باید ونباید های موثر برای یک میکاپ زیبا
کد خبر: ۳۴۳۲۹
تاریخ انتشار: 2016 April 21    -    ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
وقتی قصد آرایش صورت دارید بهتر است از برخی ترفندهای زیبایی نیز بهره بگیرید و با فوت و فن خود آرایی آشنا شوید راهنمایی های آرایشگر های حرفه ای را در ادامه مطلب بخوانید
باید ونباید های موثر برای یک میکاپ زیباآرایش کردن شاید در ظاهر خیلی ساده به نظر برسد اما درست آرایش کردن آنقدرها هم که فکر می‌کنید کار ساده‌ای نیست. اگرچه وقتی شما از فوت‌وفن‌های آرایش باخبر باشید دیگر سختی در کار نیست و صرفا با مهارت‌هایی ساده خوب می‌دانید که چطور باید یک آرایش بی‌نقص داشته باشید.

باید ونباید های موثر برای یک میکاپ زیبا

باید:  فونداسیون طبیعی!

کرم‌پودری که برای صورت‌تان انتخاب می‌کنید نباید آنقدر مصنوعی باشد که آرایش شما را علنی کند؛ بنابراین دو رنگ طبیعی به عنوان کرم‌پودر انتخاب کنید و روی قسمت چانه کنار هم بزنید. بعد زیر نور طبیعی و برابر آینه آنها را با هم مقایسه کنید تا دریابید کدامیک طبیعی‌تر است. در این راه می‌توانید از فرد دیگری هم راهنمایی بگیرید.

نباید: رژگونه اشتباهی

رژگونه‌ای که انتخاب می‌کنید باید با رنگ تناژ صورت شما همخوانی داشته باشد و نباید متضاد رنگ صورت باشد. در این صورت آرایش شما زننده به نظر می‌رسد. بنابراین رژگونه‌ای انتخاب کنید که رنگ آن از خانواده  رنگ پوست صورت شما باشد.

باید: تغییر فصل، تغییر آرایش

اگر به تناسب فصلی که در آن وارد می‌شوید آرایش صورت خود را تغییر نمی‌دهید، اشتباه بزرگی مرتکب شده‌اید. شما باید به نسبت فصل آرایش کنید؛ به عنوان مثال شما در فصل‌های مرطوب که بارندگی زیاد است مانند فصل بهار که در آن هستیم باید از لوازم آرایشی ضدآب استفاده کنید و باید تناژ آرایشی خود را تغییر بدهید. یادتان باشد که رنگ آرایش در بهار و تابستان ملایم می‌شود.

نباید: آرایش روی پوست خشک هرگز

این یک اشتباه بزرگ است. یک « نباید » به معنای واقعی کلمه. اگر پوست خشکی دارید، دست‌کم یک بار در هفته باید از کرم‌های لایه‌بردار استفاده کنید و سپس حسابی به صورت‌تان مرطوب‌کننده بزنید. در غیر این صورت آرایش روی پوست شما نمی‌خوابد و پوسته‌پوسته می‌شود. در عین حال شما می‌توانید قبل از هر بار آرایش یک لایه مرطوب‌کننده به صورت بزنید و روی مرطوب‌کننده از کرم‌پودر استفاده کنید.

نباید: ناهماهنگی رنگی گردن و صورت

انتخاب اشتباهی کرم‌پودر مناسب برای صورت می‌تواند یک خطای بزرگ در آرایش باشد. اگر کرم‌پودری که انتخاب می‌کنید با رنگ پوست صورت‌تان همخوانی نداشته باشد، طبیعی است که با رنگ گردنتان هم هیچ هماهنگی نخواهد داشت. به این ترتیب شما در چند رنگ مختلف در انظار ظاهر می‌شوید. همیشه یادتان باشد وقتی آرایش می‌کنید رنگ صورت و گردنتان باید با همدیگر یکی باشند.

نباید: وقتی سایه را غلط انتخاب می‌کنید

برای سایه چشم‌هایتان، باید رنگی متضاد از رنگ طبیعی پوست استفاده کنید تا رنگ چشمان شما بیشتر و بهتر دیده شود؛ به عنوان مثال افرادی که چشم‌های آبی دارند بهتر است از سایه‌های قهوه‌ای، مسی و برنز استفاده کنند. برای چشم‌های قهوه‌ای و عسلی، سایه آبی، سبز و ماهاگونی می‌توانند بهترین انتخاب باشند.

باید: وقتی برس های‌تان را تمیز می‌کنید

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات رایج در آرایش کردن تمیز نکردن برس‌های پودر و رژگونه است یا اینکه استفاده کردن از برس‌های قدیمی. باید حتما ماه به ماه برس‌های خود را تمیز کنید. اگر اخیرا احساس کرده‌اید چرا آرایش شما تازه و براق به نظر نمی‌رسد بدانید که مشکل در برس‌هایی است که مدت‌هاست تمیز نشده‌اند.

نباید: دردسر پودر زیادی

پودر یا کرم‌پودر زیادی روی صورت در طول روز باعث می‌شود صورت شما زیادی سنگین شود؛ به‌طوری که این سنگینی را احساس می‌کنید و هم اینکه این پودر روی صورت شما ماسیده و تکه‌تکه می‌شود. در نتیجه ظاهر خیلی بدی پیدا می‌کند. باید در طول روز از دستمال کاغذی استفاده کنید تا هم چربی کرم‌پودر را بگیرید و هم زیادی آن را از روی صورت‌تان پاک کنید.

نباید: کانسیلر اشتباهی

یک اشتباه معمول، انتخاب کردن کانسیلر دورچشمی است که دو تا سه درجه از کرم پودر شما روشن‌تر باشد. این کار نه‌تنها تیرگی دور چشم را پوشش نمی‌دهد بلکه فقط این قسمت از صورت را در معرض دید بیشتری قرار خواهد داد. ضمن اینکه معمولا کانسیلرهای هلویی‌رنگ، خیلی بهتر تیرگی دور چشم را می‌پوشانند.

مجله زندگی ایده آل
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار