از چه سنی به کودک بستنی بدهیم؟
کد خبر: ۳۴۸۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2016 April 26    -    ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
اغلب بستنی‌های میوه‌ای که تبلیغ می‌شوند فاقد میوه و حاوی رنگ و طعم‌های مصنوعی هستند که باید از مصرف آن‌ها به خصوص برای کودکان خودداری شود چرا که این مواد کودک را مستعد ابتلا به بیماریهایی نظیر بیش فعالی می‌کنند.
از چه سنی به کودک بستنی بدهیم؟  پیام فرح بخش، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و استاد دانشگاه با اشاره به نکاتی در خصوص مصرف بستنی گفت: با توجه به اینکه بستنی منبع خوبی از شیر و مواد انرژی‌زا است‌، مصرف آن برای کودکان بالا‌تر از یک سال و نیم توصیه می‌شود، البته باید در مورد میزان مصرف آن در کودکانی که دچار اضافه وزن هستند و یا در خانواده سابقه بیماری دیابت وجود دارد، احتیاط شود.

والدین باید دقت کنند بستنی‌های مصرفی حاوی رنگ‌های مصنوعی و غیرمجاز نباشد، اغلب بستنی‌های میوه‌ای که تبلیغ می‌شوند فاقد میوه و حاوی رنگ و طعم‌های مصنوعی هستند که باید از مصرف آن‌ها به خصوص برای کودکان خودداری شود چرا که این مواد کودک را مستعد ابتلا به بیماریهایی نظیر بیش فعالی می‌کنند.

بنابراین، بهتر است از بستنی‌های استاندارد و پاستوریزه استفاده شود، زیرا ممکن است شیر بستنی‌های محلی و دست ساز به هنگام تهیه به قدر کافی جوشانده نشده باشد و این امر موجب می‌شود تا با مصرف این نوع بستنی‌ها، احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مثل تب مالت وجود داشته باشد.
اتاق خبر24
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مرتضي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
2
1
آخه كي قبل يك و نيم سال به بچه بستني ميده كه اين متخصص ما اومده اين موضوع رو خاطر نشان كرده؟؟؟؟!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
0
2
بستنی‌های استاندارد و پاستوریزه منظور همون روغن پالمه!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار