قدیمی‌ترین پیام درون بطری جهان پیدا شد+عکس
کد خبر: ۳۴۶۷۱
تاریخ انتشار: 2016 April 24    -    ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
یک پیام که داخل یک بطری قرار دارد، رسما به عنوان قدیمی‌ترین «کارت‌پستال» تاریخ شناخته شده‌ است.

بر اساس گزارش ایندیپندنت، در پیامی که داخل این بطری قرار داشت به یابنده پیشنهاد شده بود که در ازای دریافت یک «شیلینگ» آن را به انجمن زیست‌شناسی دریایی انگلیس تحویل دهد.

این بطری که در سال 1908 به دریا انداخته شده است و بعد از 108 سال پیدا شده قدیمی‌ترین کارت‌پستال پیدا شده در جهان لقب گرفت.

این پیام حدود 108 سال قبل از آلمان به قصد انگلیس به دریا انداخته شده بود و موسسه بین‌المللی ثبت رکورد «گینس»  (Guinness World Records) تایید کرده است که این پیام در نوع خود «قدیمی‌ترین پیام درون بطری جهان» است.

موسسه «پلیموث» با تأیید این خبر گفت:"این بطری بخشی از تحقیقات دریایی بود که توسط «جرج پارکر»، کارشناس این امور در شهر ساحلی «پلیموث» انگلیس انجام شده بود".

این بطری توسط یک کارگر بازنشسته پست آلمانی به نام «ماریان وینکلر»(Marianne Winkler) در ماه آوریل سال گذشته و بعد از 108 سال و 4 ماه و 18 روز پیدا شد.

بر اساس این گزارش، «ماریان» این بطری را در طول تعطیلات خود در جزایر «فریزی»(Frisian) واقع در دریای شمال و در 310 مایلی (500 کیلومتری) انگلیس پیدا کرده است.

خانم «وینکلر» که بر اساس درخواست درون نامه عمل کرده بود با بازگرداندن آن بطری به انگلیس یک شیلینگ قدیمی(5P) وعده داده شده را دریافت کرد.

 قدیمی‌ترین پیام درون بطری جهان پیدا شد



قدیمی‌ترین پیام درون بطری جهان پیدا شد



قدیمی‌ترین پیام درون بطری جهان پیدا شد
 خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار