راهنمای سفر به گرجستان
کد خبر: ۳۲۲۸۶۱
تاریخ انتشار: 2024 August 31    -    ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴

راهنمای سفر به گرجستان

طبیعت حیرت‌انگیز، جاذبه‌های تاریخی زیبا، تفریحات رنگارنگ و بسیاری دلایل دیگر، باعث محبوبیت گرجستان در بین گردشگران ایرانی شده‌اند. گرجستان کجاست؟ آب‌وهوای این کشور چطور است؟ از چه راه‌هایی می‌توانیم به گرجستان سفر کنیم؟ هزینه سفر به این کشور چقدر است؟ اگر 10 دقیقه از زمان ارزشمندتان را صرف مطالعه مقاله راهنمای سفر به گرجستان کنید، پاسخ همه سوال‌های بالا و ده‌ها سوال دیگر را پیدا خواهید کرد.  

راهنمای سفر به گرجستان

یکی از گزینه‌های اصلی ایرانیان برای سفرهای خارجی، کشور گرجستان است. طبیعت حیرت‌انگیز، جاذبه‌های تاریخی زیبا، تفریحات رنگارنگ و بسیاری دلایل دیگر، باعث محبوبیت گرجستان در بین گردشگران ایرانی شده‌اند. گرجستان کجاست؟ آب‌وهوای این کشور چطور است؟ از چه راه‌هایی می‌توانیم به گرجستان سفر کنیم؟ هزینه سفر به این کشور چقدر است؟ اگر 10 دقیقه از زمان ارزشمندتان را صرف مطالعه مقاله راهنمای سفر به گرجستان کنید، پاسخ همه سوال‌های بالا و ده‌ها سوال دیگر را پیدا خواهید کرد.  

کشور گرجستان کجاست

کشور گرجستان در منطقه قفقاز، مرز اروپای شرقی و آسیای غربی، قرار گرفته و یک کشور اوراسیایی است. این کشور با روسیه، جمهوری آذربایجان، ترکیه و ارمنستان مرز مشترک دارد و در مجاورت دریای سیاه واقع شده است. قدمت گرجستان به دوران پارینه سنگی برمی‌گردد. این کشور فراز‌و‌نشیب‌های بسیاری داشته و روزگاری بخشی از خاک ایران بوده است. مساحت گرجستان حدود ۶۰۰۹۹ کیلومتر و جمعیت آن بیش از ۴ میلیون نفر است.

آب و هوا و بهترین زمان سفر به گرجستان

پیش از خرید تور گرجستان، بهتر است درباره وضعیت آب‌وهوای این کشور اطلاعاتی داشته باشید. گرجستان کشوری چهار فصل است؛ چرا که از غرب و شرق تحت‌تاثیر آب‌وهوای قاره‌ای و نیمه‌گرمسیری قرار دارد و در شمال، معتدل و بارانی است. مناطق مرکزی این کشور نیز آب‌وهوای خشک و قاره‌ای دارد. در بخش‌های کوهستانی نیز آب‌وهوا سردتر از سایر بخش‌های کشور است. وجود کوه‌های قفقاز و دریای سیاه، شرایط آب‌وهوایی متفاوتی برای گرجستان ایجاد کرده‌اند. یعنی شرق کشور همیشه سردتر از غرب آن است.

بهترین زمان سفر به گرجستان از لحاظ آب‌وهوا، ماه‌های می، ژوئن و سپتامبر، معادل اردیبهشت تا اوایل تیر و شهریور تا اواسط مهر است. اگر می‌خواهید سفری اقتصادی به گرجستان داشته باشید، ماه‌های بسیار سرد یا بسیار گرم را انتخاب کنید. البته گرجستان در هر فصلی زیبا است و تفریحات خاص خود را دارد.

هزینه سفر به گرجستان

در ادامه راهنمای سفر به گرجستان بد نیست نگاهی هم به هزینه‌های سفر به این کشور بیندازید. طبق آمار به‌دست آمده از سفرهای اخیر به گرجستان، هر گردشگر باید به‌طور متوسط، روزانه حدود 32 دلار که معادل 87 لاری است، خرج غذا، حمل‌ونقل و اقامتگاه کند. البته این مقدار برای خوردن یک وعده غذای معمولی و اقامت در هتلی متوسط است. اگر بخواهید رستوران‌های لاکچری و هتل‌های پنج ستاره را امتحان کنید،‌ قطعا هزینه‌های سفر بیشتر می‌شوند. هزینه خرید و بازدید از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی نیز به نیاز، سلیقه و بودجه هر گردشگر بستگی دارد.

راهنمای سفر به گرجستان

جاهای دیدنی گرجستان کجاست؟

در این بخش نوبت به معرفی جاهای دیدنی گرجستان رسیده است. گرجستان شهرهای بسیاری دارد؛ اما تفلیس و باتومی از مهم‌ترین شهرهای این کشور هستند. تفلیس نه تنها پایتخت گرجستان است، بلکه جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی دارد. باتومی نیز به‌عنوان یک شهر ساحلی به شهرت رسیده است. در ادامه با تعدادی از جاذبه‌های دیدنی تفلیس و باتومی آشنا می‌شوید.

  • جاهای دیدنی تفلیس: مجسمه مادر، پل صلح، برج ساعت، کلیسای جامع تثلیث، معبد سامتاورو، قلعه ناریکالا، محله حمام‌های تفلیس، شهر سنگی اوپلیستیخه، خانه اپرای پالیاشویلی، موزه ملی گرجستان، دریاچه لیسی، دریای تفلیس، سد ژینوالی
  • جاهای دیدنی باتومی: مجسمه علی و نینو، سواحل باتومی، دریاچه نوریگلی، آبشار ماخونتستی، باغ گیاه‌شناسی، میدان پیازا، برج باتومی، برج الفبا، برج چاچا، کلیسای جامع مریم مقدس، صومعه اسکالتا

مدارک لازم برای سفر به گرجستان

پیش از سفر به گرجستان حتما مدارک لازم را در چمدان یا کیف دستی خود قرار دهید. پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار، بلیط برگشت، واچر رزرو هتل، پول نقد و بیمه مسافرتی از جمله مدارک مور‌نیاز برای سفر به گرجستان هستند. در صورت همراه نداشتن هر یک از این مدارک، در سفر با مشکل روبه‌رو خواهید شد. خوشبختانه برای رفتن به گرجستان به ویزا نیازی نیست. رفت‌وآمد بدون ویزا، شرایط سفر به گرجستان را برای ایرانیان بسیار آسان کرده است. 

مراکز خرید گرجستان کجاست

در این قسمت از راهنمای سفر به گرجستان به بررسی مراکز خرید معروف این کشور می‌پردازیم. بسیاری از گردشگران فقط برای تفریح و گشت‌وگذار سفر نمی‌کنند. بلکه خرید کردن از بازارها و مراکز خرید نیز بخش مهمی از سفر آن‌ها است.

  • مرکز خرید تفلیس مال Tbilisi Mall))
  • مرکز خرید ایست پوینت (East Point)
  • مرکز خرید لیلو مال (Lilo Mall)
  • مرکز خرید اوراسیا Eurasia shopping mall))
  • مرکز خرید گالریا تفلیس Galleria Tbilisi))
  • بازار باتومی Batumi Bazar))

بهترین هتل های گرجستان کجاست

گرجستان یک کشور توریستی است و از سراسر دنیا بازدیدکننده دارد؛ در نتیجه، از بهترین و لوکس‌ترین هتل‌ها تا هاستل‌های اقتصادی در این کشور موجود است. در ادامه شما را با تعدادی از بهترین هتل‌های تفلیس و باتومی، دو شهر محبوب گرجستان، آشنا می‌کنیم.

  • بهترین هتل‌های تفلیس: رادیسون بلو ایوریا تفلیس، ریور ساید تفلیس، پولمن اکسس تاورز تفلیس، هتل تفلیس، هتل بوتیک کیسی تفلیس، هتل بوتیک تابرنه تفلیس، هتل ماریوت تفلیس
  • بهترین هتل‌های باتومی: اسکای تاور هتل، رادیسون بلو باتومی، بلو اسکای هتل،‌ هتل ایفوریا باتومی، هتل رویال گرجستان، هتل شرایتون باتومی، هتل گرند گلوریا باتومی

برای اقامت در گرجستان می‌توانید هتل‌های لوکس پنج ستاره را انتخاب کنید یا به‌سراغ اقامتگاه‌های ارزان بروید. با هر بودجه و سلیقه، اقامتگاه مناسبی در شهرهای گرجستان پیدا خواهید کرد.

راهنمای سفر به گرجستان

غذاهای گرجستان

از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و مراکز خرید گرجستان که بگذریم، نوبت به غذاهای خوشمزه این کشور می‌رسد. اگر‌چه غذاهای گرجستانی شهرت جهانی ندارد؛ اما با ذائقه ما ایرانی‌ها بسیار سازگار هستند. در این بخش، چند مورد از لذیذترین غذاهای کشور گرجستان را نام می‌بریم.

  • خاچاپوری Khachapuri))؛ غذای سنتی و محبوب گرجستانی
  • خینکالیKhinkali) ) یا دامپلینگ گرجستانی
  • ساتسیوی Satsivi))؛ نوعی مرغ با سس گردو
  • چاکاپولی Chakapuli))؛ خورش مخصوص گرجستانی‌ها
  • متسوادی Mtsvadi) ) یا شیشلیک گرجستانی
  • لوبیو Lobio))؛ ترکیبی از لوبیا و سبزیجات

سوغات گرجستان

یکی از اصلی‌ترین سوالاتی که در راهنمای سفر به گرجستان قصد پاسخ به آن را داریم این است که «از گرجستان سوغاتی چی بیاریم؟» در ادامه، تعدادی از سوغاتی‌های مشهور این کشور را معرفی می‌کنیم.

  • مگنت‌های یخچالی
  • زیورآلات میناکاری شده
  • لباس‌های سنتی گرجستان
  • ظروف سرامیکی گرجستانی
  • جوراب با طرح خینکالی
  • رومیزی‌های محلی گرجستان
  • شیرینی چورچخلا
  • ادویه‌های گرجستانی
  • مرباهای گرجستانی

راهنمای سفر به گرجستان 

اطلاعات ضروری در سفر به گرجستان

پیش از سفر به گرجستان باید درباره این کشور تحقیق کنید و برخی اطلاعات ضروری را به دست آورید.

واحد پول گرجستان: لاری

زبان مردم گرجستان: گرجی

دین مردم گرجستان: اکثرا مسیحی ارتودوکس

کد تلفن: 00995

شماره آتش‌نشانی:111

شماره پلیس:112

شماره اورژانس:113

سفر به گرجستان با آژانس دانیار سفر

در این مطلب سعی کردیم تا برخی اطلاعات ضروری درباره سفر به گرجستان از آب‌وهوا و بهترین زمان سفر تا بهترین هتل‌ها و رستوران‌ها را در اختیارتان قرار دهیم. اگر می‌خواهید سفری ارزان و مطمئن با امکان پرداخت اقساطی به گرجستان داشته باشید، ما به شما آژانس مسافرتی دانیار سفر را پیشنهاد می‌کنیم. دانیار سفر با سالها سابقه موفق در برگزاری تور خارجی و داخلی تواسته رضایت مسافران زیادی را جلب کند. پس خیالتان راحت، فقط چمدان‌ها را ببندید، آماده خاطره‌سازی شوید و بقیه کارها را به دانیار سفر بسپرید.

این مجموعه در بازه‌های زمانی مختلف اقدام به برگزاری تورهای ترکیبی گرجستان و تورهای باتومی و تفلیس می‌کند. برای کسب اطلاعات کامل درباره زمان و شرایط برگزاری تورها وارد سایت مجموعه به نشانی https://www.danyarsafar.com/ شوید یا با شماره 02187700157 تماس بگیرید.

آخرین اخبار