رهبر «پ.ک.ک» شهروند افتخاری ایتالیا شد
کد خبر: ۳۴۶۴۳
تاریخ انتشار: 2016 April 23    -    ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
شهرداری شهر پالاگونیا واقع در ایالت کاتانیای ایتالیا، نشان شهروند افتخاری خود را به «عبدالله اوجالان» رهبر زندانی گروه تروریستی پ‌ک‌ک اعطا کرد.

بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی «کرد اینفو»، «ساواتوره والریو» شهردار پالاگونیا طی مراسمی رسمی با اعطای نشان شهروند افتخاری به عبدالله اوجالان اعلام کرد که بین مبارزه مردم ایتالیا و کردها با فاشیسم همخوانی و شباهت وجود دارد و مبارزه کردها و به ویژه مقاومت و ایستادگی اوجالان باید مورد حمایت قرار گیرد.



اوجالان ۶۷ ساله زاده یکی از روستاهای کردنشین جنوب ترکیه است؛ وی حزب کارگران کردستان را در سال ۱۳۵۶ در استان دیاربکر تأسیس کرد و از هما ابتدا رویکردی خشن برای حل مسائل کردهای ترکیه پیش گرفت.

این چهره سیاسی کُرد در بهمن ماه ۱۳۷۷ پس از چند سال سرگردانی در کشورهای خارجی و حتی بالا گرفتن تنش‌های نظامی میان دولت‌های وقت ترکیه و روسیه به دلیل اقامت وی در خاک سوریه، راهی یونان شد و به صورتی مشکوک در حالی که قصد رفتن به نایروبی را داشت، در میانه راه ناپدید شد و یک روز بعد در حالی با دستان و پاهای بسته در کنار مأموران امنیتی ترکیه بود، تصویرش از تلویزیون ترکیه پخش شد.

شنیده‌ها از همکاری موساد با ترکیه در این دستگیری حکایت دارد؛ شایعه‌ای که هیچ‌گاه رسماً تأیید نشده ولی کردهای خشمگین را به تجمع در برابر سفارت اسرائیل در ترکیه واداشت و به کشته شدن سه نفر انجامید.
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار