جیره بندی آب در تهران مطرح نیست
کد خبر: ۳۲۲۱
تاریخ انتشار: 2015 June 26    -    ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اظهار کرد: از مجموع 220 میلیارد تومان اعتبار این شرکت در سال گذشته حدود 100 میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرد که برغم آن اقدامات مطلوبی در حوزه فعالیت های عمرانی شرکت در تهران انجام شده است.
 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر بحث جیره بندی مصرف آب در تهران مطرح نیست گفت: به طور میانگین روزانه سه میلیون و 100 هزار مترمکعب آب در شهر تهران مصرف می شود.

محمد پرورش در حاشیه مراسم جشن صرفه جویی مصرف آب که در مرکز تصفیه خانه 3 و 4 تهرانپارس برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: در همین حال میزان مصرف روزانه آب شرب شهر تهران در فصل تابستان بطور میانگین بین 300 تا 400 هزار متر مکعب افزایش دارد که به همین دلیل مدیریت منابع و همچنین مصرف آب در شهر تهران بسیار مهم و ضروری است.

وی با بیان اینکه شهر تهران دارای هشت میلیون و 400 هزار مشترک آب و فاضلاب است خاطرنشان کرد: میزان مصرف آب حدود 80 درصد مشترکان شهر تهران در محدوده مناسب الگوی مصرف(20 مترمکعب و کمتر در روز) است و میزان مصرف حدود 500 هزار مشترک آب شهر تهران نیز روزانه بالای 20 مترمکعب است.

وی با اشاره به اینکه 25 درصد آب شرب استحصالی کشور در تهران مصرف می شود گفتم: اگر میزان مصرف روزانه آب تمامی مشترکان شهر تهران در محدوده 15 تا 20 متر مکعب قرار گیرد به طور طبیعی شاهد صرفه جویی بیش از 150 میلیون متر مکعب آب خواهیم بود که این مهم نقش موثری در رفع مشکل کم آبی و تامین نیازهای مصرفی شعر به ویژه در فصل تابستان دارد.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران تصریح کرد: آب مصرفی شهر تهران از طریق سدهای امیرکبیر، طالقان، لار، لتیان، ماملو و همچنین 400 حلقه چاه تامین می شود.

* شهر تهران دارای شش تصفیه خانه آب شرب است

پرورش با بیان اینکه شهر تهران دارای شش تصفیه خانه آب شرب است گفت: کیفیت آب مصرفی شهر تهران استاندارد و مطلوب است که دراین زمینه علاوه بر آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 46 آزمایشگاه در سطح 12 شرکت زیرمجموعه آبفا استان تهران کار پایش بهداشت و نظارت بر سلامت آب را بر عهده دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص روند اجرای پروژه های توسعه شبکه آب و فاضلاب شهر تهران در سال جاری نیز افزود: تلمبه خانه هفت منطقه مجیدیه با ظرفیت یک متر مکعب بر ثانیه تا پایان مردادماه امسال به بهره برداری می رسد ضمن اینکه اتمام مدول اول تصفیه خانه هفتم آب تهران و شروع مدول دوم تصیفه خانه هفتم آب، آغاز ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهرک قدس، شوش و فیروزبهرام، احداث 550 کیلومتر شبکه فاضلاب همراه با نصب 70 هزار فقره انشعاب فاضلاب از پروژه های مهم شرکت آب و فاضلاب در تهران محسوب می شوند.

پرورش تصریح کرد: بهره برداری از مخزن 35 هزار متر مکعبی تصفیه خانه پنجم تا پایان خرداد و اجرای خط انتقال 1200 میلی متر ماملو از بزرگراه بعثت تا مخزن 16 سلیمانیه به طول 7200 متر تا پایان سال جاری، اجرای خط انتقال 1200 میلی متر تصفیه خانه شماره 2 کن به مخزن 1294 خط آزادگان به طول سه هزار و 200 متر تا پایان سال و اجرای خط انتقال 1200 میلی متر مخزن 1183 غرب به یافت آباد به طول هفت هزار و 100 متر تا پایان سال جاری از دیگر پروژه های شرکت آبفا در شهر تهران است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اظهار کرد: از مجموع 220 میلیارد تومان اعتبار این شرکت در سال گذشته حدود 100 میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرد که برغم آن اقدامات مطلوبی در حوزه فعالیت های عمرانی شرکت در تهران انجام شده است.

پایتخت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار