌تحرک و عملکرد این است که کودکان مبتلا به (AHDH) از تحرک خود برای تنظیم هشیاری‌شان استفاده کردند.

یکی از نویسندگان پیشنهاد می کند که معلمان به دانش آموزان مبتلا به (AHDH) اجازه دهند تا زمانی که مزاحمتی برای سایر افراد کلاس ایجاد نکنند، تحرک داشته باشند.

الهام الوندی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار