شهریه دانشگاه خانواده ایثارگران رایگان شد
کد خبر: ۳۴۶۸۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2016 April 24    -    ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰

سعید عندلیبی، معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصویب آیین‌نامه اجرایی ماده (۶۶) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را گامی مثبت به سوی ایجاد عدالت آموزشی در برخورداری ایثارگران از امکانات و تسهیلات آموزشی دانست و گفت: این آیین‌نامه که در جلسه ۲۴ فروردین سال ۹۵ هیئت محترم وزیران به تصویب رسید.

وی ادامه داد: این آیین نامه ضوابط لازم برای اجرای ماده (۶۶) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و پرداخت ۱۰۰ درصد هزینه شهریه دانشجویان شاهد اعم از (همسر و فرزندان شهدا)، جانبازان ۲۵ درصد و بالا‌تر و همسر و فرزندان آن‌ها و آزادگان و همسر و فرزندان آنان را که در مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی غیردولتی، پیام نور، شبانه دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و هر مؤسسه و دانشگاه آموزش عالی شهریه‌بگیر که شاغل به تحصیل هستند را توسط دولت تبیین کرده است.

عندلیبی تأکید کرد: مؤسسات شهریه‌بگیر موضوع ماده (۶۶) باید مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشند و در آیین‌نامه رشته‌های تحصیلی مورد نیاز، نوع، میزان و شرایط پرداخت هزینه شهریه دانشجویی مشخص شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: مباحث مفصلی میان نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیسیون امور اجتماعی دولت و بنیاد جریان داشت و نهایتاً توانستیم به ضوابطی برسیم که ضمن تأمین منافع ایثارگران معزز، پرداخت هزینه‌های دانشجویی را هدفمند و اثرگذار کند که برای نمونه، برای طول سنوات تحصیلی در آیین نامه سقف مشخص شده تا هم از افت تحصیلی دانشجویان ایثارگر جلوگیری شود و هم از ایجاد هزینه‌های بیهوده و غیرموجه اجتناب شود.

ايثار
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر صادقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
0
1
ما فرزندان شهید خودمون مخالف این قانون هستیم و این قانون فقط با زدو بند بازی ن تصویب شده و میلیاردها تومان پوله بیت المالو به اسم خدمت رسانی به خانواده شهدا میریزه به حلقوم دانشگاه ازاد... اونوقت من که با تلاش تو دانشگاه دولتی دوره دکتری قبل شدم و درسمو تموم کردlم500 هزار تومن که قبلا هزینه پایان نامه میدادند الان حذفش کردند میگند بودجه نداریم در حالیکه حد اقل 100 میلیون هزینه تحصیل 4 سال دوره دکتری تو دانشگاه آزاد میشه..
آخه این انصافه....
انگار از نظر اقایون باید همه تنبل شند برند دانشگاه
ازززززززاد بهتره....
پاسخ ها
بی نام
| |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
جناب دکتر منم فرزند شهیدم هیچ مدرکی بالاتر از خون پدران مان نیست اما بهتر بود از بعد دیگر نگاه می کردید ای کاش در دانشگاه آزاد تحصیل می کردید اما یک صندلی رو در دانشگاه دولتی تصرف نمی کردید که شاید جوانی در کشور باشد که تنها امیدش همان صندلی دانشگاه دولتی باشد
چشمها را باید شست جور دیگر باید دید
بی نام
|
-
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
0
0
در خصوص پاراگراف آخر بنده حاضرم در هر موردی که شما بفرمائید با همدیگر مباحثه کنیم تا بدانید ارزش آدم روی کاغذ نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار