عرضه گوشت ایرانی به نام استرالیا در فروشگاه‌های امارات
کد خبر: ۳۴۰۴
تاریخ انتشار: 2015 June 28    -    ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
شهروندان اماراتی با اشاره به رواج تقلب در بازار گوشت این کشور می گویند زمانی که یک عرب درخواست گوشت استرالیایی می کند، فروشنده عمدا گوشت ایرانی را به نام گوشت استرالیایی به وی می دهد.

شهروندان شارجه و عجمان در امارات می گویند، به رغم نظارت های جدی نهادهای مربوطه، فروشندگان گوشت همچنان به تقلب در کیفیت و کمیت گوشت عرضه شده در ماه مبارک رمضان ادامه می دهند.

خریداران گوشت در ماه مبارک رمضان می گویند، فروشندگان اغلب در مورد منبع اصلی فرآورده های گوشتی به آنها دروغ می گویند. آنها از نهادهای نظارتی خواستند تا اقدامات جدی علیه فروشندگان فریبکار اعمال نمایند. مصرف کنندگان افزودند، فروشگاه های خرده فروشی نیز که با قیمت های رقابتی در پی جذب مشتری هستند، در زمینه وزن گوشت فریبکاری می کنند.

به گفته آنها، اگر یک تبعه هندی برای خرید گوشت هندی به فروشگاه برود، تجار به وی گوشت سومالیایی را به نام گوشت هندی عرضه می کنند. زمانی که یک عرب درخواست گوشت استرالیایی می کند، آنها عمدا گوشت ایرانی را به نام گوشت استرالیایی به وی قالب می کنند. مصرف کنندگان می گویند، این گونه اقدامات از مدت ها پیش انجام می گیرد و با فرا رسیدن ماه رمضان که مصرف گوشت بالا می رود، افزایش می یابد.

یکی از مسئولان شهرداری شارجه گفت، نظارت ها در تمام ساعات شبانه روز انجام می گیرد تا جلوی تخلفات در بازار مواد غذایی گرفته شود. «اقدامات فریب آمیز، یک تخلف جدی است و بازرسان آن را تحمل نخواهند کرد. تجاری که چنین تخلفاتی را مرتکب شوند، به جریمه نقدی سنگین و حتی تعطیلی محل کسب محکوم خواهند شد.»

احمد آدم، مصرف کننده در این باره گفت: «من 24 کیلو گوشت خریدم، چون ما خانواده بزرگی هستیم. زمانی که کیف دستی را برداشتم شک کردم که دقیقا وزن نشده است. گوشت را به مغازه ای دیگر بردم و دیدم وزن واقعی آن 16 کیلو است.»

جوزف توماس، که تنها گوشت هندی را ترجیح می دهد، زیرا به راحتی قابل تشخیص است می گوید، زمانی که پول گوشت هندی را می پردازد، متوجه می شود که گوشت سومالیایی یا ایرانی به جای گوشت هندی به وی فروخته شده است.
تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار