سودان یار مهربان تروریست‌ها + تصاویر
کد خبر: ۳۴۳۰۷
تاریخ انتشار: 2016 April 20    -    ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
یک منبع میدانی اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه با قدرت به عملیات موسوم به "رد المظالم" که سرکردگان جبهه تروریستی النصره و شبه نظامیان مسلح در ریف های حلب، حماه و لاذقیه انجام دادند، پاسخ داده و تلفات و خسارتهایی به آنها وارد کردند. تیم مذاکراتی مخالفان مورد حمایت ریاض در مذاکرات ژنو از این گروههای مسلح خواسته بودند تا این عملیات را انجام دهند.

ارتش سوریه با حمایت نیروهای دفاع ملی با قدرت با حمله گروههای مسلح از محور روستای الحاکوره به دشت الغاب در ریف شمالی حماه مقابله کرد و توانست یک خودروی "ب م ب" بمبگذاری شده را قبل از رسیدن به پل الحاکوره منفجر کند. یک تروریست به نام "ابن حسین الترکستانی" هدایت این خودرو را برعهده داشت که در انفجار آن کشته شد.

یک فرمانده نظامی گفت: روستای الحاکوره همچنان به طور کامل در کنترل ارتش سوریه است که با حملات موشکی و توپخانه ای خود را برای بازپس گیری روستای خربه الناقوس آماده می کند. ارتش صبح دیروز درپی نفوذ عناصر مسلح به سرکردگی جبهه النصره از این روستا عقب نشینی کرده بود. این عملیات نفوذ تروریست‌های مسلح به درخواست محمد علوش مذاکره کننده ارشد تیم مخالفان مورد حمایت عربستان انجام شد. علوش از آنها خواسته بود که جبهه های (نبرد با ارتش سوریه) را بگشایند.

همزمان، ارتش و نیروهای هم پیمان باندهای تروریستی را هدف قرار داده و دو دستگاه تانک و یک قبضه موشک انداز آنها را منهدم کردند که به کشته شدن 18 فرد مسلح و زخمی شدن شماری از آنها منجر شد که این زخمی ها به بیمارستان صحرایی در منطقه کفرزیتا در ریف حماه منتقل شدند.

اقدام تروریست‌های مسلح در نقض آتش بس به ریف شمالی شهر لاذقیه در نزدیک مرز با ترکیه رسید؛ به گونه ای که به سمت مواضعی در "تله الملک و تل رشا و نحشبا" حرکت کردند و شدت درگیری ها دوشنبه شب تا حد زیادی کاهش یافت. این کاهش درگیری ها بعد از آن صورت گرفت که ارتش سوریه دهها نفر از تروریست ها را بعد از خنثی سازی حمله آنها به کوه ابوعلی به هلاکت رساند و تریلر حامل یک دستگاه تانک آنها را در منطقه "التفاحیه" منهدم کرد.

در ریف ادلب نیز، منابع محلی گفتند: دو حمله هوایی به شهرک بنش صورت گرفت که در یکی از آنها، محل تجمع ترویست‌های مسلح در "تله ام عانون" هدف قرار گرفت. این حملات بعد از موارد مکرر نقض آتش بس و اقدامات تحریک آمیز عناصر مسلح علیه دو شهرک کفریا و الفوعه صورت گرفت که تحت محاصره این عناصر است.  آخرین مورد روز گذشته روی داد به گونه ای که تروریست ها چند گلوله سنگین به سمت شهرک کفریا شلیک کردند که به شهادت یک کودک و زخمی شدن دیگران منجر شد.

این منابع افزودند: گروههای تروریستی بار دیگر این دو شهرک را با توپ موسوم به توپ جهنم و موشک هدف قرار دادند.

همزمان، یک هواپیمای روس 9 محموله حاوی کمک های انسانی را برای اهالی دو شهرک تحت محاصره کفریا و الفوعه از آسمان ارسال کرد.

در حلب نیز، تروریست های جبهه النصره و گروههای هم پیمان آن محله شیخ مقصود در شهر حلب را با موشک های دست ساز و سلاح های سنگین هدف قرار دادند. همزمان گروه تروریستی داعش کنترل دوباره روستای "تل بطال" در حومه شمالی حلب در مرز سوریه و ترکیه را بعد از عقب نشینی عناصر گروه موسوم به جیش الحر از آن، به دست گرفت.

تروریست‌های داعشی 11 نفر را در شهر منبج در شمال شرقی این استان کشتند. آنها این افراد را از روستای الراعی آورده بودند که آن را اخیرا بعد از نبرد با عناصر مسلح جیش الحر در حومه شمالی حلب به کنترل خود در آوردند.

در شرق نیز، تشکیل شبه نظامیان موسوم به نیروهای نخبه سوریه" به عنوان شاخه نظامی گروه موسوم به "تیار الغذ السوری" که ریاست آن را احمد الجربا رئیس سابق ائتلاف سوری معارض و از نزدیکان عربستان برعهده دارد، اعلام شد. این گروه در بیانیه خود گفت که روستاهای "بادیه ابوخشب و مالحه الذرو و رجعان و ام مدفع" در حومه الحسکه و ریف دیرالزور را از داعش پس گرفته و به کنترل خود در آورده است.

در جنوب دمشق نیز گروه تروریستی داعش "مربع الانصار" و موسسه برق و ساختمان شورای محلی در اردوگاه یرموک را بعد از نبرد با جبهه النصره به کنترل خود در آورد و همچنین 10 تروریست النصره خودشان را به گروه داعش در این اردوگاه تسلیم کردند.

ارسال موشک‌های ضد هوایی برای تروریست‌ها با واسطه سودان

در همین حال، برخی گروههای تروریستی به موشک های ضد هوایی دوش پرتاب از نوع فینو 6 ساخت چین دست یافتند.

صفحه های شبکه های اجتماعی متعلق به تروریست‌های مسلح، تصاویر یک جنگجو را بازنشر دادند که به احتمال زیاد عضو جبهه النصره در منطقه غرب یا شمال سوریه است و یک موشک ضد هوایی را با خود به همراه دارد. نواری صوتی نیز منتشر شد که فاش کرد جنگجویان یکی از گروههای مسلح در ریف حلب 85 فروند موشک حرارتی ضد هوایی دریافت کرده اند.

یک کارشناس نظامی گفت: این موشک ها ساخت چین است و چینی ها در داخل به آن "تیر پرنده" می گویند و آن را با نام تجاری " FN-6" صادر می کنند. چین این موشک ها را به برخی از کشورها نظیر سودان و پرو و پاکستان صادر کرده است. برد این موشک ها شش کیلومتر و سطح ارتفاع آن 3.8 کیلومتر است.

وی افزود: این موشک ها از سودان به سوریه منتقل شده است و این اولین باری نیست که از سودان زیر نظر قطر سلاح به سوریه منتقل می شود. تفنگ های تک تیرانداز و موشک های ضد تانک چینی از نوع "تیر قرمز" نیز منتقل شده بود.

این کارشناس گفت: این نوع موشک ها تاثیر واقعی ندارند زیرا درصد موفقیت آن 70 درصد در مقابل همتایان آمریکای یو روسی آنها از نوع ایگلا و استینگر است که درصد موفقی آنها 90 درصد اعلام شده است.


تسنيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار