مبلغ و شرایط واریز یارانه مادران باردار اعلام شد
کد خبر: ۳۲۲۸۸۷
تاریخ انتشار: 2024 August 31    -    ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱

مبلغ و شرایط واریز یارانه مادران باردار اعلام شد

 طرح یسنا یا واریز یارانه مادران باردار به گفته یکی از مقامات کمیته امداد امام خمینی دوباره اجرایی شده است.

 طرح یسنا یا واریز یارانه مادران باردار به گفته یکی از مقامات کمیته امداد امام خمینی دوباره اجرایی شده است.

چندی پیش مجتبی احمدلو مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد در گفتگویی از فعالیت دوباره این طرح برای مادران مشمول خبر داد.

طرح یسنا یا یارانه مضاعف ۶۰۰ هزار تومانی در قالب اعتبار خرید رایگان بسته‌های حمایتی، در دولت قبل برای مادران باردار و دارای فرزند زیر ۲ سال به طور رسمی از سال گذشته اجرا شد. طرحی که به‌واسطه آن، مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار (زیر ۲ سال) که در دهک یک درآمدی قرار داشتند به شکل ماهانه از دولت یارانه دریافت می‌کنند.

در مرحله نخست این طرح، ۲۷ هزار مادر شناسایی شدند که از این میان ۲۲ هزار نفرشان مشمول دریافت این یارانه مضاعف بودند. از سال گذشته مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به یارانه دریافتی این مادران اضافه شد تا به واسطه آن بتوانند با خرید از سبد کالایی شامل ۱۶ قلم ماده موردنیاز برای مادر و رشد فرزند امنیت غذایی خود را تأمین کنند. به گزارش اقتصادنیوز، این طرح از سال گذشته به شکل آزمایشی در هشت استان ایلام، لرستان، هرمزگان، گلستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و شمالی به مرحله اجرا درآمد.

مادران مشمول طرح یسنا می‌توانستند از بسته‌های حمایتی پیش‌بینی‌شده که شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات، مغزی‌جات، میوه‌جات و سبزی‌ها و بسته بهداشتی شامل پوشک، شامپو، صابون و شوینده‌های بهداشتی برای کودک و مادر است تا مبلغ حدود ۶۰۰ هزار تومان به‌صورت رایگان خرید کنند.

ایسنا

آخرین اخبار