روش‌های رایج خودکشی در ایران
کد خبر: ۳۴۴۹۰
تاریخ انتشار: 2016 April 22    -    ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
 سیاوش سلیمانی اظهار داشت: در هفته سلامت چندین کارگاه آموزشی با موضوعات، پیشگیری و کنترل طلاق، نشست های تخصی در زمینه خودکشی در استان برگزار و خدمات مددکاری به زنان سرپرست و کودکان تحت نگه داری شبانه روزی سازمان ارائه خواهد شد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان کرمانشاه افزایش خدمات اورژانس و ماشین‌های سیار در سطح شهر را از دیگر برنامه‌ها در هفته سلامت عنوان کرد و افزود: در طول سال به دنبال این هستیم تا در ارتقای سطح سلامت کودکان دوره‌های آموزشی و مهارت زندگی گام های بیشتری برداشته شود و در سطح ۲۶۶ مهد کودک با جمعیت ۱۴ هزار کودک به جامعه هدف خدمات دهیم.

سلیمانی با بیان اینکه در استان کرمانشاه از هر ۴ ازدواج یک مورد به طلاق می‌انجامد، افزود: در سطح کشور از هر سه فقره ازدواج یک مورد منجر به طلاق می شود و در بحث خودکشی نیز از هر ۱۰۰ هزار نفر ۸ خودکشی موفق در استان کرمانشاه اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه تراکم خودکشی در مرکز استان کرمانشاه بیشتر از شهرستانها است، افزود: اقدام به خودکشی ناموفق در زنان بیشتر از مردان است و نوع خودکشی در مردان خشن‌تر از زنان است و در هر منطقه شیوه های مختلفی برای خودکشی رایج است مثلا در شمال بیشتر از قرص برنج و در کرمانشاه بیشتر با سم نخود برای خودکشی اقدام می شود.

سلیمانی بیان کرد: با توجه به جمعیت، اسلام آباد غرب، سرپل ذهاب و گیلانغرب بیشترین موارد خودکشی را در سطح شهرستان های استان دارند لازم به ذکر است که هر جا فرهنگ منطقه متعصب‌تر باشد اقدام به خودکشی نیز بیشتر است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان کرمانشاه در خصوص سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی نیز گفت: بیشترین موضوعات تماس با اورژانس ۱۲۳ در خصوص آزار و خشونت خانگی نسبت به زنان است.

سلیمانی تعداد زنان سرپرست خانوار در استان کرمانشاه را ۲۲ هزار نفر عنوان کرد و گفت: ۵ هزار و ۵۵۰ زن سرپرست خانوار از خدمات سازمان بهزیستی بهره مند هستند.

وی همچنین از وجود ۴۰۰ پرونده کودکان کار در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در این زمینه رایزنی و توافق هایی با اصناف مختلف از جمله روزنامه فروشی ها، نان برنجی پزی ها و... شده تا حمایت های لازم از کودکان کار به عمل آید.


پارس نيوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار