تاکسی هوایی برای کمک به حمل و نقل شهری می‌‌آ‌ید
کد خبر: ۳۴۲۴
تاریخ انتشار: 2015 June 29    -    ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶
رئیس پژوهشگاه هوافضا، طراحی و ساخت هواپیمای 6نفره برای استفاده در حمل و نقل هوایی بین شهری را از برنامه های جدی این مرکز پژوهشی عنوان کرد و گفت که طراحی این تاکسی هوایی' Air Taxi' در کمتر از دو سال آینده به پایان خواهد رسید.
دکتر فتح اله امی روز دوشنبه گفت: درحال حاضر تحقیقات بخش طراحی و ساخت تاکسی هوایی در پژوهشگاه هوافضا به سفارش صنعت مربوطه آغاز شده است.

وی تمرکز بر پروژه های هوایی را از رویکردهای پژوهشگاه هوافضا در دوره جدید برشمرد و اظهار داشت: توسعه برنامه های پژوهشی طرح های مربوط به صنعت هوایی یکی از تاکیدات ما در دوره جدید است زیرا در سال 89 که پژوهشگاه هوافضا از وزارت علوم منفک و به سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی ملحق شد بخش هوایی آن عملا تعطیل شد.

امی ادامه داد: در آن زمان، سازمان فضایی بیشتر بر طرح های فضایی تمرکز داشت و به همین علت، نیروهای پژوهشی هوایی هم در بخش فضایی ادغام شدند.

وی خاطرنشان کرد: با تغییرات ساختاری انجام گرفته و بازگشت دوباره پژوهشگاه هوافضا به مجموعه وزارت علوم و همچنین با توجه به اساسنامه پژوهشگاه هوافضا' مجددا بخش های هوایی و فضایی را تفکیک کرده و طرح های هوایی راکد را فعال و تعداد زیادی پروژه های هوایی جدید تعریف کردیم.

رییس پژوهشگاه هوافضا یادآور شد: در این دوره، درصدد توسعه طرح های هوایی هستیم زیرا صنعت هوایی کشور در بخش پژوهش، دچار رکود است و نزدیک به 200 هواپیمایی که در مسیرهای داخلی پرواز می کنند تقریبا بیش از 100 فروند به دلیل نداشتن قطعات و مشکلات بخش پژوهش، غیرفعال شده اند.

وی در معرفی طرح های هوایی جدید پژوهشگاه هوافضا گفت: تا الان تعداد قابل توجهی پروژه در بخش هوایی گرفته ایم که به عنوان نمونه، یکی از طرح های بسیار مهم ما طراحی هواپیمای 6 نفره 'ایر تاکسی' است که در هوانوردی عمومی بسیار مورد توجه است.

امی توضیح داد: از ایرتاکسی در حمل و نقل هوایی بین شهری استفاده می شود و الان به سفارش صنعت مربوطه، کار پژوهشی آن آغاز شده است تا بتوانیم یک هواپیمای 6 نفره طراحی کنیم و نمونه آن را برای تولید و ساخت به صنعت تحویل دهیم.

وی با بیان اینکه تولید این هواپیمای 6 نفره به کاهش فشار حمل و نقل زمینی ناشی از خودروها کمک زیادی خواهد کرد، افزود: این وسیله علاوه بر سرعت بیشتر، خود به خود تراکم جاده های کشور و تلفات سوانح و تصادفات جاده ای را کاهش خواهد داد.

امی، زمان مورد نیاز برای طراحی ایرتاکسی را کمتر از دو سال پیش بینی کرد و گفت: مقدمات طراحی آن در دانشگاه ها و پژوهشگاه آماده شده و کافی است که پژوهشگران بر روی آن متمرکز شوند و روی طراحی مهندسی آن برای ساخت نمونه کار کنند.

ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار