ظریف: از برگزاری نمایشگاه علیه هلوکاست حمایت نمی کنیم!
کد خبر: ۳۴۹۹۱
تاریخ انتشار: 2016 April 27    -    ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
مجله «نیویورکر» بامداد سه‌شنبه متن کامل مصاحبه محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران با این مجله آمریکایی را بر روی خروجی خود قرار داده است.

 

ظریف در این مصاحبه که ظاهراً قبل از دیدارش با جان کری، وزیر خارجه آمریکا در نیویورک انجام شده در پاسخ به سوال «رابین رایت» خبرنگار نیویورکر در مورد برگزاری نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست توسط ایران سوال کرد، که وزیر امور خارجه ایران گفت: «نه، این ایران نیست. این نمایشگاه توسط دولت ایران کنترل نمی‌شود و توسط دولت هم تائید نشده است.»

 

رایت گفت که به هر حال دولت مجوز این نمایشگاه را صادر می‌کند، اما ظریف گفت: «نه واقعا. انجام این کار نیازی به مجوز ندارد. ما فقط باید برای افرادی که می‌آیند روادید صادر کنیم. ما این را مد نظر قرار می‌دهیم که افرادی که نفرت‌پراکنی نژادی و خشونت را تبلیغ می‌کنند، دعوت نشوند.

 

ظریف در پاسخ به این سوال که اساسا چرا ایران اجازه برگزاری چنین نمایشگاهی را می‌دهد، گفت: «چرا ایالات متحده "کو کلاکس کلن" (گروه‌های سفیدپوست نژادپرست) دارد؟ آیا مقصر اینکه سازمان‌های تنفرپراکن نژادی در ایالات متحده وجود دارد، دولت ایالات متحده است؟ تصور نکنید که ایران تک‌صدایی است. دولت ایران از هیچ نمایشگاهی با ماهیتی که از آن صحبت می‌کنید حمایت نکرده و چنین نمایشگاهی ترتیب نمی‌دهد. هر وقت توانستید سازمان‌های خود را از انجام چنین کارهایی بازدارید، آن وقت می‌توانید از دیگران هم بخواهید چنین کاری کنند.»

 

وی در مورد اینکه او و رئیس‌جمهور سال جدید را به یهودیان تبریک گفته‌اند، گفت: «خوب، ما به افتتاحیه آن فستیوال (نمایشگاه هلوکاست) نخواهیم رفت.»

 

 پس از اعلام فراخوان نمایشگاه کاریکاتور هلوکاست از سوی خانه کاریکاتور ایران، با هدف معرفی جنایات صهیونیسم هنرمندان 50 کشور با 845 اثر در این مسابقه شرکت کردند که با واکنش‌ شدیدی از سوی رژیم صهیونیستی مواجه شد؛ طوری که این رژیم از دبیر کل سازمان ملل خواست تا مسابقه کاریکاتور هولوکاست را محکوم کند.

دانشجو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار