طرز تهیه کرپ شکلاتی با ماسکارپونه و تافی
کد خبر: ۳۵۱۲۱
تاریخ انتشار: 2016 April 29    -    ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
کرپ اصولا کلمه‌ای فرانسوی به معنی فر خورده است و سال‌هاست که به عنوان یک صبحانه‌ی محبوب جای خود را بر سر میز صبحانه باز کرده است.
طرز تهیه کرپ شکلاتی با ماسکارپونه و تافی
 این صبحانه‌ی ساده و خوشمزه شکل نازک‌تری از پنکیک است و با همه‌چیز خورده می‌شود.  با شیرینی‌ها مثل مربا و شکلات به عنوان صبحانه و با شورینی‌ها مثل پنیرها، ژامبون، تخم‌مرغ، گوشت، راتاتویی و قارچ به عنوان یک غذای اصلی.

طرز تهیه کرپ شکلاتی با ماسکارپونه و تافی

مواد لازم:

    تخم مرغ 2 عدد
    شکر 60 گرم
    شیر 240 میلی لیتر
    آرد الک شده 75 گرم
    پودر کاکائوی خالص 1 قاشق سوپخوری
    مقداری نمک
    کره ی بدون نمک، ذوب شده 3 قاشق سوپخوری
    شکر 240 گرم
    آب 240 میلی لیتر
    پنیر ماسکارپون 240 گرم
    شکلات نیمه شیرین 150 گرم
    کره ی بدون نمک 2 قاشق سوپخوری
    خامه ی غلیظ فرمی 120 میلی لیتر

طرز تهیه:

1-  برای تهیه کرپ، تخم مرغ ها را در کاسه ی بزرگی بریزید و به خوبی بزنید. شکر، شیر، آرد، کاکائو و نمک و 2 قاشق سوپخوری از کره ی ذوب شده را با هم بزنید. روی آن را بپوشانید و بگذارید 30 دقیقه بماند.

2- برای تهیه تافی، سینی فر را کمی چرب کنید. شکر و آب را در قابلمه ای مخلوط کنید. آن را روی شعله ی ملایم هم بزنید تا شکر حل شود. آن را 5 تا 7 دقیقه بجوشانید تا طلایی شود. تافی را روی سینی فر ریخته و سینی را شیب دهید تا یک لایه ی نازک از تافی تشکیل شود. بگذارید 10 دقیقه سرد و خشک شود.

3-تافی ها را از سینی فر جدا کنید، آنها را در کاسه ی کوچکی ریخته و با قاشق تافی ها را له کنید. سه چهارم از تافی های خرد شده را درون ماسکارپون بریزید. آن را برای تزئین کنار بگذارید.

4-برای تهیه سس شکلات، شکلات وکره را در یک بخار پز دوطبقه یا کاسه ی پیرکسی که روی آب جوش قرار می گیرد ( تماس پیدا نکند) ذوب کنید. آن را با خامه هم بزنید تا زمانی که کاملا مخلوط شوند. در صورت تمایل آن را با برندی مزه دار کنید.

5- یک قالب کرپ یا یک ماهیتابه ی نچسب20 سانتی متری را روی حرارتِ ملایم گرم کنید. با برس کف آن را با 1 قاشق سوپخوری باقی مانده ی کره چرب کنید. 2 قاشق سوپخوری خمیر کرپ را در آن ریخته و قالب را کج کنید تا خمیر به شکل یکنواخت و نازک کف آن را بپوشاند. آن را 2 تا 3 دقیقه بپزید تا زمانی که روی کرپ بگیرد و زیر آن نیز قهوه ای شود. آن را برگردانید و روی دیگر را نیز 1 دقیقه بپزید. کرپ را روی یک بشقاب بگذارید و آنقدر ادامه دهید تا تمام مخلوط مصرف شود. حداقل باید 6 کرپ تهیه کرده باشید.

6-  کرپ های تهیه شده را در بشقابی روی هم بگذارید و لای هر کدام یک قطعه کاغذ پوستی یا مومی قرار دهید. کل بشقاب را با حوله ی تمیز بپوشانید. وقتی تمام کرپ ها سرد شد، یک قاشق سوپخوری ماسکارپون و مخلوط تافی را در مرکز هر کرپ بریزید. لبه ها را تا بزنید تا شبیه بالشتک شود. هر کرپ را همراه با سس شکلات و تافی روی آن سرو کنید.

ایران کوک
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار