انقلاب در حمل‌ونقل ترانزیت+عکس
bato-adv
کد خبر: ۳۵۱۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 April 29    -    ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵
در اوایل ماه جارى (آوریل ٢٠١٦)، 6 کاروان کامیونى از چندین گروه کامیون سازى در اروپا، بدون دخالت هیچ نیروى انسانى و به صورت کاملا مستقل از مسیرهاى متفاوت به هلند رسیدند.

این اقدام هماهنگ و مشترک بخشی از چالش رژه کامیون هاى اروپاست که به تجهیز کامیون هاى مستقل خودران پرداخته بودند. اجراى این مانور قابلیت کامیون هاى خودران را به تصویر مى کشد و از انقلاب جدید در عرصه حمل‌ونقل خبر مى دهد. فناورى به شکلى چشمگیر به دنیاى حمل و نقل ورود مى کند و این امر سرآغاز این تحول بزرگ است.

هم اکنون حدود ٧٥ درصد از این هزینه حمل و نقل کالا توسط کامیون ها به نیروى انسانى تعلق مى‌گیرد، همین آمار کوتاه و ساده بیانگر آن است که پول زیادى با استفاده از کامیون‌هاى بدون راننده و خودران پس انداز خواهد شد که علاوه بر صرفه‌جویى نیروى انسانى، خودروهاى بدون سرنشین بهره‌ورى را افزایش مى‌دهند.

براساس قانون‌هاى بین‌الملل رانندگان موظف به استراحت ٨ ساعته پس از ١١ ساعت رانندگى هستند، اما کامیون‌هاى خودران مى‌توانند حدود ٢٤ ساعت متوالى به رانندگى ادامه دهند. به علاوه رایانه‌هاى این ماشین‌هاى غول پیکر سرعت مطلوب را براى بهره‌ورى سرعت سوخت محاسبه کرده و آن را اجرایى مى‌کنند. این در حالیست که احتمال حرکت سریع، کند، یا نامتناسب با شرایط، در حرکت رانندگان معمولى وجود دارد. فناورى‌هاى کاروان خودران آتى به کامیون‌ها این امکان را مى‌دهد که با قرار گرفتن در امتداد یکدیگر مقاومت در مسیرباد را کاهش دهند.

بسیارى از این صرفه جویى‌ها مانند هزینه‌هاى کمتر در حمل و نقل به نفع مشتریان خواهد بود. اما در مقابل استفاده از این فناورى به معناى از دست دادن میلیونها شغل در سراسر جهان است.

تاکنون شرکت‌های آلمانی در ساخت خودران‌های غول‌پیکر،پیشتاز بوده‌اند. دایملر، کمپانی اصلی مرسدس بنز، ویدئویی از یک کامیون آینده 2025 به نمایش گذاشته که نشان می‌دهد این وسیله نقلیه در اتوبان‌های آلمان با سرعت بالا خودش را می‌راند.

با استفاده از سیستمی که شرکت آن را (Highway Pilot ) راننده بزرگراه) می‌نامد، شخص راننده می‌تواند کنترل کامیون را به دست سیستم بدهد و به عنوان مسافر در کامیون استراحت کند.

برای اینکه کامیون بتواند در کنار دیگر خودروها حرکت کند، سیستم Highway Pilot از ترکیبی از ارتباطات خودرو به خودرو از طریق وای- فای رادار پشت در هر دو طرف کامیون و رادارهای بلند و کوتاه که در جلوی کامیون تعبیه شده است استفاده می‌کند. این کامیون از یک دوربین در جلو برخوردار است.


پرشين خودرو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
0
1
کامیون های ایرن از بس قدیمی و فرسوده هستن هم باعث ترافیک تسادف و ... میشن و هم به محیط زیست صدمه میزنن.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نیازمندیها
بلیت هواپیما چارتر