ادعای حیرت انگیز روزنامه ایتالیایی در مورد داعش
کد خبر: ۳۴۵۷۰
تاریخ انتشار: 2016 April 23    -    ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
گروه مكزيكي موفق به وارد كردن سلاح هاي سبك و فشنگ و حتي تجهيزات براي اهداف هوايي، مستقيما از انبار مهمات صدام حسين در عراق شده است. افراط گرايان درمكزيك با اينكه كشوري كاتوليك است، گام هاي مهمي به جلو برداشته اند. مبلغاناز سال ۲۰۰۹ تاكنون هزاران نفر را جذب كرده اند.

روزنامه ايتاليايي 'ايل جورناله' از اتحاد داعش با قاچاقچيان مواد مخدر مكزيك (Narcos) خبر داد و نوشت: تروريست هاي داعش با كمك قاچاقچيان مواد مخدر مكزيكي وارد آمريكا مي شوند.

به نقل از اين روزنامه، مرزي كه مكزيك را از آمريكا جدا مي كند به حدي باز است كه مي توان با يك جوخه وارد آمريكا شد و هزاران نفر را در عرض چند ساعت در تگزاس و يا آريزونا كشت.

ايل جورناله نوشت: شيخ 'محمود عمر خبير' ۵۲ ساله، ۱۰ سال پيش بخاطر مواضع افراط گرايانه از كويت اخراج شد و امروز متحد داعش است. وي در حقيقت نوعي سرباز مزدور افراط گرايان است كه قبل از هم پيمان شدن با البغدادي و عزيمت به مكزيك، صدها جوان جنگجو وابسته به القاعده را در پاكستان، افغانستان و يمن براي الزواهري كه مشاور وي در مصر بود، آموزش داد.

خبير بيش از يك سال است كه در ايالت چي ‌واوا ( يكي از سي و يك ايالت مكزيك ) در چند كيلومتري مرز با آمريكا زندگي مي كند. افراط گرايان داعش با كمك قاچاقچيان مواد مخدر براي شناسايي و كاوش كردن اهداف خود از مرز مكزيك و آمريكا عبور مي كنند. يكي از پايگاه هاي داعش در هشت كيلومتري مرز مكزيك و آمريكا و در منطقه اي به نام 'آناپرا/ Anapra' در غرب 'سيوداد خوارس' واقع است.

اين شيخ كويتي كه در اين منطقه به آموزش شبه نظاميان مي پردازد با گستاخي عنوان مي كند كه يك گروه ۲۰۰ هزار نفره انتحاري را آماده كرده است كه بخشي از آن در بافت اجتماعي جنوب آمريكا ادغام شده است. اين افراد اغلب تبعه سوريه و يمن هستند اما درميان آنها شهروندان آمريكايي كه براي جنگ در ميان صفوف داعش به سوريه رفته و بطور غيرقانوني بازگشته اند نيز حضور دارند.

'ايل جورناله' به نقل از 'كلوديا رويز' وزير خارجه مكزيك نوشت: دولت اوباما و رسانه هاي آمريكا عمدا از اين پديده غفلت مي كنند و نمي دانيم كه آيا اين يك استراتژي است يا نه؟ به هر حال اين موج جديد افراط گرايي مي تواند منجر به وقايع خطرناكي در آمريكا بشود.

اين روزنامه افزود: گروه مكزيكي موفق به وارد كردن سلاح هاي سبك و فشنگ و حتي تجهيزات براي اهداف هوايي، مستقيما از انبار مهمات صدام حسين در عراق شده است. افراط گرايان درمكزيك با اينكه كشوري كاتوليك است، گام هاي مهمي به جلو برداشته اند. مبلغاناز سال ۲۰۰۹ تاكنون هزاران نفر را جذب كرده اند.

خبير مي گويد: براي ما پيدا كردن نقاط همگرايي با مكزيكي ها ساده تر از اروپايي ها است، آنها همانند ما احساساتي هستند و پاي حرف خود مي ايستند و بندرت خيانت مي كنند.

خبير در دل قاره آمريكا بودجه گروه خود را از طريق سرقت و باجگيري و بخصوص جمع آوري پول از طريق قاچاق مواد مخدر بدست مي آورد. اين شيخ كويتي با هر كسي كه آماده باشد جانش را براي طرح هاي جنايي بدهد پيمان مي بندند و اتفاقي نيست كه شبه نظاميان داعش با 'زامبادا' رهبر 'كارتل سينالوآ' كه از قدرتمندترين گروه‌هاي جرايم سازمان‌يافته قاچاق مواد مخدر در كشور مكزيك است، همكاري مي كنند.

آژانس فدرال مبارزه با مواد مخدر آمريكا اخيرا در گزارشي از شمار فزاينده اعدام ها از طريق گردن زدن خبر داده است كه خود حاكي از نفوذ افراط گرايان داعش ميان سران مافياي مكزيك است.
ايرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار