استفاده از زنبورها درتولید برنج سالم
کد خبر: ۳۲۶۴
تاریخ انتشار: 2015 June 27    -    ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
مدیر جهاد کشاورزی فومن گفت: از زنبورها در تولید برنج سالم فومن استفاده می شود.

محمدرضا ابراهیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، با اشاره به اینکه شهرستان فومن 13هزار و 870 هکتار اراضی شالیزاری دارد،گفت: در این شهرستان 47هزار تن برنج سفید تولید می شود که با کیفیت‌ترین برنج‌های دنیا محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: ظهور خوشه در برخی از شالیزارهای فومن مشاهده شده است و اولین ظهور خوشه در شالیزارهای فومن از نوع رقم برنج علی کاظمی است.

ابراهیم‌زاده با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال 72هزار تن شلتوک در فومن برداشت شود، ادامه داد: در مجموع شهرستان فومن 6درصد برنج گیلان را تامین می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی فومن کنترل بیولوژیک آفت برنج را در شالیزارها از جمله اولویت‌های کاری این اداره عنوان کرد و گفت: مرحله اول کنترل بیولوژیک آفت ساقه‌خوار برنج با استفاده از زنبور تریکوگراما در سطح هزار و 350هکتار از شالیزارهای این شهرستان به اجرا درآمد.

وی خاطر نشان کرد: سطح پیش‌بینی شده برای اجرای این طرح 2هزار و 500هکتار است.

ابراهیم‌زاده ادامه داد: در راستای این طرح، کارشناسان بخش خصوصی با حضور در روستاهای تحت پوشش ضمن راهنمایی کشاورزان از حالات رشدی آفت نمونه‌برداری انجام دادند.

مدیر جهاد کشاورزی فومن با اشاره به اینکه در زمان مناسب با همکاری شوراها و دهیاری‌ها توزیع کارت تریکوگراما اقدام کردند، تصریح کرد: در هر هکتار 400عدد تریکوگراما طی 4مرحله رهاسازی می‌شود.
وی افزود: با اجرای این طرح، ضمن کنترل آفت و تولید محصول سالم از آلودگی محیط زیست نیز جلوگیری به عمل آمد.

باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار