پس‌لرز‌ه‌های «شنبه پُرحاشیه» ارشاد ادامه دارد
کد خبر: ۳۴۷۴۳
تاریخ انتشار: 2016 April 24    -    ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
 روز شنبه ۴اردیبهشت ماه ۹۵ یکی از بدترین روزهای ارشاد در سال جدید بود. وقوع تعداد زیادی مشکل و حاشیه در بخش‌های مختلف ارشاد در یک روز، آن را برای ارشاد به شنبه سیاه بدل کرد.

مجری «من و تو» و حضور در جشنواره جهانی فیلم فجر

منصوره حسینی یگانه، مجری شبکه ماهواره‌ای «من و تو» جمعه شب به جشنواره جهانی فجر آمد که با خوش‌وبش یکی از مسئولان جشنواره و قرار گرفتن در قاب عکاسان خبری رسانه‌ها، جشنواره را درگیر حاشیه های زیادی کرد. مسئولان در پی توضیح برآمدند و سعی کردند این اتفاق را از حیطه مسئولیت خود خارج کنند اما به این سوال مهم پاسخ ندادند که مجری «من و تو» چگونه مورد استقبال یکی از اعضای اجرایی جشنواره قرار گرفت و حسینی یگانه با هماهنگی چه کسی با جرات تمام به جشنواره‌ای که می دانست انبوهی از خبرنگاران و عکاسان در آن حضور دارند پا گذاشت. برخی معتقدند این اقدام با هماهنگی و برای حساسیت سنجی جامعه برای عادی سازی روابط پس از برجام شکل گرفته است!

افشای پاراف علی جنتی و پس‌لرزه‌های آن در ارشاد

دیروز  خبری اختصاصی نامه شهردادروحانی آهنگساز و رهبر ارکستر به وزیر ارشاد را منتشر کرد که و ضمن انتقاد نسبت به وضعیت فعلی ارکستر سمفونیک تهران از تعطیلی احتمالی این مجموعه ابراز نگرانی کرده بود. تا اینجای ماجرا تنها انتقاد شهردادروحانی به وضعیت موجود و علی رهبری مهم بود اما موضوعی که این نامه را به حاشیه اصلی وزارت ارشاد و عصبانیت وزیر بدل کرد افشای پاراف جنتی به مرادخانی بود که از دیروز پس لرزه‌های زیادی در وزارتخانه داشته و همه مسئولان در پی کشف مسیر خروج نامه پاراف شده وزیر هستند که وی به مزادخانی نوشته است: «جناب مرادخانی همانگونه که توافق شد در صورتیکه علی رهبری ضوابط بنیاد رودکی را بپذیرد، همکاری با ایشان امتیاز دارد. در غیر این صورت دلیل ندارد به ایشان امتیاز خاصی داده شود».

این پاراف از جنبه‌های مختلفی قابل بررسی که شاید مهمترین آن بازی دوسویه وزیر ارشاد دولتی که داعیه حمایت از هنرمندان دارد، در ظاهر پیگیر امور آنان است و در نامه های محرمانه دستور برخورد با همان هنرمندان را به زیر مجموعه اش می‌دهد.

برخورد محافظان و بایکوت وزیر توسط خبرنگاران / تکذیبیه ارشاد هم حاشیه‌دار شد

سه‌گانه حاشیه های ارشاد در شنبه سیاه را محافظان وزیر رقم زدند، جنتی در برنامه ای از پیش تعیین شده قرار بود شنبه برای بازدید از جشنواره جهانی فجر به سینما چهارسو بیاید و از بد حادثه این دیدار مصادف شد با حاشیه مجری شبکه «من و تو» که دیروز در اکثر رسانه‌ها بطور ویژه به آن پرداخته شده بود. طبعا یکی از سوالات اکثر خبرنگاران از وزیر همین موضوع بود که با برخورد بد محافظان جنتی و بایکوت وزیر توسط خبرنگاران به محاق رفت.

برخی حاضران معتقد بودند برخورد دور از شان همراهان جنتی با خبرنگاران برای به حاشیه بردن همین سوالات از وزیر بوده و برخی دیگر آن را اشتباهی غیر عمد می دانستند که باید خیلی زود با عذر خواهی وزیر و دلجویی از خبرنگاران پایان می‌یافت. البته دیشب وزارت ارشاد با درج مطلب تکذیبیه‌ای با عنوان «تکذیب رفتار خشونت آمیز محافظان وزیر فرهنگ با خبرنگاران» سعی کرد از بار روانی اتفاق رخ داده بکاهد اما اینگونه نشد و رسانه‌ها به تکذیبیه ارشاد نیز واکنش نشان دادند.

حراج «پدر» بنام «هنر»

گالری‌ها یکی از بخش های مغفول مانده معاونت هنری است که به بهانه های محتلف تخلف های زیادی انجام می دهند و ارشاد بجای برخورد با این خطاها، عمدتا یا بخاطر حاشیه ها و دلمشغولی مدیرانش متوجه نمی شود و یا چشم پوشی می‌کند و از کنار آنها عبور می‌کند. اما نمایشگاه عکس «۹۱ سالگی پدرم» که به نمایش عکس عکاسی از بدن برهنه پدرش که حالا در سن ۹۱ سالگی است پرداخته، عکس هایی که به با فرهنگ ما و ارج و منزلتی که پدر و مادر برای جامعه ایرانی دارند تناسبی ندارد. روز گذشته گزارش فارس از این رویداد تاسف‌بار که نام هنر بر آن نهاده شده بود منتشر شد و تعداد بیشماری از مخاطبان نسبت به این اتفاق ناگوار و قبح شکنی عکاس ابراز تاسف کردند. پیگیری های خبرنگار فارس در این رابطه نیز به چند جمله تزئینی و تکراری در این مواقع از سوی مسئولان معانت هنری منتهی شد.


فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار