استفاده کودکان اروپایی از فیسبوک فقط با مجوز والدین
کد خبر: ۳۴۵۴۶
تاریخ انتشار: 2016 April 23    -    ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۵
در سال 2018 مقررات جدیدی در اتحادیه اروپا اجرا خواهد شد که طبق آنها نوجوانان کمتر از 16 ساله فقط موافقت والدین خود می توانند از شبکه های اجتماعی فیسبوک، اسنپ چات و توییتر استفاده کنند. این مطلب را روزنامه "فایناشنال تایمز" امروز گزارش داده است.

تعداد زیادی از افراد نابالغ در بین کاربران شبکه های اجتماعی فیسبوک، اسنپ چات، توییتر و اینستاگرام وجود دارند. به نوشته "فایناشنال تایمز" که به گزارش تحلیلی شرکت eMarketer استناد می کند، 20 درصد کودکان کمتر از 11 ساله در بریتانیا دارای حساب کاربری در فیسبوک هستند که مغایر مقررات استفاده از این شبکه اجتماعی است که طبق آن کاربر باید بالاتر از 13 ساله باشد. حدود 80 درصد نوجوانان 12 تا 17 ساله در بریتانیا کاربر فیسبوک هستند.

روزنامه "فایناشنال تایمز" می نویسد حالا شرکت های بزرگ باید روش دریافت موافقت یا مخالفت والدین با ثبت نام فرزندان خود در شبکه های اجتماعی را پیدا کنند.

بریتانیا و تعدادی از کشورها قصد دارند حداقل سن استفاده از شبکه های اجتماعی را به 13 سال کاهش دهند اما فرانسه و برخی از کشور های دیگر می خواهند حداقل سن 16 سال را حفظ کنند. در حال حاضر فیسبوک و اسنپ چات هنگام ثبت نام از کاربر تقاضا می کنند سال تولد خود را بنویسد و اگر وی کمتر از 13 ساله باشد از ثبت نام وی خودداری می کنند.
مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار