کوتاه ترین نقش هایی که منجر به دریافت اسکار شدند
کد خبر: ۳۵۰۳۴
تاریخ انتشار: 2016 April 29    -    ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
در طول تاریخ برگزاری جوایز سینمایی اسکار معدود بازیگرانی بوده‌اند که بتوانند با نقش‌آفرینی هر چند کوتاه خود اعضای آکادمی را مجاب به اعطای جایزه در شاخه بازیگری نقش اصلی و مکمل کنند.
کوتاه ترین نقش هایی که منجر به دریافت اسکار شدند«آنتونی کوئین»، «آنتونی هاپکینز»، «بیاتریس استریت»، «جودی دنچ»، «نیکول کیدمن» و «دیوید نیون» از جمله نوادر بازیگری هستند که تاکنون توانسته‌اند با کوتاه‌ترین نقش‌های ممکن جایزه اسکار را به خانه ببرند.

کوتاه ترین نقش هایی که منجر به دریافت اسکار شدند

نام «بیاتریس استرایت» بازیگر آمریکایی به عنوان رکوردار کسب اسکار بازیگری با ایفای کوتاه‌ترین نقش ثبت شده است؛ وی در سال 1976 برای 5 دقیقه و 2 ثانیه بازی در فیلم «شبکه» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

وی که از سال 1939 تا 1991 به فعالیت سینمایی‌اش ادامه می‌داد در اواخر عمر دچار بیماری آلزایمر شد و در سال 2001 در لس‌آنجلس درگذشت.

«آنتونی هاپکینز» از جمله نوابغ بازیگری سینماست که برای بازی در فیلم مهیج و دلهره‌آور «سکوت بره‌ها» در نقش دکتر «هانیبال لکتر» توانست با حدود 16 دقیقه‌ای که مقابل دوربین رفت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را از آن خود کند. «هاپکینز» علاوه بر این، برای بازی در فیلم‌های «باقی‌مانده روز»، «نیکسون» و «آمیستاد» نامزد دریافت اسکار شده است.

اما بازیگران زنی که با نقش آفرینی گزیده اما درخشان اسکار بازیگر نقش اصلی زن را دریافت کرد، «پاتریشیا نیل» نام دارد که با 21 دقیقه و 50 ثانیه در سال 1963 برای فیلم «هاد» به این جایزه ارزشمند دست یافت.

«نیکول کیدمن» بازیگر استرالیایی هالیوود نیز در حالی در سال 2001 اسکار بازیگری نقش اصلی زن را دریافت کرد که این جایزه مهم سینمایی را برای بازی 28 دقیقه‌ای در نقش «ویرجینیا ولف» در فیلم «ساعتها» دریافت کرد.

«آنتونی کوئین» بازیگر نامدار هالیوودی نیز جایزه اسکار نقش مکمل مرد سال 1956 را برای بازی 8 دقیقه‌ای در فیلم «شور زندگی» کسب کرد و «جودی دنچ» بازیگر انگلیسی نیز برای 8 دقیقه بازی در فیلم «شکسپیر عاشق» در نقش «ملکه الیزابت» شایسته دریافت اسکار نقش مکمل زن شناخته شد.

نام «هرمیون بادلی» بازیگر انگلیسی که با 2 دقیقه و 19 ثانیه حضور در فیلم «اتاقی ر بالا» نامزد جایزه اسکار بازیگری شد نیز در میان رکورداران اسکار دیده می‌شود.

مووی مگ

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار