بوییدن این گیاه حافظه را تقویت می کند!
کد خبر: ۳۴۲۵
تاریخ انتشار: 2015 June 29    -    ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
رزماری گیاهی شگفت انگیز و چندمنظوره ای می باشد که برگ های آن طی قرن ها در طب سنتی کاربرد داشته و در حال حاضر به عنوان بهبود دهنده حافظه شناخته شده است.
 
گفتنی است که در یونان باستان، دانش آموزان به هنگام مطالعه درس هایشان جوانه های این گیاه را داخل موهای خود قرار می دادند. مطالعات نشان می دهد رزماری حاوی کارنوسیک اسید بوده که قادر است با رادیکالهای آزاد مخرب مغز مقابله کند.
 
 Image result for ‫رزماری‬‎
همچنین این گیاه شامل اسیدهای طبیعی می باشد که از سلولهای بدن و DNA در مقابل این رادیکالها حفاظت می کند. نکته بسیار مهم این است که این ترکیبات موجود در گیاه رزماری از فروپاشی استیل کولین جلوگیری می کند، استیل کولین ماده شیمیایی است که سلول های مغزی مسئول حافظه و البته سلول های برقراری ارتباط با دیگران را تحریک می کند. در یک سری از آزمایشات اسانس رزماری مشخص شد که افراد مصرف کننده روغن رزماری ۶۰ تا ۷۵درصد نسب به سایر افراد از حافظه بسیار قوی برخوردار هستند.
 
تحقیقات انتشار یافته حاکی از آن است که ترکیب شیمیایی ۱,۸-cineole مسئول تقویت عملکرد حافظه است. بر اساس این تحقیقات افراد پیش از انجام فعالیت های خود میزان استرس، خلق و خو، سرعت و دقت آنها اندازه گیری شده و عصاره رزماری را استنشاق کردند که در پی آن این ترکیب شیمیایی به مقدار قابل توجهی جذب جریان خون شده و نتایج مثبتی حاصل گشت.
 
رزماری در دنیای طب گیاهی امروز به عنوان یک داروی مسکن عمل کرده که قادر است مشکلات گوارشی و میگرن را درمان کند.
آفتاب
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار