راز ماندگاری عطرها
کد خبر: ۳۵۰
تاریخ انتشار: 2015 May 04    -    ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
راز ماندگاری عطرها

انتخاب عطر یکی از پیچیده ترین خریدهای ممکن است. دیدن تعداد زیادی عطر یکجا و بوییدن انواع آن هنگام خرید، واقعا فرد را گمراه می کند. شاید شما هم با این مشکل مواجه شده باشید. گاهی اوقات پیش می آید که بعد از خرید عطر متوجه می شوید این، آن چیزی که می خواستید نیست یا ممکن است از پخش بوی بالایی برخوردار نباشد و ماندگاری آن کم باشد اما فراموش نکنید هرکاری فوت و فن خاص خودش را دارد. هنگام انتخاب عطر باید توجه داشته باشید که مارک عطر دلیل بر خوشبو بودنش نیست.

عطر مناسب خود را انتخاب کنید

اندکی صبر کنید


همشه هنگام خرید عطر، ابتدا آن را تست کنید اما عجله نکنید مدتی صبر کنید چون خاصیت عطرها این است که بعد از چند دقیقه بوی آن ها متفاوت خواهدشد؛ تست بوی اولیه و بوی نهایی.

بوی اولیه، بویی است که عطر در همان لحظه دارد و بوی نهایی که اصل کاری همین است، بویی  است که بعد از چند دقیقه معلوم می شود. عطر را حتما روی پوست خود تست کنید. زمانی که بوی عطر با بوی طبیعی بدن شما آمیخته شود، ایجاد بوی متفاوتی خواهدکرد و با این کار، انتخاب بهتری خواهید داشت. حواس تان باشد که بیش از دو یا سه نوع عطر را هنگام خرید تست نکنید، چون بوها مخلوط شده و نمی توانید انتخاب درستی داشته باشید.

نگهداری از عطر


برای آنکه عطر سالم بماند، آن را در دمای خیلی پایین نگه ندارید. عطر باید جایی دور از نور خورشید و در مکانی تاریک نگه داشته شود. البته رایحه عطر به مرور زمان تغییر می کند و کمتر می شود.

عطر و فصل

سعی کنید عطر خود را متناسب با فصل انتخاب کنید. در فصول سرد از رایحه های ملایم استفاده کنید زیرا در این زمان عطرها ثبات بیشتر دارند و در فصل تابستان و گرم، رایحه های تند را انتخاب کنید.

عطر مناسب خود را انتخاب کنید

ماندگاری عطر


برای ماندگاری رایحه عطر، آن را چندین بار استفاده کنید. سپس مدت زیادی از بوی آن لذت خواهیدبرد.

برای پخش مناسب بوی عطر، همیشه آن را در جاهایی از بدن که نبض دارد بزنید؛ نقاطی که جریان خون قوی و پوست گرم تر از دیگر نقاط بدن است مانند: مچ دست، پشت گوش، قفسه سینه، گردن، پشت زانوها و داخل آرنج ها. ضمن این که به میزان روغن موجود در عطر هم توجه داشته باشید، عطری که دارای روغن بیشتری است، گران تر و ماندگارتر است.

قوی ترین عطرها دارای حداقل 22 درصد روغن است و باید از این نوع عطرها به میزان کم استفاده شود، چون بسیار قوی است.

بهتر است عطر را در هوای رو به روی خود اسپری کرده و از آن عبور کنید. با این کار عطر به طور یکنواخت روی بدن شما می نشیند.

به عطر خود اعتماد داشته باشید. شیشه عطر یا ادکلن را روی خود خالی نکنید. تنها یک یا دو پاف از عطر کافی است. مقدار کمی از آن مصرف کنید اما به یاد داشته باشید که پس از استعمال قرارگرفتن در معرف آفتاب، منجر به کاهش رایحه می شود.

1- پوست سالم و افزایش بوی عطر


یکی از رموز استفاده موفق از محصولات آرایشی و زیبایی، پوست سالم است. قبل از استفاده از عطر باید پوست را تمیز بشویید. اگر بوی بدن شما به شکلی است که اثر عطر را از بین می برد قبل از به کار بردن عطر از محصولات بهداشتی مناسب استفاده کند.

بوبرهایی با رایحه ملایم بوی عطر شما را نمی پوشاند، بلکه آن را افزایش می دهد. بوبرها هر نوع بوی عرق را از بین می برد و باعث می شود که رایحه عطر به خوبی بدن شما را خوشبو کند.

دقت کنید که عطر را در جایی که ماده بوبر یا ضدعرق استفاده کرده اید، به کار نبرید.

قبل از استفاده از عطر مطمئن شوید که خراش و زخم روبازی بر روی پوست خود ندارید، زیرا ترکیب عطر با مایعات بدن باعث ایجاد بوی نامطبوع شود.

عطر مناسب خود را انتخاب کنید

2- ایجاد رطوبت برای ماندگاری عطر

عطرها در محیط مرطوب ماندگاری بیشتری دارند. قبل از استفاده از عطر، ابتدا حالت پوست خود را ارزیابی کنید؛ آیا پوسته پوسته و خشک است یا مرطوب و سلامت است. از یک مرطوب کننده برای پوست خشک تان استفاده کنید تا به ایجاد رطوبت و نرمی پوست شما کمک کند. توجه داشته باشد که کرمی انتخاب کنید که مشابه بوی عطر شما باشد. البته اجازه بدهید تا کرم نرم کننده به خوبی توسط پوست تان جذب شود. عطر را بر روی بدن خود بپاشید و اطمینان حاصل کنید که در قسمت های اصلی قرار گرفته است تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.

اگر پوست تان خشک است و پس از زدن کرم مرطوب کننده، خشک باقی می ماند؛ باید عطر را در طول روز و شب در نقاط مختلف بدن تکرار کنید؛ زیرا پوست خشک عطر را می مکد و رایح آن را زودتر از بین می برد. طبیعتا بوهای تند بیشتر از بوهای ملایم ماندگاری دارد. پس در انتخاب عطر خود دقت کنید.

عطر مناسب خود را انتخاب کنید

نکات کاربردی

•    برخی افراد عطری مخصوص خود انتخاب و استعمال می کنند. بدین ترتیب هر زمان، کسی بوی آن عطر را استشمام کند، یاد آن ها می افتد.

•    عطر را به پشت گردن اسپری کنید تا هر وقت که به موهای تان دست کشیدید بوی عطر بلند شود.

•    اگر به هر دلیلی از  مصرف مستقیم عطر یا ادکلن خوش تان نمی آید، از شامپو بدن معطر و لوسیونی با بوی مشابه استفاده کنید.

•    هرکسی، محدوده ای از بو برای خود دارد که تقریبا به اندازه درازای دست است. هیچ کس نباید بوی شما را حس کند مگر اینکه وارد این محدوده شود.

•    مچ دست ها را به هم نمالید. چون گرمایی که ایجاد می  شود عطر را از بین می برد.

•    نگران فاسدبودن عطرها نباشید اولا که عطر بین 5 تا 12 سال تاریخ انقضاء دارد. ثانیا عطرهای فاسد دو رنگ می شود و روی عطرها لایه ای از روغن نقش می بندد.

مجله زیبایی سالم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار