کشورهایی که بیشترین مصرف مشروب در جهان را دارند
کد خبر: ۳۵۰۲۶
تاریخ انتشار: 2016 April 27    -    ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴

سازمان بین‌المللی (OIV) در جدیدترین آمار سالانه خود فهرست کشورهایی که بیشترین مصرف مشروب در جهان را دارند، اعلام کرد.

بر اساس این آمار، آمریکا عنوان نخستِ بیشترین مصرف شراب در جهان را از آن خود کرده است. تا پایان سال 2015 میلادی آمریکایی‌ها بیش از 31 میلیون هکتولیتر (صدلیتر) شراب مصرف کرده‌اند که نسبت به سال قبل از آن یک درصد رشد داشته است. به عبارت دیگر، مصرف شراب هر آمریکایی در سال حدود 9.6 لیتر است.

کشور فرانسه در آمار (OIV) رتبه دوم بیشترین مصرف مشروب در جهان را دارد. فرانسوی‌ها در سال گذشته بیش از 27 میلیون و 200 هزار هکتولیتر شراب مصرف کرده‌اند. مصرف شراب هر فرانسوی در سال گذشته میلادی با توجه به جمعیت این کشور 40.9 لیتر بوده است.

در جایگاه سوم این فهرست کشور آلمان قرار دارد. بر اساس آمار (OIV)، مصرف شراب مردم آلمان تا پایان سال 2015 بیش از 20 میلیون و 500 هزار هکتولیتر گزارش شده است. این آمار با توجه به جمعیت مردم آلمان نشان می‌دهد که هر آلمانی سالانه 25.4 لیتر مشروب مصرف کرده است.

کشور ایتالیا که در سال‌های گذشته رتبه سوم بیشترین مصرف مشروب در جهان را داشت، در آمار امسال با یک پله سقوط و 20 میلیون و 500 هزار هکتولیتر، در جایگاه چهارم قرار گرفته است. مصرف مشروب هر ایتالیایی با توجه به جمعیت این کشور از 37 لیتر به 33 لیتر کاهش یافته است.


باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار