خطرات لباس‌های شیمیایی برای بچه‌ها
کد خبر: ۳۴۳۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 April 21    -    ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
سازمان صلح سبز، چندی پیش تحقیقی در مورد خطر برخی محصولات شیمیایی موجود در لباس بچه‌ها انجام داد که توسط برندهای معتبری روانه بازار شده بود. این مواد مضر شیمیایی در پارچه‌ها یا محصولات چرمی وجود دارد و...

خطرات لباس‌های شیمیایی برای بچه‌هاآیا تا به حال نام سازمان صلح سبز به گوش‌تان خورده است؟ صلح سبز (به انگلیسی: Greenpeace) نام یک سازمان غیر دولتی مدافع محیط زیست است که در بیش از ۴۰ کشور دنیا دفتر داشته و بخش هماهنگی‌های بین‌المللی آن در آمستردام هلند قرار دارد. صلح سبز هدف از تأسیسش را «اطمینان یافتن از توانایی زمین در پروراندن تمامی تنوعات زیستی» بیان داشته و بر روی مسایل جهانی‌ای همچون گرم شدن زمین، جنگل‌زدایی، صید بی‌رویه ماهیان، صید تجاری نهنگ و موضوعات هسته‌ای تمرکز دارد.
حتما می‌پرسید که این موضوع چه ارتباطی به مد و مدآنلاین دارد؟! به شما خواهیم گفت.
سازمان صلح سبز، چندی پیش تحقیقی در مورد خطر برخی محصولات شیمیایی موجود در لباس بچه‌ها انجام داد که توسط برندهای معتبری روانه بازار شده بود. این مواد مضر شیمیایی در پارچه‌ها یا محصولات چرمی وجود دارد و متاسفانه استفاده از چنین مواد مضری به وفور در تولید لباس به خصوص لباس‌های بچه‌گانه و نوزادی دیده می‌شود.

برای رسیدن به این نتیجه، این سازمان در آزمایشگاه‌های دانشگاه اکستر بریتانیا، ترکیب 82 محصول نساجی مخصوص کودکان را مورد بررسی قرار داد. این محصولات بین ماه‌های می و ژوئن 2013 از 12 برند شاخص مد همچون آدیداس، اچ اند ام، دیزنی، نایک، پوما و ... از 25 کشور دنیا خریداری شده است. با بررسی این محصولات مشخص شد که 50 درصد ( یا 61 درصد ) آنها شامل اتوکسیلات نانیل فنول یا ان پی ای هستند که جزو مواد اولیه خطرناک به حساب می‌آید. به علاوه میزان استفاده از این مواد در این محصولات از حد مجاز یک میلی گرم در هر کیلو بیشتر است. هم چنین آزمایشات نشان داد که در مجموع کلی محصولات، از هر 12 برند، 10 محصول آنها اجناسی حاوی ان پی ای تولید می‌کنند.

اما داستان اینجا تمام نمی‌شود. ماده خطرناک دیگری به نام فتالات به میزان 11 درصد در یک تیشرت که در آلمان فروخته می‌شد و 0.6 درصد در یک لباس نوزادی آمریکایی کشف شد. میزان به کاربرده شده این ماده در هر دو محصول، بیش از حد مجازی بود که اتحادیه اروپا برای تولید اسباب‌بازی و لباس‌های کودکانه تعیین کرده است. فتالات‌ها می‌توانند بیماری‌های دستگاه ایمنی، تیروئید، نازایی و غیره به وجود آورند.
برندهای آزمایش شده در این تحقیق را در تصویر زیر می‌بینید:
به دنبال این آزمایشات، سازمان صلح سبز، کمپین دتوکس خود را به راه انداخت و در آن، عموم مردم را از این خطر بزرگ آگاه ساخت. همچنین از برندهای کوچک و بزرگ خواست تا یک ژانویه 2020، راه چاره‌ای برای توقف استفاده از این مواد پیدا کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
0
5
از این مقالات برای ما نذارید . ما عادت داریم هر روز صدها برابر مقدار مجاز همین مواد شیمیایی رو در خوراک و آب و هوامون ببلعیم !!!!!!!!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار