خشم مقامات ترکیه از یک عکس در سوئیس+عكس
کد خبر: ۳۵۱۰۴
تاریخ انتشار: 2016 April 28    -    ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
مقامات شهر ژنو با درخواست مقامات ترکیه برای حذف یک عکس از نمایشگاهی در این شهر مخالفت کردند. مقامات شهر ژنو تاکید کردند این نمایشگاه بدون حذف هیچ عکسی، تا پایان زمان اعلام شده ادامه خواهد داشت.


به نقل از خبرگزاری ها، به تازگی نمایشگاه عکسی از آثار عکاس سوئیسی در نزدیکی دفتر سازمان ملل متحد در ژنو در حال برگزاری است. یکی از این عکس ها، با خشم مقامات ترکیه روبه رو شده است. 

در این عکس، معترضین در ترکیه تصویری از یک نوجوان کشته شده را در دست دارند و مدعی اند او به ضرب گلوله پلیس ترکیه کشته شده است. 
 

خشم مقامات ترکیه از یک عکس در سوئیس/ مقامات ژنو: عکس را برنمی داریم (+عکس)
 

معترضین در کنار این عکس نوجوان مقتول نوشته اند: نام من برکین الوان است. پلیس من را به دستور اردوغان ( نخست وزیر وقت ترکیه) کشته است.

در این عکس ، معترضین، اردوغان رئیس جمهور فعلی ترکیه را مسؤول قتل یک نوجوان به نام برکین الوان می دانند.

مدیریت شهر ژنو در بیانیه رسمی در واکنش به درخواست های دولت ترکیه برای حذف این عکس از نمایشگاه، با تاکید بر آزادی اظهار نظر اعلام کرد: مجوز صادر شده برای این نمایشگاه همچنان ادامه دارد. این نمایشگاه تا روز اول ماه می در میدان ملل در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در وین ادامه دارد.
 

خشم مقامات ترکیه از یک عکس در سوئیس/ مقامات ژنو: عکس را برنمی داریم (+عکس)

در این نمایشگاه 58 عکس از آثار عکاس سوئیسی کرد تبار به نام دمیر سونمیز در سال های اخیر عکس برداری شده بودند.
 

این عکاس می گوید که او تلاش می کند مبارزان ملت های زیادی را به تصویر بکشد.

این عکس که منجر به خشم آنکارا شده در مارس 2014 گرفته شده است. در این عکس، مجموعه ای از معترضین دیده می شوند که نوشته بزرگی را در کنار عکس نوجوانی به نام لالی در دست دارند که بر روی ان نوشته شده: "نام من برکین الوان است پلیس من را به دستور اردوغان کشته است."

 عصرایران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار