توقف ساخت‌ و‌ ساز مسکن مهر در پردیس
کد خبر: ۳۴۶۵۸
تاریخ انتشار: 2016 April 23    -    ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
شهر جدید پردیس به دلیل نزدیکی به شهر تهران از جمله شهرهایی است که نسبت به سایر شهرها از جذابیت بالایی برای متقاضیان مسکن مهر برخوردار است و به همین دلیل مشکلات این شهر تا حدودی پررنگ‌تر از سایر مناطق جلوه می‌کند. اگر چه ساخت و ساز مسکن مهر در این شهر نسبت به سایر پروژه‌ها در سراسر کشور دیرتر آغاز شد اما تغییرات مدیریتی در این شهر باعث شده تا هر روز وعده و وعیدهای مدیران این شهر برای واگذاری‌های رنگ ببازد.

تأخیر در واگذاری‌ها از یک سو و نبود آب و برق بسیاری از واحدهای مسکونی مهر باعث شده تا پروژه مسکن مهر در شهر جدید پردیس در یک کلاف سر درگم گرفتار شود و حتی فشار مدیران رده بالای دو وزارتخانه راه و شهرسازی و نیرو نیز نتوانسته موجبات باز شدن این کلاف سردرگم شود.

مهندسان و پیمانکاران حاضر در پروژه‌های مسکن مهر پردیس بر این نکته تأکید دارند که فشار مدیران رده بالای دو وزارتخانه راه و شهرسازی و نیرو نیز دیگر راه به جایی نمی‌برد و این مشکل تنها با ورود رئیس جمهور و اختصاص بودجه کلان و دادن اعتباراتی که قول‌های آن از سال گذشته داده شده و هنوز عملیاتی نشده است حل می‌شود.

*هیچ نشانه‌ای از جنب و جوش در پروژه بزرگی مثل مسکن مهر نیست

یکی از مهندسان فعال در فاز 5 که نخواست نامش فاش شود ، گفت: یک ماه است که از سال 95 می‌گذرد اما هنوز هیچ نشانه‌ای از جنب و جوش در پروژه بزرگی مثل مسکن مهر نیست.

وی افزود: نبود اعتبار دلیل اصلی توقف ساخت و ساز در پروژه مسکن مهر در شهر جدید پردیس است اما باید اذعان کنم که ظاهراً انگیزه‌ای هم برای اتمام پروژه مزبور در این شهر نیست.

او ادامه داد: چنانچه بخواهید از توقف ساخت و ساز مسکن مهر در شهر پردیس مطلع و مطمئن شوید با توجه کنید چنانچه 80 هزار مسکن مهر در حال ساخت در این شهر را در نظر بگیرد و حداقل برای هر واحد مسکونی یک نفر مشغول به کار باشد باید 80 هزار کارگر در پروژه‌ها مشغول باشد در حالی که شما می‌توانید افرادی که به عنوان کارگر و مهندس در پروژه‌ها پرسه می‌زنند را با انگشتان دست بشمارید.

گزارش خبرنگار فارس در بازدید میدانی از فاز 5 شهر جدید پردیس به خوبی حکایت از این دارد که در این فاز برخی از واحدهای مسکونی در حال تکمیل هستند اما برخی از واحدهای مسکونی نیز حتی به 50 درصد پیشرفت نرسیده‌اند و تکمیل شدن خدمات روبنایی نیز منتظر تکمیل شدن خدمات زیربنایی است،اما نکته جالب اینکه کارگرانی که در پروژه حضور دارند بیکار هستند و فقط روز را می گذرانند.

خبرنگار فارس برای اطلاع از وضعیت واگذاری واحدهای مسکن مهر در مراجعه به سایت‌های پاسخگویی که در این شهر برای پاسخ به مراجعان و متقاضیان از سوی شرکت عمران تعبیه شده است رفت. اتفاقا‌ً مسئولان پاسخگویی در این سایت به خوبی به سوالات متقاضیان مسکن مهر پاسخ می‌دادند اما پاسخ‌های آنها به گونه‌ای بود که مراجعان را به روزهای آتی دلگرم نمی‌کرد.

*متقاضیان مسکن مهر: هر روز وعده و وعید در رفت و آمد پیر شدیم

شیردل یکی از متقاضیان فاز 5 که در سایت پاسخگویی حاضر شده است با اعلام اینکه تا کنون 33 میلیون تومان واریز کرده است و هنوز قراردادی ندارد،‌گفت: قبل از پایان سال 94 به ما اعلام کرده بودند که واحدهای مسکونی شما تا پایان سال واگذار می‌شود اما خبری نشد.

حسینی یکی دیگر از متقاضیان فاز 11، گفت: تا کنون آورده بنده به 33 میلیون تومان رسیده است اما هنوز قراردادی تحویل داده نشده است هر چند در ابتدای ثبت‌نام قرار بود که با 27 میلیون تومان صاحب مسکن مهر شوم.

وی افزود: اگر چه 5 میلیون تومان بیشتر از میزان اعلام شده در ابتدای ثبت‌نام پرداخت کرده‌ام اما امروز با مراجعه به سایت پاسخگویی متوجه شدم که مبلغ 33 میلیون تومان سقف پرداختی من نیست و باید مبلغ آورده خود را به 40 میلیون تومان برسانم.

احسان‌زاده یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر در فاز 11 به خبرنگار فارس گفت: در سال 90 قرارداد مسکن مهرم امضا و قرار شد با 12 میلیون صاحب مسکن شویم اما به مرور از ما مبالغی دریافت شد تا آورده ما به 28 میلیون تومان رسید و در حال حاضر هم اعلام می‌کنند که باید آورده خود را تا 40 میلیون برسانیم.

وی با بیان اینکه مستأجر است و حتی کرایه خانه او نیز چند ماه است عقب افتاده ، گفت: پارسال موفق به انتخاب واحد شدم اما هنوز هم نمی‌دانم که واحد مسکونی بنده چه زمانی تحویل می‌شود چرا که به نظر می‌رسد سال 95 هم سال تحویل واحدهای مسکونی نباشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حاضر است واحد مسکونی خود را به فروش برساند،‌گفت: بنده به هیچ وجه به فروش مسکن مهر خود راضی نمی‌شوم و هر بلایی هم که سر ما بیاورند کوتاه نمی‌آییم.

احسان‌زاده ادامه داد: زمانی که ثبت‌نام کردم جوان بودم اما در رفت و آمد پیر شدم.

* 500 قرارداد آماده ارائه به متقاضیان فاز 5

خبرنگار فارس در گفت‌وگو با یکی از مسئولان پاسخگویی به متقاضیان متوجه شد که به تازگی برای برخی واحدهای مسکونی تخصیص خورده است و قرار است به زودی قرارداد آنها تحویل شود.

مسئول پاسخگویی به متقاضیان مهر گفت: به تازگی 500 قرارداد برای فاز 5 قرارداد آماده امضا شده است که به محض رسیدن به دست ما آن را به اطلاع متقاضیان مسکن مهر خواهیم رساند.

*فاز 9 بدون آب و برق/3 سال تأخیر در واگذاری به خاطر نبود آب و برق

ابوترابی یکی از متقاضیان مسکن مهر در فاز 9،به خبرنگار فارس گفت: در سال 91 قرار بود واحد مسکونی بنده که تاکنون 18 میلیون تومان پرداخت کرده‌ام تحویل شود اما با گذشت 3 سال هنوز به دلیل نبود آب و برق تحویل داده نشده است.

وی افزود: پاسخ مسئولان شرکت عمران پردیس برای تحویل ندادن واحد مسکونی بنده این است که آب شرب پردیس کفاف این همه متقاضی را نمی‌دهد اما سؤال من این است که چرا اگر آب شرب این شهر کفاف متقاضیان را نمی‌داد این همه ساخت و ساز در این شهر صورت گرفته است.

خبرنگار فارس از مسئول پاسخگویی به متقاضیان مسکن مهر پرسید که برخی از متقاضیان فاز 8 اعلام می‌کنند علیرغم پرداخت 40 میلیون تومان هنوز نه قراردادی داریم و نه انتخاب واحدی داشته‌ایم گفت: تحویل قراردادها در فاز 8 به مرور انجام خواهد شد و به هر حال چون پیشرفتی در کار نبوده قراردادها نیز تحویل متقاضیان نشده است.

وی افزود: طبق گفته‌های مسئولان شرکت عمران شهر جدید پردیس قراردادهای فاز 8 به زودی تحویل متقاضیان و از اواخر سال جاری تحویل واحدهای مسکونی آغاز می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر متقاضیانی که در آبان ماه سال 91 ثبت‌نام کرده‌اند برای عقد قرارداد دعوت می‌شوند.

توقف مسکن مهر پردیس که به اذعان بسیاری از مسئولان عروس پروژ‌های مسکن مهر است، هر روز خسارت سنگین‌تری را برجای می‌گذارد، خسارت سنگین خواب سرمایه در شرایطی که قطار تورم به راه خود می‌رود هر روز بیش از روز قبل مسئله این پروژ‌ه ها را پیچیده و امید به خانه‌دار شدن متقاضیان را دور از دسترس می‌کند.

این در حالی است که مقام معظم رهبری بارها و بارها بر تمرکز مسئولان بر پروژه‌های مسکن مهر تاکید کرده‌اند.
نامه نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار