5 دلیل اینکه پا‌هایتان بو می‌دهد و چه باید بکنید
کد خبر: ۳۴۶۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2016 April 26    -    ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
اگر منصف باشیم، واقعا تقصیر عرق نیست. وقتی پا‌هایتان عرق می‌کنند، رطوبت و گرما باعث می‌شود فضای بسیار مناسبی برای باکتری‌ها ایجاد شده و روی پوستتان ظاهر شوند. این باکتری‌ها با تجزیه عرق و تولید سلول‌های مرده پوست، این بوی تند و آزاردهنده را تولید می‌کنند.
پنج دلیل اینکه پا‌هایتان بو می‌دهد و چه باید بکنید++++هدی بانکی  بوی پا، پدیده‌ای آزاردهنده است که شاید بیماری محسوب نشود و خطرناک نباشد، ولی مسلما چیزی است که قطعا باید برطرف شود. گاهی دلیل آن را نمی‌دانیم و برای همین هم نمی‌توانیم راه حل مناسبی برای خلاص شدن از آن پیدا کنیم.

بویی در هوا پراکنده است که قطعا مربوط به پاست! آیا این بوی پاهای من است؟! آشفته می‌شوید. خیلی از ما این شرایط را تجربه کرده‌ایم. به پای بدبو در اصطلاح پزشکی bromodosis می‌گویند که معمولا مورد نگران کننده‌ای نیست. در اینجا چند علت احتمالی بدبو بودن پا‌هایتان را می‌گوییم و اینکه چه باید بکنید.

5 دلیل اینکه پا‌هایتان بو می‌دهد و چه باید بکنید

کنترلی روی عرقتان ندارید


اگر منصف باشیم، واقعا تقصیر عرق نیست. وقتی پا‌هایتان عرق می‌کنند، رطوبت و گرما باعث می‌شود فضای بسیار مناسبی برای باکتری‌ها ایجاد شده و روی پوستتان ظاهر شوند. این باکتری‌ها با تجزیه عرق و تولید سلول‌های مرده پوست، این بوی تند و آزاردهنده را تولید می‌کنند.

بهترین راه برای مقابله با بوی ناشی از عرق این است که جوراب‌‌هایتان را مرتبا عوض کنید، مخصوصا وقتی مرطوب می‌شوند. باید چیزی بپوشید که عرق را جذب کند.

هرچند شاید تصور پاهای عرق کرده، تابستان و فصل گرما را به ذهن بیاورد، خیلی از افراد از بوی بد پا‌هایشان در زمستان هم شاکی هستند، زیرا خیلی‌ها جوراب‌های کلفت و غیرقابل تنفس می‌پوشند تا پا‌هایشان گرم بماند. شما حتی در زمستان هم عرق می‌کنید و وقتی به خانه می‌آیید، باز هم به دلیل سرما، جوراب‌‌هایتان را از پا در نمی‌آورید و عوض نمی‌کنید. لازم نیست حتما خیلی گرمتان باشد تا خیلی عرق کنید.

اگر جوراب‌های مناسب هم کمکی به شما نکردند، می‌توانید ضدعرق یا بوبر را برای پا‌هایتان امتحان کنید.

به کفش‌‌هایتان استراحت نمی‌دهید


درست مثل جوراب‌‌هایتان، کفش‌‌هایتان هم نباید گرم و مرطوب بمانند، به همین دلیل بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند یک کفش را هر روز نپوشید. البته، خیلی‌ها نمی‌توانند این موضوع را رعایت کنند، مخصوصا اگر کارشان جوری باشد که باید کفش‌های خاصی را بپوشند. بهداشت پا‌ها مهم‌تر هم می‌شود، اگر مجبور باشید همیشه یک کفش را بپوشید. پا‌هایتان را لایه برداری کرده و تمیر کنید، برای برداشتن پوسته‌های خشک و سلول‌های مرده از سنگ پا استفاده نمایید. نوع کفشی که می‌پوشید هم بسیار موثر است. اگر بدبویی پا‌ها اتفاقی است که معمولا برایتان می‌افتد، همیشه کفش‌هایی بپوشید که پا‌هایتان نفس بکشد.

5 دلیل اینکه پا‌هایتان بو می‌دهد و چه باید بکنید

اغلب استرس دارید


هر کسی که معمولا در تنش و استرس است، می‌داند که این احساس با تعریق همراه است. بدون شک وقتی تحت استرس زیاد هستیم، بیشتر عرق می‌کنیم. این عرق که به دلیل استرس اتفاق می‌افتد، ترکیباتی متفاوت با عرق عادی دارد که دلیلش گرماست، چون از غدد متفاوتی تولید می‌شود، و به همین علت بوی بدتری دارد. می‌توانید هر وقت که تحت استرس و فشار بیشتری در محل کارتان هستید، چند جفت جوراب اضافه همراه‌تان داشته باشید.

مشکل هورمونی دارید


یک بی‌نظمی در میزان هورمون‌‌هایتان هم می‌تواند تولید عرقتان را تغییر داده و روی بوی بدنتان تأثیر بگذارد، برای همین زنان باردار، یائسه و حتی نوجوانانی که صورتشان پر از جوش است ممکن است متوجه بوی تندوتیزی شوند که مخصوصا از پا‌هایشان بلند می‌شود؛ یعنی افراد در دوران بلوغ، بارداری، یا هر زمانی که تغییراتی در بدن و شرایطشان ایجاد می‌شود، با حالت جدی تری از این مشکل روبه رو هستند.

بیماری قارچ پای ورزشکاران دارید


بیماری قارچ پای ورزشکاران، یکی از برزگ‌ترین ترس‌ها برای آنهایی است که به باشگاه می‌روند و غیر از احساس ناخوشایندی که دارد، قارچ‌ها می‌توانند موجب بوی بد پا‌ها شوند. ورزشکاران حرفه‌ای ممکن است دچار یک اشتباه بزرگ شوند: رطوبت بین انگشتان پا برای بسیاری از افراد باعث خارش می‌شود، با تصور اینکه قارچ دلیل این خارش است، این ورزشکاران از کرم ضدقارچ استفاده می‌کنند، به امید اینکه مانع رشد قارچ شوند؛ اما رطوبت کرم تنها عارضه را شدید‌تر می‌کند. کرم را فقط روی پا و پهلوهای پا بمالید و برای لای انگشتان از پودر ضدقارچ استفاده کنید.

ترجمه: هدی بانکی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سيد مرتضي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
0
6
اين يه مورد هم لطفا اضافه كن
جديدا معلوم نيست از چه موادي در ساخت كفش استفاده ميشه كه بدترين بو رو توليد ميكنه حتي اگر اين مشكلات رو نداشته باشي . البته براش راه حلي به نظرم نميرسه
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
کفش بی بو بخرید
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار