برنامه ویژه شهر تهران برای اتباع غیرمجاز
کد خبر: ۳۲۲۸۸۹
تاریخ انتشار: 2024 August 31    -    ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۵

برنامه ویژه شهر تهران برای اتباع غیرمجاز

 استاندار تهران با اشاره به اینکه اتباع غیرمجاز باید به سرعت کشور را ترک کنند، گفت: اتباع غیرمجاز از خدمات شهری و غیر شهری محروم می شوند.
 استاندار تهران با اشاره به اینکه اتباع غیرمجاز باید به سرعت کشور را ترک کنند، گفت: اتباع غیرمجاز از خدمات شهری و غیر شهری محروم می شوند.
 
علیرضا فخاری در خصوص طرح جمع آوری و ساماندهی اتباع غیرمجاز اظهار کرد: این طرح در سطح استان تهران، امری جدی و بدیهی بوده که باید انجام شود.
 
وی گفت: برای ساماندهی اتباع با استفاده از روش‌های مدنظر در ایجاد اشتغال، اسکان و تأمین هزینه‌های مورد نیاز در حوزه‌های مدیریت شهری و غیره باید سهمی که متوجه اتباع است، ابتیاع و در اختیار مسؤولان قرار بگیرد تا آنها بتوانند سرویس لازم را به همه ارائه دهند.
 
استاندار تهران با تاکید بر تأمین حقوق عامه عنوان کرد: هزینه تمام شده برای هر واحد خدمات در هر سطوحی برای شهروندان ایرانی باید برابری کند با کسانی که اتباع هستند و از این ظرفیت‌ها استفاده می‌کنند.
 
فخاری مسئله اسکان و اشتغال اتباع را بسیار مهم دانست و بیان کرد: در حوزه اشتغال، تعریف و تعیین محل، نوع، کیفیت و میزان شغل در دستور کار است و مسؤولان به وظایفشان عمل می‌کنند و متناسب با اطلس استقرار جمعیت تعریف لازم صورت می‌پذیرد و خارج از قاعده‌ای که برای استقرار تعریف می‌شود کسی حق ندارد در آن محدوده‌ها استقرار پیدا کند و خدماتی که در اختیار اتباع قرار می‌گیرد متناسب است با شرایطی که خودشان فراهم می‌کنند.
 
استاندار تهران با تاکید بر اینکه اتباع غیرمجاز باید به سرعت کشور را ترک کنند، بیان کرد: این افراد از خدمات محروم خواهند بود و هزینه‌ها مترتب بر حوزه‌های شهری و غیر شهری در محل‌هایی که اتباع غیر مجاز وجود دارند به طور قطع از آنها اخذ خواهد شد.
 
وی گفت: در حوزه جمع آوری اتباع غیرمجاز و افرادی که ملیت آنها متفاوت است فرقی ندارد که از کجای دنیا آمده اند و زمانی که غیرمجاز باشند طرد می‌شوند.
 

فخاری عنوان کرد: بخش عمده‌ای از این طرح در حال انجام است و روزانه با اقداماتی که توسط فراجا صورت می‌گیرد و اتباع مجاز و غیر مجاز پالایش می‌شوند و کسانی که مجاز بودند و تاریخ اسکان آنها پایان یافته، باید به سرعت کشور را ترک کنند یا مجوز جدید برای حضور در کشوراخذ کنند.

مهر

آخرین اخبار