الکل یا مخدر؛ علت مرگ ورزشکار مشهور زن در خواب
کد خبر: ۳۵۱۶۸
تاریخ انتشار: 2016 April 28    -    ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
خبرگزاری آسوشیتدپرس از مرگ جوآنه ماری لوارر، ستاره کشتی کچ در هنگام خواب خبر داد.



رسانه های امریکایی به نقل از پزشکان گزارش دادند که علت مرگ این زن ورزشکار، ایست قلبی در خواب، پس از مصرف بیش از اندازه مشروبات الکلی یا مواد آرامبخش بوده است.

مدیربرنامه های چینا نیز به آسوشیتدپرس گفت: او اعتیاد به مشروبات الکلی داشت اما اخیرا آن را کنار گذاشته بود و قرص های ضد اضطراب و آرامبخش استفاده می کرد.

آنتونی آنزالدو افزود: من اطمینان دارم که او از این قرص ها بیش از اندازه استفاده کرده است، چون به علت مشکلات خانوادگی اش افسرده و غمگین بود.

جسد این ورزشکار دو یا سه روز پس از مرگش در رختخواب کشف شد.

اداره پزشکی قانونی لس انجلس در گزارش خود پس از آزمایشات سم شناسی به عامل اصلی مرگ اشاره نکرده است، اما یکی از مسئولان گفته است امکان دارد عامل ایست قلبی، مصرف بیش از حد مواد آرامبخش باشد.

با رضایت مادر چاینا، مغز او برای تحقیقات علمی به محققان اهدا شد.

پیش از این نیز بسیاری از ورزشکاران، هنرمندان و افراد مشهور که علاوه بر مشکلات، کاستی ها و اشتباهات معمول همه انسان ها، به علت شهرت و شرایط خاص زندگی با مشکلات و فرصت اشتباه بیشتری روبرو هستند، به دلایل مشابه جان خود را از دست داده اند که اعلام و انتشار علت اصلی مرگ آنها، در برخی موارد همانند  ایست ناگهانی قلب در زمین ورزش، باعث جلب توجه مسئولان و محققان برای یافتن دلایل اینگونه اتفاقات و راه های پیشگیری از آن شده است.

اگرچه ایست ناگهانی قلب حتی در ورزشکاران دلایل مختلف و گاه نامعلومی دارد، اما عامل برخی از این اتفاقات، مصرف داروها یا موادی است که اغلب، بی خطر تصور می شوند و اعلام و انتشار اینگونه حوادث، هشداری جدی به جوانان و به ویژه ورزشکارانی است که ممکن است به عوارض و تبعات استفاده از داروهای مکمل، تقویتی، الکل و مخدر بی توجه باشند.

 

در میان ورزشکارانی که به علت ایست ناگهانی قلب در زمین مسابقه جان باختند، مارک ویوین فو، میکلوس فهر، سرجینو، آنتونیو پوئرتا، فیپ اودونل، نائوکی ماتسودا و ماریو موروتسینی به علت فوتبالیست بودنشان از شهرت بیشتری برخوردارند. با افزایش مرگ و میر در میان فوتبالیست ها، فیفا در سال 2009 آزمایش قبلی را اجباری کرد و از سال 2011 گرفتن اکو و ثبت سوابق خانوادگی بازیکنان در جام ملت های اروپا رایج شد.


شبكه خبر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار