با درخواست اوباما برای دیدار با حسن روحانی موافقت شد
کد خبر: ۳۴۴۳۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2016 April 21    -    ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵

 روزنامه آمریکایی واشنگتن فری بیکن در گزارشی با عنوان "اوباما به دنبال دیدار با رئیس جمهور ایران است" نوشت: باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا طی ماه های اخیر دو نامه به مسئولان ارشد جمهوری اسلامی ارسال کرده و خواستار دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران شده است.

براساس این گزارش، اوباما با ارسال دو نامه محرمانه به آیت الله خامنه ای، رهبر عالی ایران و حسن روحانی، رئیس جمهور این کشور که در ماه مارس انجام شده خواسته خود را مطرح کرده است.

طبق این گزارش، اوباما در نامه های خود مدعی شده که ایران فرصت محدودی برای همکاری با آمریکا دارد تا مشکلات و اختلافات موجود در سوریه، عراق و یمن را حل کند.

واشنگتن فری بیکن افزود: اوباما متعهد شده اگر ایران دیدار وی با روحانی را بپذیرد برای شرکت در مذاکره و کنفرانس جهت خاتمه دادن به این امور آماده است.

 

این رسانه آمریکایی افزود: این گزارش ها به صورت مستقل تایید نشده است. یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار واشنگتن فری بیکن اشاره کرده که اظهارنظر در این موارد به عهده کاخ سفید است اما کاخ سفید نیز از اظهارنظر درباره این گزارش ها خودداری کرده است.

 

این روزنامه در ادامه افزود: البته شنیده ها حاکی از این است که با ایران درخواست اوباما موافقت شده است. خبرها حاکی از این است که رهبر عالی ایران با رئیس جمهور ایران در مورد این نامه حرف هایی را زده اند و آقای روحانی خواستار پذیرفته شدن این درخواست شده است زیرا این دیدار می تواند بسیاری از بحران های منطقه را از بین ببرد. حسن روحانی حتی به آقای خامنه ای این قول را داده است تا هر اقدامی با هماهنگی انجام شود و رهبر عالی ایران نیز این درخواست را پذیرفته است.

 
این نامه در حالی است که مقامات دو کشور دیدار های زیادی را اخیرا انجام داده اند و ایران با صراحت کامل خوستار کاهش تحریم های اقتصادی شده است.


جام نيوز

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
2
32
خوبه این کار لج عربستان رو در میاره..
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
1
14
ای کاش که موافقت شده باشه و انجام بشه.
البته اگر دلواپسان بزارن.........
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
1
7
بشه بره پی کارش ..بذارن قبح این کار شکسته بشه و با تمام کشورها دوست باشیم بسه دشمنی خسته شدیم بخدا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
0
0
قابل توجه اونهایی که دلار خرید و فروش میکنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار