درآمد مادر گوگل اعلام شد
کد خبر: ۳۴۹۶۸
تاریخ انتشار: 2016 April 26    -    ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴
آلفابت نتایج مالی اولین سه ماهه 2016 خود را منتشر کرد و اعلام کرد که درآمد سه ماهه اول 2016 آلفابت 20.3 میلیارد دلار بود که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 17 درصد افزایش داشت.
 
درآمد خالص این شرکت با افزایش 20 درصدی نسبت به زمان مشابه سال 2015، 4.2 میلیارد دلار بود، اگرچه سایر بخش‌های آلفابت به از دست دادن پول ادامه می‌دهند و در این سه ماهه، 802 میلیون دلار از دست داده‌اند.
 
این هزینه نسبت به 633 میلیون دلاری که بخش‌های مختلف این شرکت در سه ماهه سال 2015 از دست داده بودند بسیار زیاد بود. اما خبر خوب برای این بخش‌ها این است که در کنار پولی که از دست‌ داده‌اند، در مقایسه با سال گذشته درآمد بیشتری هم داشته‌اند و درآمد 80 میلیونی آنها در سال 2015، با افزایش بیش از دو برابری به 166 میلیون رسیده است.
 
این اولین باری است که آلفابت برای سایر قسمت‌های خود به جز گوگل گزارش سه ماهه می‌دهد. سه ماهه گذشته، این شرکت تنها اعلام کرد که این شرکت‌ها چه میزان پول (3.6 میلیارد دلار) در کل سال 2015 از دست داده‌اند. می‌توان اشاره کرد سایر شرکت‌های زیرمجموعه آلفابت شامل وریلای (Verily)، گوگل‌فیبر (Google Fiber)، گوگل‌ایکس (Google X)، شرکت گروه خودروهای خودران، گروه سرمایه‌گذاری ونتورس (Ventures)، نست (Nest)، کالیکو (Calico) و تعدادی دیگر می‌شوند.
 
در این سه ماه، درآمد تبلیغات گوگل با افزایس 16 درصدی نسبت به سال گذشته، به 18 میلیارد دلار رسید. هرچند، سایر درآمدهای گوگل (که شامل مواردی همچون فروش سخت‌افزار و گوگل‌پلی می‌شود) نیز در این سه ماهه با رشد روبه‌رو بوده و با افزایش 24 درصدی نسبت به سه ماهه مشابه سال 2015، به 2.1 میلیارد دلار رسیده است.
 
سوندار پیچای-مدیرعامل گوگل- درباره این رشد حاصل‌شده را ناشی از فروش گوشی‌های نکسوس 5X و 6P می‌داند که در مقایسه با نکسوس 6 فروش بهتری داشته‌اند. با این وجود گزارش مالی گوگل جزئیات درآمدی زیادی را در اختیار قرار نمی‌دهد. پیچای توانست یک ویدیوی زنده 360 درجه‌ای در یوتیوب ارائه دهد و همچنین اظهار کرد که توسعه‌دهندگان بازی در گوگل‌پلی شاهد کشش زیادی بودند با افزایش 50 درصدی در مقایسه با سال گذشته، به نصب یک میلیون بازی رسیده‌اند.
ايسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار