چگونه خوش عطر باشیم؟
کد خبر: ۳۴۸۲
تاریخ انتشار: 2015 June 29    -    ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
تابستان است و فصل گرما؛ شور و نشاط از نوعی دیگر در وجود انسان‌ها جریان دارد و افراد را بیش از پیش به فعالیت و تلاش وامی‌دارد. یکی را می‌بینی که دوان دوان به سمت محل کار می‌رود، آن یکی عجله دارد زودتر سوار اتوبوس شود و به مقصد برسد، بعدی مشغول چیدن ویترین مغازه‌اش است و پس از او خانمی ‌را می‌بینی که فهرست خرید بلندبالایی را آورده تا مواد لازم برای خانه را از سوپر، میوه‌فروشی و سبزی‌فروشی تهیه کند و سریع به خانه برود تا هریک را در جای خود قراردهد و بلافاصله دست به کار تهیه ناهار شود.

این از خصوصیات این فصل است که هرکس را به نحوی بیش از پیش درگیر کار و فعالیت می‌کند. اما از آنجا که همیشه نیش و نوش همراه با هم‌اند، تابستان فصل داغ شدن و عرق کردن و بوی نامطبوع بدن هم هست. هرکس را که می‌بینی به یک نحو از این مساله گله‌مند است.

بوی نامطبوع محدود به تعرق بدن نیست. یکی از بوی دهان خود ناراحت است، دیگری از بوی پایش و فرد دیگر از دست‌هایی که خوشبو نیستند. در این نوشتار نکاتی به شما می‌گوییم تا با به کارگیریشان بتوانید به خوشبو شدن خود کمک کنید.

• برای خوشبو شدن دهان به تغذیه اهمیت دهید. خوردن چیزهای بدبو مانند سیر و پیاز تا ساعت‌ها دهان شما را دارای همان بو خواهد کرد. پس از مصرف چیزی که رایحه خوشایندی ندارد پرهیزکنید، روزی دوبار مسواک بزنید، نخ دندان بکشید، از دهان شویه استفاده کنید، آدامسی مناسب بجوید و گاهی از اسپری‌های مخصوص معطرکردن دهان استفاده کنید.

• برای خوشبوکردن موها از شامپویی معطر استفاده کنید. اگر به موهایتان روغن تقویت‌کننده می‌زنید، در این مدت با دیگران در فاصله نزدیک قرار نگیرید زیرا بوی روغن براحتی قابل استشمام است. ممکن است بوی نامطبوع مو به دلیل بیماری باشد و اگر به این عارضه دچار شده‌اید، بسرعت به دکتر مراجعه کنید.

• مرتب حمام بروید، اما با توجه به کم‌آبی، نیازی نیست که حمامی ‌طولانی داشته باشید. هر چند ساعت یک بار قشر عرق زیر بغل‌تان را با دستمالی نرم و تمیز پاک کنید و از دئودورانتی سازگار با پوست‌تان استفاده کنید.

• جوراب‌هایتان را مرتب بشویید. اگر جوراب به پا نکنید، کفش‌هایتان بزودی زحمت جوراب را برعهده گرفته و بوی نامطبوعی به خود می‌گیرد. صندل‌های چرمی‌ هم خیلی زود بدبو می‌شود.

• لباس‌های زیر را تندتند عوض کنید، زیرا آنها بیشترین میزان تعرق را به خود جذب می‌کنند.

• از دئودورانت یا عطری قوی استفاده کنید که رایحه آن غالب باشد. عطر گران است، اما مانند دیگر لوازم و مایحتاج زندگی ضروری است. برای خرید آن خست به خرج ندهید. عطرهایی با ماندگاری بالا انتخاب کنید که همیشه بویی خوش بدهید.

به این ترتیب، با به کارگیری این روش‌ها با بوی بد مبارزه و به خوشبویی خود کمک کنید. فردی که بدنی معطر دارد، ناخودآگاه تاثیری بهتر بر دیگران می‌گذارد و آنها در فاصله نزدیک از رایحه بدن او لذت می‌برند. اما امان از فرد بدبو! هرگاه او را دیدید فرار را بر قرار ترجیح خواهید داد.

جام جم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار