آیا زندگی آقای فینک معمولی بود؟!
کد خبر: ۳۴۸۵۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2016 April 29    -    ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
آن‌ها بالاخره منفذی را به زحمت گشودند و پسر بچه‌ای را به درون خانه فرستادند تا قفل در را باز کند، پلیس وارد خانه شد، جسد ایسیدور را بر روی زمین پیدا کرد، سه گلوله به او شلیک شده بود، دو تا در سینه ویکی در مچ دست چپ.
زندگی معمولی آقای فینک+++++++++++ملایی  اختصاصی «تابناک باتو» ایسیدور فینک مردی حدودا سی ساله بود. او با یک سفر دریایی و با عبور از اقیانوس اطلس، خود را از هلند به آمریکا رساند و در شرق شهر نیویورک ساکن شد. آقای فینک مرد تنهایی بود، خانواده‌ای نداشت، در عین حال مرد آرامی بود و با کسی دشمنی و خصومتی نداشته و در مواجهه با همسایگانش، رفتار متعادل و معقولی ییش گرفته بود. ایسیدور در یک لباسشویی کار می‌کرد، او هر روز لباس ها را می‌شست، اتو می‌زد و آن را به صاحبانش می‌رساند و دوباره به آپارتمان کوچک خود بازمی گشت. خانهٔ او یک خانهٔ متوسط رو به پایین بود و نشانی از ثروت و دارایی در آن به چشم نمی‌خورد.
 
شب حادثه


در شب نهم مارس ۱۹۲۹ایسیدور مانند شب‌های دیگر، لباس مشتریان را به آنها رساند. در ساعت ده و ربع خانه بود.
دقیقه‌های ساعت ده ونیم را نشان می‌داد. صدای فریاد، مشاجره، درگیری به گوش رسید. همسایهٔ او به نام لوکلان اسمیث با شنیدن این صدا‌ها احساس خطر کرد و با پلیس تماس گرفت. ظرف مدت کوتاهی پلیس خودش را به آنجا رساند. پس از پرس وجو از همسایگان در خانهٔ آقای فینک را کوبیدند، هیچکس در را باز نکرد. پلیس مجبور بود تا در را باز کند، اما مشکلی وجود داشت، در خانهٔ آقای فینک از داخل قفل شده بود، یک در اضطراری هم در پشت خانهٔ او قرار داشت، پلیس سعی کرد تا از آنجا وارد خانه شود؛ اما باز هم مشکلی وجود داشت، در از داخل قفل شده بود، تمام پنجره‌ها و منافذ هم با تیر و تخته بسته شده بودند و هیچ راه ورودی به داخل نبود.

زندگی معمولی آقای فینک+++++++++++ملایی

آن‌ها بالاخره منفذی را به زحمت گشودند و پسر بچه‌ای را به درون خانه فرستادند تا قفل در را باز کند، پلیس وارد خانه شد، جسد ایسیدور را بر روی زمین پیدا کرد، سه گلوله به او شلیک شده بود، دو تا در سینه ویکی در مچ دست چپ. از آنجا که در‌ها همه از داخل قفل شده بود، و هیچ راه ورود و خروجی هم نبود پلیس فرضیه خودکشی را مطرح کرد، اما در صحنهٔ جنایت هیچ اسلحه‌ای وجود نداشت، آیا ممکن بود ایسیدور خودکشی کرده و سپس اسلحه را پنهان کند، آدم مرده چگونه می‌توانست اسلحه را پنهان کند؟!

پس او خودکشی نکرده و پای یک قاتل در میان بود. همهٔ در‌ها از داخل بسته بودند، همه پنجره‌ها گرفته شده بود، اسلحه‌ای در کار نبود و هیچ اثر انگشتی که بتواند کمکی کند وجود نداشت. همسایه‌ها گفته بودند که صدای مشاجره را شنیده‌اند، فینک از کسی خواسته بود که دست از سرش بردارد، از طرف دیگر ابعاد شلیک گلوله نشان می‌داد کسی او را از روبه رو مورد حمله قرار داده است.

زندگی معمولی آقای فینک+++++++++++ملایی
 
ایسیدور فینک را چه کسی کشت؟!


تا امروز قاتل ایسیدور پیدا نشده و پروندهٔ او همچنان باز است، هیچ کس نتوانست پاسخی برای این پرسش بیابد که ایسیدور را چه کسی کشت؟
بعضی از مردم می‌گویند، شاید یک شبح او را کشته باشد، تا زمانی که قاتل واقعی فینک پیدا نشده باشد، این عاقلانه‌ترین و قانع کننده‌ترین جوابی است که می‌توان به این سؤال داد، شاید هم روزی پس از گذشت سالیان طولانی راز قتل فینک برملا شود و شاید پروندهٔ او هم چنان یک معما باقی بماند.
ترجمه: سعیده ملایی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
14
1
از کجا معلوم شاید قاتل یه بچه بوده ،شاید همونی بوده که در را باز کرده و از منفذ داخل رفته.
میم
|
United States
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
0
0
همین همسایه رو باید میگرفتن مجبورش میکردن بگه که کشته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
0
2
چه باهوش تو باید کاراگاه خصوصی می شدی حیفه نبوغت بی مصرف بمونه
سیروس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
0
2
چرا پلیس این احتمال رو نداد که کسی آقای فینک رو از بیرون و از طریق یک منفذ مثل همون منفذی که پسرک داخلش شده ، کشته باشه ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار