باد و باران در تهران
کد خبر: ۳۴۵۵۸
تاریخ انتشار: 2016 April 22    -    ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
سازمان هواشناسی کشور در تشریح آخرین وضعیت جوی ساعت‌های آینده از نفوذ هوای سرد از عرضه‌های شمالی به استان‌های واقع در حاشیه دریای خزر خبر داد و دستاورد آن را ابرناکی، بارش باران، کاهش قابل ملاحظه دما، وزش باد شدید به‌ویژه در استان‌های گلستان و شرق مازندران دانست.

بنابر پیش‌بینی این سازمان از در طی ساعت‌های آینده بارش باران در شمال غرب کشور نیز شروع می‌شود که در پاره‌ای نقاط همراه با وزش باد شدید موقت خواهد بود و از اواخر وقت امروز به‌تدریج از میزان ابرناکی در شمال غرب کاسته خواهد شد.

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که در طی 24 ساعت آینده با کاهش بارش‌ها در حاشیه دریای خزر و شمال غرب کشور این بارش‌ها رفته رفته به سمت شمال شرق کشور رهسپار خواهد شد و این منطقه را نیز درگیر ابر، رعد و برق و بارش‌های پراکنده باران می‌کند.

بنابر این پیش‌بینی این بارش در اواخر روز جمعه و شنبه علاوه بر نواحی شمال شرقی در البرز شرقی و تا حدودی البرز مرکزی نیز رخ می‌دهد؛ روزهای شنبه و یکشنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی مناطق زاگرس مرکزی و جنوبی و ارتفاعات استان کرمان نیز وقوع بارش‌های خفیف و پراکنده دور از انتظار نخواهد بود.

هوای استان تهران نیز در 24 ساعت آینده ابری همراه با وزش باد و باران پراکنده خواهد بود که این بارش‌ها غالبا بهاری است و شدت زیادی را در بر نخواهد داشت.

سازمان هواشناسی اعلام کرد که با ورود این سامانه در طی 48 ساعت آینده استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و سواحل دریای خزر درگیر باران پراکنده خواهند بود.

تسنيم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار